| 		
		 
 Nürburgring
  2005.06.22. 00:35 
 1. FERNANDO ALONSO (RENAULT), 2. Nick Heidfeld (Williams BMW), 3. Rubens Barrichello (Ferrari)
 
  
Európa Nagydíj 
  Pálya hossza: 5148 m  Körök száma: 60  Versenytáv: 308,863  Körrekord: M. Schumacher 1,29,468  2004 évi dobogósok:  1. M. Schumacher  2. R. Barrichello  3. J. Button 
  
 
A levegő hőmérséklete: 25-26 °C  A pálya hőmérséklete: 36-39 °C  |  
 
  Az időmérő eredménye: 
  
| 
 Hely  | 
 Név  | 
 Csapat  | 
 Köridő  | 
 Eltérés  | 
 Kör  |  
| 
 1.  | 
 Nick Heidfeld  | 
 BMW.WilliamsF1  | 
 1:30.081  | 
 | 
 3  |  
| 
 2.  | 
 Kimi Räikkönen  | 
 McLaren-Mercedes  | 
 1:30.197  | 
 0.116  | 
 3  |  
| 
 3.  | 
 Mark Webber  | 
 BMW.WilliamsF1  | 
 1:30.368  | 
 0.287  | 
 3  |  
| 
 4.  | 
 Jarno Trulli  | 
 Toyota  | 
 1:30.700  | 
 0.619  | 
 3  |  
| 
 5.  | 
 Juan-Pablo Montoya  | 
 McLaren-Mercedes  | 
 1:30.890  | 
 0.809  | 
 3  |  
| 
 6.  | 
 Fernando Alonso  | 
 Renault  | 
 1:31.056  | 
 0.975  | 
 3  |  
| 
 7.  | 
 Rubens Barrichello  | 
 Ferrari  | 
 1:31.249  | 
 1.168  | 
 3  |  
| 
 8.  | 
 Ralf Schumacher  | 
 Toyota  | 
 1:31.392  | 
 1.311  | 
 3  |  
| 
 9.  | 
 Giancarlo Fisichella  | 
 Renault  | 
 1:31.566  | 
 1.485  | 
 3  |  
| 
 10.  | 
 Michael Schumacher  | 
 Ferrari  | 
 1:31.585  | 
 1.504  | 
 3  |  
| 
 11.  | 
 Felipe Massa  | 
 Sauber-Petronas  | 
 1:32.205  | 
 2.124  | 
 3  |  
| 
 12.  | 
 David Coulthard  | 
 Red Bull-Cosworth  | 
 1:32.553  | 
 2.472  | 
 3  |  
| 
 13.  | 
 Jenson Button  | 
 BAR-Honda  | 
 1:32.594  | 
 2.513  | 
 3  |  
| 
 14.  | 
 Vitantonio Liuzzi  | 
 Red Bull-Cosworth  | 
 1:32.642  | 
 2.561  | 
 3  |  
| 
 15.  | 
 Jacques Villeneuve  | 
 Sauber-Petronas  | 
 1:32.891  | 
 2.810  | 
 3  |  
| 
 16.  | 
 Takuma Sato  | 
 BAR-Honda  | 
 1:32.926  | 
 2.845  | 
 3  |  
| 
 17.  | 
 Tiago Monteiro  | 
 Jordan-Toyota  | 
 1:35.047  | 
 4.966  | 
 3  |  
| 
 18.  | 
 Patrick Friesacher  | 
 Minardi-Cosworth  | 
 1:35.954  | 
 5.873  | 
 3  |  
| 
 19.  | 
 Narain Karthikeyan  | 
 Jordan-Toyota  | 
 1:36.192  | 
 6.111  | 
 3  |  
| 
 20.  | 
 Christijan Albers  | 
 Minardi-Cosworth  | 
 1:36.239  | 
 6.158  | 
 3  |   
  A levegő hőmérséklete: 30-31 °C  A pálya hőmérséklete: 47-48 °C  |  
 
  A verseny leírása 
  Trulli autóját alig tudják beindítani a felvezető kör indulásáig. A rajtnál sárga zászlóval integetnek, Fisichella nem tud elindulni, újra indul a felvezetőkör, Ő pedig a boxutcából kezdheti meg a versenyt. A verseny tehát két felvezető körrel indul, ezért a tényleges verseny eggyel kevesebb, csak 59 körös lesz. A pálya 45, az aszfalt 25 °C-os, a páratartalom közepes, ami kedvező lehet a Bridgestone gumis csapatoknak. Fisichella autóját nem tudják kivenni sebességből, alig tudják eltávolítani addig, amíg a mezőny visszaér.  |  
 
| 1. kör  | 
  A pole pozícióból rajtoló Heidfeld jól kapja el a rajtot, de Räikkönen jobban, így Ő fordulhat be elsőként a célegyenes végi kanyarban. Webber és Montoya összeakad az első kanyarban úgy, hogy Webber megy neki a McLarennek, amitől az megforog, R. Schumacher pedig beléjük száll, így elveszti első vezetőszárnyát. Hatan hagyják el a pályát. Webber bennmarad a kavicságyban, az Ő versenyének vége. A célegyenes végén sárga zászló lép hatályba, amíg el nem távolítják az incidens nyomait. A kör végén Räikkönen 2 mp.-cel vezet Heidfeld előtt. Montoya visszaesik a 13. helyre. Monteiro is megelőzi, aki jól kapva el a rajtot, a 10. helyig jön fel. M. Schumacher, aki viszont rosszul jön ki a rajtból, pillanatnyilag a 14. Schumacher jó érzékkel kerüli el az autója felé közeledő öccsét, ennek köszönheti visszaesését, és talán azt is, hogy versenyben maradt.  |  
| 2. kör  | 
Sato és R. Schumacher megérkezik a boxba egy kis gépjármű reparálásra. A boxutcából rajtoló Fisichella már a 17. A 13. helyről induló Button is már a 8. 
  |  
| 3. kör  | 
Räikkönen leggyorsabb kört fut 1.32.073-as idővel. 
  |  
| 4. kör  | 
Heidfeld tartja a lépést Räikkönennel, Trulli azonban a 3. helyen már 7,8 mp.-cel van lemaradva a McLaren mögött. Most Heidfeld teljesít leggyorsabban egy versenykört, 1.31.323-as idő alatt. Trulli esetét vizsgálja a versenybíróság, mivel a csapat tagjai nem tudták elhagyni a rajtrácsot az indulás előtti 15. mp.-ig. 
  |  
| 5. kör  | 
  Sorrend és időkülönbségek az első nyolc helyen: Räikkönen, Heidfeld (2,1 mp.), Trulli (9,4 mp.), Coulthard (10,7 mp.), Alonso (11,2 mp.), Massa (13,6 mp.), Liuzzi (15,4 mp.), Button (16,4 mp.). Barrichello tapad a 8. helyen autózó Buttonra. Őt viszont Montoya üldözi alig nagyobb távolságból. 
  |  
| 6. kör  | 
  Trulli újabb 0,8 mp.-et kap az előtte levőktől. Barrichello a célegyenes végén bemegy Button mellé és megelőzi. A BAR pilótája a kigyorsításnál megpróbálja visszaelőzni, de Ő van a belső Íven, így ez nem sikerül, azonban még három kanyarig halad egymás mellett a két autó, egyik sem engedve a pozíciójából. Csak ezután dől el a csata végérvényesen Barrichello javára. Most Montoya támadja Buttont, és lényegileg lemásolva Barrichello megoldását, csak kissé gyorsabban érvényesítve szándékát, ő is megelőzi Buttont. Ismét Heidfeld futja a leggyorsabb kört, ideje 1.31.287. 
  |  
| 7. kör  | 
A 8. helyen Barrichello minden gyorsasága ellenére már 21 mp.-re van lemaradva Räikkönentől. 
  |  
| 8. kör  | 
Trulli megkapja az áthajtásos büntetését a rajt körüli indulási bonyodalmakért. Ezzel és R. Schumacher rajtbalesetével nem mondható a Toyota túl szerencsésnek hazai futamán. 
  |  
| 9. kör  | 
Barrichello támadja Liuzzit, aki egyelőre védi pozícióját, de aztán egy-két kanyar után Barrichello mégis meg tudja előzni. A brazil ezzel már a 7. helyen autózik. Trulli a büntetést teljesítve megállás nélkül áthajt a boxutcán. Villeneuve a 15. helyen 0,5 mp.-re követi Karthikeyant. Heidfeld folyamatosan leggyorsabb köröket teljesít. Ezúttal 1 p. 31.128 mp. alatt. 
  |  
| 10. kör  | 
Räikkönen először viszi a köridőt 1 p. 31 mp. alá. Heidfeldtől a távolsága 2,3 mp. 
  |  
| 11. kör  | 
Villeneuve tovább üldözi Karthikeyant, Button mögé pedig Schumacher és Fisichella sorakozik fel. 
  |  
| 12. kör  | 
  Schumacher megunja Button követését. Egy kanyar előtt bemegy mellé és simán megelőzi. Barrichello gyorsaságát indokolja a kevés üzemanyag. Ennek pótlására a kör végén a boxba megy. 20 körre elegendő benzinnel tér vissza a pályára. Heidfeldet is várják a boxban. 
  |  
| 13. kör  | 
Heidfeld 14 körre elég üzemanyagot kap, ami 3 kiállásos taktikát sejttet. A BMW-Williams Massa elé jön vissza. 
  |  
| 14. kör  | 
Schumacher kb. Räikkönennel azonos köröket autózik, és már csak 3,5 mp.-re van Trullitól. Barrichello a célegyenes végén enyhén megcsúszik a Ferrarival. 
  |  
| 15. kör  | 
Heidfeld kiállásával Coulthard jött fel a második helyre, most 20,6 mp. távolságból követi Räikkönent. Mögötte viszont alig több mint 1 mp.-cel már ott van Alonso. 
  |  
| 16. kör  | 
Montoya nyomorgatja Liuzzit, és a célegyenes végén tesz is egy mozdulatot előzési szándéka kinyilvánítására, de a RBR pilótája behúzódva a belső ívre védi a pozícióját. 
  |  
| 17. kör  | 
Pontszerző pozíciókon pillanatnyilag a következők autóznak: Räikkönen, Coulthard (21,4 mp.), Alonso (22,6 mp.), Heidfeld (30,8 mp.), Massa (32,5 mp.), Liuzzi (37,6 mp.), Montoya (38,1 mp.), Trulli (39,4 mp.) 
  |  
| 18. kör  | 
  Kisebb csoportosulások alakultak ki a pályán, de senki nem támad most agresszíven senkit. Egy McLarent várnak a boxban, és a kör végén Räikkönen meg is érkezik. Ezzel Coulthard átveszi a vezetést. 
  |  
| 19. kör  | 
A tankolt mennyiségből következtethetően Kimi még egyszer várható a boxba. Trulli másodszor is behajt a boxba, ezúttal nem büntetést teljesíteni, hanem üzemanyag utánpótlásra. 
  |  
| 20. kör  | 
Liuzzi és a mögötte haladó Montoya egyszerre mennek a boxba. A McLaren megtankolása hamarabb sikerül, így Montoya jön vissza előbb a pályára. Közben Massa is kiérkezett tankolásra. A mezőny leggyorsabb versenyzője a pillanatnyilag a futamot vezető David Coulthard, de a kör végén Ő is kimegy első üzemanyag felvételére. Alonso veszi át az ideiglenes első helyet. 
  |  
| 21. kör  | 
Coulthard ki a boxból, Schumacher be a boxba. Coulthard jó sok üzemanyaggal tér vissza a pályára, legközelebb majd csak a 44-46. kör környékén kell ismét kimennie. Schumacher majdnem ugyanennyi benzint kap, azaz 22 körre elegendő mennyiséget. 
  |  
| 22. kör  | 
Az első nyolcból már csak Alonso, Fisichella és Button nem járt a boxban. Albers megy benzinért. 
  |  
| 23. kör  | 
  Fisichella megy el Button mellett, majd a kör végén ki a boxba. Coultharddal kapcsolatban vizsgálódik a versenybíróság a boxutcai sebességtúllépés miatt. Fisichella 24 körre kap benzint és jön vissza a pályára. 
  |  
| 24. kör  | 
Alonso érkezik tankolásra és ezzel Räikkönen visszaveszi vezető helyét a versenyben. Alonso 85 liter benzinnel 22 körre feltankolva távozik a boxból. Coulthard a kör végén már meg is érkezik a büntetése "letöltésére". 
  |  
| 25. kör  | 
Räikkönen továbbra is csak 4 mp.-re van Heidfeldtől. Alonso a 3. helyen légüres térben autózik. Heidfeldtől 14 mp.-el van elmaradva, Őt viszont Barrichello 10 másodperc távolságból követi. Az első nyolc helyen egyedül a 6. helytől, Massa vezetésével alakul ki egy kis csoportosulás. Őt M. Schumacher és Montoya követi. Villeneuve megy a boxba. 
  |  
| 26. kör  | 
Montoya füstölősre fékezi a gumiját a pálya egyik leghosszabb egyenese előtti kanyarban. A versenyt ez idáig csak Webbernek kellett feladnia. 
  |  
| 27. kör  | 
Räikkönen meglehetős egyértelműséggel körözi le Monteirot. Heidfeld egy másodpercet ledolgozott hátrányából. Barrichello gyorsabb Alonsonál, amikor R. Schumacher érkezik a boxba a Toyotával. Villeneuve elé jön vissza pályára. 
  |  
| 28. kör  | 
  Közben Coulthard is elfékezi magát az egyik kanyarban. Heidfeld ismét gyorsabb Räikkönennél, de mindkettejüknél gyorsabb Barrichello, aki 1 mp.-cel autózik gyorsabb köröket náluk és Alonsonál. Sato megy a boxba. Mivel ez az első tankolása, ez egy kiállásos taktikát sejttet. 
  |  
| 29. kör  | 
Montoya a 8. helyen továbbra is tisztes távolságból követi Schumachert. Sorrend és időkülönbségek az első nyolc helyen: Räikkönen, Heidfeld (2,3 mp.), Alonso (17,6 mp.), Barrichello (24,9 mp.), Coulthard (43,4mp.),Massa (47,2 mp.), M. Schumacher (48,7mp.), Montoya (49,7 mp.) 
  |  
| 30. kör  | 
  A BMW szerelői készülődnek a boxban. Raikkönen közben csúnyán elfékezte magát, ami elég volt Heidfeldnek, hogy megelőzze. 
  |  
| 31. kör  | 
Albers kap egy áthajtásos büntetést a kék zászló figyelmen kívül hagyásáért. A kör végén Heidfeld megy a boxba. Ebből három kiállásos taktika lesz. 
  |  
| 32. kör  | 
Heidfeld a 4. helyre jön vissza. Az első nyolcból még csak Ő járt kétszer a boxban. 
  |  
| 33. kör  | 
Barrichello zárkózik fel Alonsora. Már csak alig 3 mp.-re van a spanyoltól. 
  |  
| 34. kör  | 
Barrichello teljesíti második boxkiállását, majd a 4. helyre Heidfeld mögé tér vissza. Raikkönen közben az egyik Sauber lekörözése alkalmával ismét elfékezte magát. 
  |  
| 35. kör  | 
  Montoya és Ralf Schumacher is elfékezte magát, Ralf megpördült, az eredmény pedig az, hogy a kavicságyban landol, és fel kell adnia a versenyt. Sárga zászló hatálya alá kerül a pálya megfelelő szakasza. 
  |  
| 36. kör  | 
A 2-3-4 helyen Alonso-Heidfeld-Barrichello sorrendben követik egymást az autók egymástól jelentős távolságra. 
  |  
| 37. kör  | 
A 12. helyen Fisichella üldözi az előtte haladó Buttont. 
  |  
| 38. kör  | 
A teljes mezőnyben a sorrend változatlan. A 10-11. helyen Trulli és Button közt a távolság 1,5 mp. Friesacher mögé érkezik Villeneuve, hogy lekörözze. 
  |  
| 39. kör  | 
Villeneuve lekörözi Friesachert. Räikkönen és Alonso távolsága 15,4 mp. 
  |  
| 40. kör  | 
  Heidfeld egy nagyon lassú kört fut, elősegítve Barrichello felzárkózását. Azonban kettejük közt a különbség még így is jelentős. Montoya megunja a Schumacher mögötti autózást, és tesz egy kísérletet megelőzésére, azonban ez most nem sikeres. Kívülről próbálja körbeautózni a Ferrarit. Kissé optimista elképzelés. 
  |  
| 41. kör  | 
Massa körözi le Friesachert, s hamarosan ezt kell tennie Schumachernek és Montoyának is. Barrichello 4 kör alatt hoz 6 mp.-et Heidfelden. 
  |  
| 42. kör  | 
  Räikkönen és Alonso 1 p. 31 mp.-es köröket fut, ezzel szemben Heidfeld majd 1.33-asakat. Kimi megint elfékezi magát. Raikkönen és Alonso távolsága 15 mp. alá csökken. 
  |  
| 43. kör  | 
Az egyik visszafordítóban Villeneuve majdnem leállva engedi el Alonsot. A McLaren boxában a gumikat is előkészítve készülődnek valamelyik autó fogadására. 
  |  
| 44. kör  | 
Räikkönen érkezik tankolásra és 6,7 mp. után jön is vissza a pályára. Nála nem cserélnek gumit. Alonso vezeti a versenyt. Barrichello már csak 6 mp.-re van Heidfeldtől. 
  |  
| 45. kör  | 
Miközben Räikkönen körözi le az egyik Jordant, Monteirot büntetik meg a kék zászló figyelmen kívül hagyásáért. Alonso fut egy leggyorsabb kört. Ideje 1.30.711. 
  |  
| 46. kör  | 
  A Toyotánál várják Trullit, a McLarennél pedig Montoyát. A kolumbiai lekörözi Alberst, aki ezúttal szépen, előzékenyen engedi el, majd a kör végén megy ki tankolni. Alonso látogat ki a kavicságyba, de szerencséje van, egy füves részen meg tud kapaszkodni az autója, és vissza tud jönni a pályára. Az eset kisebb riadalmat kelt a boxban. Ezalatt a Michelin sportigazgatója nézegeti Montoya gumiját. 
  |  
| 47. kör  | 
Egy Ferrarit is várnak a boxban, és Schumacher hamarosan meg is érkezik. Ugyanezt teszi Button is, és megy ki Alonso is. A Renault hátsó gumija elég katasztrofális állapotban van. 
  |  
| 48. kör  | 
Barrichello már 4,7 mp.-re megközelítette Heidfeldet. Alonso a 4. helyre jön vissza. Közte és Räikkönen közt Heidfeld és Barrichello még egyszer mindenképpen kimegy a boxba, míg Alonso már nem. 
  |  
| 49. kör  | 
Barrichello megy utolsó üzemanyag mennyiségéért. 
  |  
| 50. kör  | 
Heidfeildet is várják utolsó kiállására. Nem hiába, meg is érkezik a kör végén. 
  |  
| 51. kör  | 
  Fisichella is utoljára jár a boxban. Liuzzi a célegyenesre fordító kanyarban kisodródik a sóderágyba. Visszajövet majdnem megforog, alig tudja megtartani az autót. 
  |  
| 52. kör  | 
  Közben Massa is átverekedte magát egy kavicságyon. A Saubernél kerékcseréhez készülödnek. Räikkönen autójának elejét majd szétrázzák az elfékezésektől egyenetlen felületűvé váló gumik. 
  |  
| 53. kör  | 
Alonso 6 mp.-re van Räikkönentől és 1 mp.-cel gyorsabb a finn-nél. 
  |  
| 54. kör  | 
Raikkönen előnye már csak 4,9 mp. Az egyre romló állapotú gumi ellenére hajtja a kocsit, így a pálya egyik szektorában meg tudta tartani pillanatnyi előnyét a Renault-val szemben. 
  |  
| 55. kör  | 
  Räikkönen előnye 4,4 mp. Közben Schumacher is tesz egy kitérőt a kavicságyba, de Ő is vissza tud jönni. Massa feltűnően lassú, és időnként kissé Ő is elhagyja a pályát. Bal első kerekéről cafatokban jönnek le a gumidarabok. 
  |  
| 56. kör  | 
  Massa a boxban, ahogy várható is volt, autóján gumit és orrkúpot is cserélnek, mivel egy leváló gumidarab leszakította a vezetőszárny egy részét. Räikkönen tovább hajtja az autót, hogy megőrizzen előnyéből, amennyit lehet. Így csak 0,4 mp.-cel lassúbb, mint Alonso. 
  |  
| 57. kör  | 
Alonso távolsága Räikkönentől már csak 3,5 mp., és a McLaren továbbra se megy a boxba. 
  |  
| 58. kör  | 
  Karthikeyan sodródik ki a pályáról, így Monteiro el tud menni mellette. Alonso lemaradása már csak 2,7 mp. Räikkönen nyilvánvalóan ki akarja húzni a verseny végéig, ha kell az utolsó métereken feltartva Alonsot. Alonso is kihajt a Renault-ból mindent, amit lehet. A kör végére Räikkönen előnye már csak 1,5 mp. 
  |  
| 59. kör  | 
  A célegyenesben a futómű nem bírja tovább a gumik okozta rezonanciát. A McLaren kereke a felfüggesztéssel együtt leszakad. De a bukótér elég nagy ahhoz, hogy az irányíthatatlan autó sebességét vesztve érkezzen meg a gumifalhoz. Alonso veszi át a vezetést és meg is nyeri a versenyt. De mivel Kimi az 58 kört futottak közül legelőször teljesítette ezt a távot, az egy kört kapottak listájának legelején, a 11. helyet foglalja el a végeredményt mutató táblázaton. A dobogó második helyezettje Heidfeld, harmadik pedig Barrichello. Ez a verseny a gumik csatája és a gumiszabály kritikája volt. Másról nem is nagyon szólt a futam. 
  |   
  
 
| Hely.  | 
Versenyző  | 
Istálló  | 
Motor  | 
Idő  | 
Körök  |  
| 1.  | 
Fernando Alonso  | 
Renault  | 
Renault  | 
01:31:47  | 
59  |  
| 2.  | 
Nick Heidfeld  | 
Williams  | 
BMW  | 
01:32:03  | 
59  |  
| 3.  | 
Rubens Barrichello  | 
Ferrari  | 
Ferrari  | 
01:32:05  | 
59  |  
| 4.  | 
David Coulthard  | 
Red Bull  | 
Cosworth  | 
01:32:18  | 
59  |  
| 5.  | 
Michael Schumacher  | 
Ferrari  | 
Ferrari  | 
01:32:37  | 
59  |  
| 6.  | 
Giancarlo Fisichella  | 
Renault  | 
Renault  | 
01:32:38  | 
59  |  
| 7.  | 
Juan-Pablo Montoya  | 
McLaren  | 
Mercedes  | 
01:32:45  | 
59  |  
| 8.  | 
Jarno Trulli  | 
Toyota  | 
Toyota  | 
01:32:58  | 
59  |  
| 9.  | 
Vitantonio Liuzzi  | 
Red Bull  | 
Cosworth  | 
01:32:58  | 
59  |  
| 10.  | 
Jenson Button  | 
BAR  | 
Honda  | 
01:33:22  | 
59  |  
| 11.  | 
Kimi Raikkönen  | 
McLaren  | 
Mercedes  | 
00:00:00  | 
58  |  
| 12.  | 
Takuma Sato  | 
BAR  | 
Honda  | 
00:00:00  | 
58  |  
| 13.  | 
Jacques Villeneuve  | 
Sauber  | 
Petronas  | 
00:00:00  | 
58  |  
| 14.  | 
Felipe Massa  | 
Sauber  | 
Petronas  | 
00:00:00  | 
58  |  
| 15.  | 
Tiago Monteiro  | 
Jordan  | 
Toyota  | 
00:00:00  | 
58  |  
| 16.  | 
Narain Karthikeyan  | 
Jordan  | 
Toyota  | 
00:00:00  | 
58  |  
| 17.  | 
Christijan Albers  | 
Minardi  | 
Cosworth  | 
00:00:00  | 
57  |  
| 18.  | 
Patrick Friesacher  | 
Minardi  | 
Cosworth  | 
00:00:00  | 
56  |  
| 19.  | 
Ralf Schumacher  | 
Toyota  | 
Toyota  | 
00:00:00  | 
33  |  
| 20.  | 
Mark Webber  | 
Williams  | 
BMW  | 
00:00:00  | 
0 |    |    |   
 |