Levegő hőmérséklete: 29-30°C Pálya hőmérséklete: 39-40°C |
Az időmérő eredménye:
Hely |
Név |
Csapat |
Köridő |
Eltérés |
1. |
Jenson Button |
BAR-Honda |
1:15.217 |
|
2. |
Michael Schumacher |
Ferrari |
1:15.475 |
0.258 |
3. |
Fernando Alonso |
Renault |
1:15.561 |
0.344 |
4. |
Giancarlo Fisichella |
Renault |
1:15.577 |
0.360 |
5. |
Juan-Pablo Montoya |
McLaren-Mercedes |
1:15.669 |
0.452 |
6. |
Takuma Sato |
BAR-Honda |
1:15.729 |
0.512 |
7. |
Kimi Raikkönen |
McLaren-Mercedes |
1:15.923 |
0.706 |
8. |
Jacques Villeneuve |
Sauber-Petronas |
1:16.116 |
0.899 |
9. |
Jarno Trulli |
Toyota |
1:16.201 |
0.984 |
10. |
Ralf Schumacher |
Toyota |
1:16.362 |
1.145 |
11. |
Felipe Massa |
Sauber-Petronas |
1:16.661 |
1.444 |
12. |
David Coulthard |
Red Bull-Cosworth |
1:16.890 |
1.673 |
13. |
Nick Heidfeld |
BMW.WilliamsF1 |
1:17.081 |
1.864 |
14. |
Mark Webber |
BMW.WilliamsF1 |
1:17.749 |
2.532 |
15. |
Christijan Albers |
Minardi-Cosworth |
1:18.214 |
2.997 |
16. |
Christian Klien |
Red Bull-Cosworth |
1:18.249 |
3.032 |
17. |
Narain Karthikeyan |
Jordan-Toyota |
1:18.664 |
3.447 |
18. |
Tiago Monteiro |
Jordan-Toyota |
1:19.034 |
3.817 |
19. |
Patrick Friesacher |
Minardi-Cosworth |
1:19.574 |
4.357 |
20. |
Rubens Barrichello |
Ferrari |
- |
- |
Levegő hőmérséklete: 34°C Pálya hőmérséklete: 50°C |
A verseny leírása
32 °C levegő és 47 °C aszfalthőmérséklet, valamint 58%-os páratartalom mellett indul a kanadai futam. Barrichello, aki nem teljesített ez időmérőn mért kört, a boxból indulva kezdi a versenyt. Feltételezhető versenytaktikája egy kiállás. Button kissé beragad a felvezető kör indításakor (a sebességváltó egyes fokozatának hibája miatt), így kénytelen Schumacher mellett elhaladva visszaállni az élre. |
1. kör |
A rajtnál problémamentesen jön el a mezőny. Legjobban a két Renault kapja el a rajtot, állva hagynak szinte mindenkit. Az első kanyarban az élről induló Button már csak a harmadik, a második helyről rajtoló Schumacher pedig a negyedik. Ezt követően Schumacher mellett elmegy még a két McLaren is. A legnagyobb vesztese a rajtnak így Schumacher és Villeneuve, aki ugyancsak jócskán visszaesett. Sato fékezi el magát egy kanyarban, így Trulli elmegy mellette, közben a két autó kereke kissé össze is ér. |
2. kör |
Az első kör után a sorrend: Fisichella, Alonso, Button, Montoya, Räikkönen, M. Schumacher, Trulli Sato. Coulthard kissé megcsúszik a célegyenesvégi kanyarban és R. Schumacher azonnal bemegy mellé, azonban Coulthard megvédi pozícióját. A Casino kanyarban R. Schumacher újra próbálkozik s ezúttal meg is előzi Coulthardot. |
3. kör |
Barrichello megelőzve két autóz már a 18. helyen halad. Villeneuve autóján egy ismétlés tanúsága szerint vezetőszárnyat cserélnek. Ez még a rajt utáni Satoval való afférja következménye. Fisichella leggyorsabb kört fut, ideje: 1.17.240. |
4. kör |
Fisichella újabb leggyorsabb kört teljesít 1.16.323-as idő alatt. Räikkönen és Schumacher közt az 5-6. helyen 0,7 mp. a távolság. Webber merész kísérletbe kezd. A Casino kanyarban megpróbálja kívülről körbeautózni Coulthardot. Ez természetesen nem járhat sikerrel. |
5. kör |
Most Alonso fut leggyorsabb kört, 1.16.045-ös idővel. |
6. kör |
Miközben Alonso újabb leggyorsabb kört tudhat magáénak, ezúttal 1.15.984-es idővel, a két Renault alaposan elszakad a mezőnytől. 0,6-0,7 mp-cel gyorsabbak körönként az őket követő Button-nál. R. Schumacher most Heidfeldet nézte ki magának. Távolságuk csak 0,2 mp. |
7. kör |
Ismét Alonsoé a leggyorsabb kör. Most 1.15.935 alatt teljesíti. Button hátránya a 3. helyen már 5 mp. |
8. kör |
Karthikeyan hibázik, s ettől keresztbe fordul a pályán. Csapattársa el is megy mellette. Fisichella-n a sor, hogy leggyorsabb kört fusson. Meg is teszi 1.15.455-ös idő alatt. |
9. kör |
R. Schumacher továbbra sem szakad le Heidfeldről, de nem tudja dűlőre vinni az ügyüket. |
10. kör |
Villeneuve közben sikeresen megküzdött a célegyenes utáni bal jobb kanyarkombinációval, bár mindkettő összeesküdött ellene. Barrichello pedig megelőzve a Minardit, letudta a C. Albers problémát. Most Klien van előtte 5 mp-cel. |
11. kör |
Miközben 1 mp. távolság van Alonso és Fisichella közt – és ez nagyjából már körök óta így van –, Alonso a boxszal közli rádión, hogy sokkal gyorsabb csapattársánál. Ezért Fisichellával állíttatnak az autó üzemanyag adagoló rendszerén, amitől várhatóan gyorsabb lesz, ám megnő az autó fogyasztása. |
12. kör |
Alonso 1.15.441-es idővel újabb leggyorsabb kört teljesít. |
13. kör |
Schumacher a boxban. Ez igazolja azt, ami amúgy is sejthető volt, hogy ugyanis nagyon kevés üzemanyaggal indult el a versenyen, és előre vetíti a három kiállásos taktikát. Coulthard és Webber közé, a 12. helyre érkezik vissza a pályára. |
14. kör |
Fisichella 1.15.115-ös idővel futja az aktuális leggyorsabb kört. |
15. kör |
Sorrend és időkülönbségek az első nyolc helyen: Fisichella, Alonso (1,6 mp.), Button (8,1 mp.), Montoya (9,1 mp.), Räikkönen (11 mp.), Trulli (20 mp.), Sato (23,2 mp.), Massa (26,7 mp.) |
16. kör |
Button a második, aki üzemanyag felvételre megy a boxba. 65 liter, 19 körre elegendő üzemanyaggal tér vissza a versenybe. Button a 7. helyre, Sato mögé ér vissza. |
17. kör |
Közben Klien egy kisebb hibájának köszönhetően kicentizte a célegyenes bejárati kanyarja mellett húzódó falat. Eddig négyen jártak a boxban. A már említett Schumacher és Button, ill. Villeneuve és R. Schumacher. Räikkönen ledolgozott 1 másodpercet hátrányából, így most 10 másodperccel van elmaradva a versenyt vezető Fisichellától, miközben Alonso továbbra is 1,2 mp-re követi csapattársát. Montoya is gyorsul, már csak 7,3 mp-cel marad el Alonsotól. |
18. kör |
Räikkönen pillanatnyilag a leggyorsabb. Körideje 1.15.011. |
19. kör |
1.14.749 a versenyben eddig futott leggyorsabb kör, és ez most Montoya nevéhez fűződik. A két Renault egy Jordan-t köröz le, ezúttal akadálymentesen, ami általában nem jellemző. |
20. kör |
6,3 mp. Montoya hátránya Alonso mögött. Ismét Montoya futja a leggyorsabb kört, ideje 1.14.665. Räikkönen lekörözi Villeneuve-öt. |
21. kör |
A két McLaren megérkezik a Jordan-ek mögé, akiknek már lengetik is a kék zászlót. Monteiro a boxba megy, így csak Karthikeyan lekörözése vár az Ezüst Nyilakra. |
22. kör |
Montoya gond nélkül jut túl a Jordan-en, Räikkönen viszont egy kanyarkombinációban éri utol. Ez kisebb hátrányt jelent számára. Heidfeld kerek 100 liter üzemanyagot vételez, ami nagyjából 31 körre elegendő mennyiség. Közben Räikkönen is átverekszi magát Karthikeyanon. |
23. kör |
Klien valami elképesztően bizonytalan mozdulatokkal próbálja elengedni Alonsot, aminek az a következménye, hogy alaposan feltartja a Renault pilótáját a lekörözés közben. Sato autóját betolják a fedett boxba. |
24. kör |
A másik BAR-Hondával Button a 6. helyen autózik jelenleg. Trulli érkezik tankolásra. Räikkönené a leggyorsabb kör, 1.14.184-es idővel. Az egyik Renault-t várják a boxban, és a McLarennél is készülődnek. |
25. kör |
Alonso és Räikkönen is megérkezik első üzemanyag felvételére. Ezzel Montoya a 2. helyre jön föl. Coulthard nagyot fékezve engedi el Fisichellát. A kör végén Fisichella és Montoya is egyszerre megy a boxba. |
26. kör |
Montoya olyan tempóban távozik a boxból, hogy a pályára érve kissé ki is sodródik, emiatt nem tud Alonso elé kerülni. |
27. kör |
Karthikeyan odacsapja az autót a falhoz, és ettől jobb hátsó defektet kap. A futómű is sérült, ezért a boxból nem is engedik ki. |
28. kör |
Fisichellának ismét szólnak, hogy Alonso gyorsabb nála. |
29. kör |
Egy kör változatlan sorrendben. |
30. kör |
Alonso meglehetősen idegesen a boxból rádión kér tanácsot, hogy mit csináljon, mivel sokkal gyorsabb csapattársánál. A valóság viszont az, hogy körök óta lényegileg nem változik a távolság köztük. |
31. kör |
Webber próbálkozik egy elszánt kifékezéssel Massa ellenében, azonban el is fékezi magát, a Casino kanyarban kicsúszik, Massa viszont simán veszi a kanyart, így még meg is növeli előnyét Webber előtt. Alonso Most tényleg megérkezik Fisichella nyakára. |
32. kör |
Alonso idegességében hibázik, elront egy kanyarívet, így kissé lemarad Fisichellától. Barrichello megy a boxba, és csak 23 körre elegendő üzemanyagot kap. |
33. kör |
Alonso körözi le az egyik Red Bullt, de előző hibájának is köszönhetően kezd megérkezni a nyakára Montoya. Alonso teljes elszántsággal veti magát Fisichella után és néhány kanyarral később meg is előzi. Fisichella elveszti a hidraulikus nyomást, lelassul, így Montoya is elmegy mellette. |
34. kör |
Fisichella bemegy a boxba és feladja a versenyt. |
35. kör |
Button a boxban, és Schumacher is megérkezik második tankolására. 21 körre elegendő üzemanyagot kap, tehát garantáltam lesz egy harmadik kiállása is. |
36. kör |
Barrichello a Casino kanyart senkitől sem zavartatva elnézi, és ettől pillanatnyi sebességet veszít. Montoya, aki jelentősen gyorsabb tud lenni Räikkönennél, továbbra is ott lohol Alonso nyomában. |
37. kör |
Massa sikeresen tartja maga mögött Heidfeldet, ill. kicsit távolabb R. Schumacher követi őket. A pillanatnyi pontszerzők sorrendje: Alonso, Montoya, Räikkönen, Button, M. Schumacher, Trulli, Massa, Heidfeld. |
38. kör |
Montoya egy mp-et veszít a lekörözéseken Alonsoval szemben. Távolságuk most 2,3 mp. Egy Minardi érkezik a boxból a pályán haladó Heidfeld mellé. Ez a célegyenes végi kanyar előtt nem is olyan ártalmatlan eset. |
39. kör |
Massa továbbra is tartja Heidfeldet és a kanyarokban már egészen megérkezik rájuk R. Schumacher is. Alonso lassul, és Montoya meg is előzi. Jön Räikkönen és ő is elmegy mellette. Az ez esemény háttere, hogy Alonso idegességében odacsapta a kocsi hátulját a falhoz, amitől a jobb hátsó futómű jobb létre szenderült. |
40. kör |
Alonso a boxba érkezik. A szerelők a minimális eséllyel számolva még kikészítik a cserére szánt kerekeket, de remény nem sok van a folytatásra. |
41. kör |
Alonso kiállásával Montoya átveszi a vezetést. Az élen két McLaren, és Schumacher már a negyedik. Barrichello pedig még nincs pontszerző helyen. |
42. kör |
Ron Dennisen a világ szeme, hogy az egyéni világbajnoki cím érdekében megcseréli-e a versenyzői sorrendjét. |
43. kör |
Montoya több mint 4 mp-cel vezet Räikkönen előtt. |
44. kör |
Montoya rákapcsol, már több mint 5 mp. az előnye csapattársa előtt. A boxba vezető egyenes pályaszakaszon Friesacher lelassul, elengedi Heidfeldet, majd ráfordul a boxbejáratra. Heidfeld motorja a célegyenesben elfüstöl. |
45. kör |
Heidfeld megy még pár métert, aztán félreáll a BMW Williams-szel, és feladja a versenyt. A pályán piros-sárga csíkos zászlót lengetnek be, ami azt jelenti, hogy csúszós anyag van az aszfalton. Ez lehet akár a Heidfeld autójából származó olaj is. Schumacher is feliratkozik, a magukat, a Casino kanyarban elfékezők népes táborába. |
46. kör |
Eddig a számítógép tanúsága szerint öten adták fel a versenyt; Sato, Karthikeyan, a két Renault-ban Fisichella és Alonso, valamint Heidfeld. |
47. kör |
Míg Montoya és Räikkönen közt a távolság ha lassan is, de csökken, addig Button már 26 mp-re van lemaradva a finn mögött. Sato úgy döntött, hogy mintegy 24 kör hátránnyal visszaáll a versenybe. Amikor ugyanis betolták a garázsba, nem vette le a sisakját, tehát nem állt ki a versenyből. Ennél fogva a számítógépen gyorsan korrigálják is a versenyben elfoglalt státuszát. |
48. kör |
Button a következő áldozata a célegyenesre fordító kanyarnak. A kerékvető megdobja az autót és az irányíthatatlanul csapódik a szemközti falnak, mint annyiszor az elmúlt években. Schumacher azonnal el is megy a harcképtelenné vált BAR-Honda mellett. Hogy a futam igazán kaotikus legyen, bejön a SC. |
49. kör |
Räikkönen a boxban. Egy Sauber a boxban. Schumacher, Webber a boxban. Mindenki a boxban, csak a versenyt vezető Montoya nincs a közelben sem. És a kör végén megérkezik Ő is – jó hervadt a gumija is. |
50. kör |
A pályára visszatérve Montoya harcol egyet Coultharddal a besorolásért. Pillanatnyilag úgy néz ki a felállás, hogy Räikkönen mögött második Montoya, harmadik Schumacher. De a Safety Car mögött közvetlenül R. Schumacher halad, viszont nem ő az első. Ezért igazából a SC-nak el kellene engednie őt. |
51. kör |
A versenybíróság vizsgálja Montoya boxból történő távozásának körülményeit. A levegő hőmérséklete 1, az aszfalt hőfoka 6 °C-t csökkent a verseny eddig eltelt ideje alatt. A kör végén a SC kimegy a pályáról. |
52. kör |
Amint elrajtol a mezőny, R. Schumachernek azonnal integetnek a kék zászlóval, hogy engedje el a mögötte levőket. Räikkönennek sikerül is elmennie mellette. |
53. kör |
Montoyát kizárják a versenyből, mert piros lámpánál hagyta el a boxutcát. |
54. kör |
Montoya begurul a boxba és kiáll a versenyből. Ezzel a manőverrel Schumacher feljön a dobogó 2. fokára, Barrichello pedig már a 4. |
55. kör |
Räikkönen elhúzni az élen, a mezőny kezd szétszakadozni. |
56. kör |
A Red Bullnál kikészítenek egy esőgumit. |
57. kör |
Egy kör a kialakult sorrendben. |
58. kör |
Massán most Webber akad fenn, azaz nem tud tovább haladni tőle. A kis brazil nem egyszerű eset, amikor a pozícióját védi. |
59. kör |
Schumacher 2,7 mp-re megközelíti Räikkönent, és pillanatnyilag azonos időket autóznak. |
60. kör |
M. Schumacher újabb 0,4 mp-et hoz a versenyt vezető Räikkönenen. |
61. kör |
Az esővel fenyegető fekete felhők, úgy tűnik, nem indítanak támadást a versenyzők ellen, így a káosz újabb felvonása valószínűsíthetően elmarad. |
62. kör |
Az élen Räikkönen és Schumacher 1 perc 15-ös köridőket autózik, mindenki más 1 perc 17-18-asokat. Räikkönen tehát nem spórolhat túlságosan az autóval, ha nem akarja túl közel engedni magához MS-t. |
63. kör |
Trulli fekete füstöt húzva maga után a célegyenesben fékhiba miatt megáll. A kocsit még elviszi olyan helyre, ahol nem zavarja a versenyt, aztán a harmadik helyről adja fel a versenyt. Barrichello ezzel dobogós. |
64. kör |
Sorrend az első nyolc helyen: Räikkönen, M. Schumacher, Barrichello, Massa, Webber, R. Schumacher, Coulthard, Klien. |
65. kör |
Schumacher tovább üldözi Räikkönent. A távolság köztük már csak 1,3 mp. |
66. kör |
Sato a Casino kanyar bukóterében. Ez is fékprobléma, ez a fék azonban ki is gyullad. A pályamunkások veszik kezelésbe poroltóval – nem túl hatékonyan. Sárga zászló érvényes az adott pályaszakaszon. |
67. kör |
Räikkönen tud egy gyorsabb kört futni mint Schumacher, a távolság tehát most nem csökken kettejük közt. |
68. kör |
Albers beragad Räikkönen és Schumacher közé. Kék zászlóval integetnek neki, jelezve, hogy mi a dolga. |
69. kör |
Räikkönen és Schumacher távolsága, ha minimálisan is, de 2 mp. fölé növekszik, mintha Schumacher feladta volna annak lehetőségét, hogy utolérve a McLaren-t meg tudja előzni. Közben még lekörözi Monteirot. |
70. kör |
Räikkönen 1 óra 32 perc 9 másodperc eltelte után, 198 km/h átlagsebességgel áthaladva a célvonalon megnyeri a Kanadai Nagydíjat. A dobogó másik két foka a Ferrarié. |