A levegő hőmérséklete: 22-23 °C Az aszfalt hőmérséklete: 27-28 °C |
A két időmérő összesített eredménye
Hely |
Név |
Csapat |
Köridő |
Eltérés |
1. |
Kimi Raikkönen |
McLaren-Mercedes |
2:30.323 |
|
2. |
Fernando Alonso |
Renault |
2:30.406 |
0.083 |
3. |
Mark Webber |
BMW.WilliamsF1 |
2:31.656 |
1.333 |
4. |
Giancarlo Fisichella |
Renault |
2:32.100 |
1.777 |
5. |
Jarno Trulli |
Toyota |
2:32.590 |
2.267 |
6. |
Nick Heidfeld |
BMW.WilliamsF1 |
2:32.883 |
2.560 |
7. |
David Coulthard |
Red Bull-Cosworth |
2:33.867 |
3.544 |
8. |
Michael Schumacher |
Ferrari |
2:34.736 |
4.413 |
9. |
Jacques Villeneuve |
Sauber-Petronas |
2:34.936 |
4.613 |
10. |
Rubens Barrichello |
Ferrari |
2:34.983 |
4.660 |
11. |
Felipe Massa |
Sauber-Petronas |
2:35.120 |
4.797 |
12. |
Vitantonio Liuzzi |
Red Bull-Cosworth |
2:37.152 |
6.829 |
13. |
Patrick Friesacher |
Minardi-Cosworth |
2:40.810 |
10.487 |
14. |
Christijan Albers |
Minardi-Cosworth |
2:42.206 |
11.883 |
15. |
Tiago Monteiro |
Jordan-Toyota |
2:43.078 |
12.755 |
16. |
Narain Karthikeyan |
Jordan-Toyota |
2:43.442 |
13.119 |
17. |
Ralf Schumacher |
Toyota |
- |
|
18. |
Juan-Pablo Montoya |
McLaren-Mercedes |
- |
| |
A szombati időmérőn R. Schumacher összetörte az autót, így Ő mért kör nélkül az utolsó helyre került a rajtrácson. Előtte Karthikeyan foglalta el a 17. Pozíciót, aki azzal került a büntetésben lévő Montoya mögé, hogy neki meg motort kellett cserélni vasárnapra. M. Schumacher a jó második időméső teljesítményének és Montoya büntetésének is köszönhetően végül is a nyolcadik rajtkockából indulhatott. Nagy kérdés volt, hogy ki fordul be elsőnek a rajtot követően, hisz bár Raikkönen volt elől, de biztosak lehettünk benne, hogy jóval nehezebb az autója.
|
1. kör |
Webber kivételével mindenki jól kapta el a rajtot, s bár nagyon rajta volt Alonso, Raikkönen tudott elsőként elfordulni, őt Alonso, Fisichella, Trulli, Webber és Heidfeld követte. Montoya ugrott még nagyot a rajtnál, négy helyet tudott előre jönni, közvetlenül RB mögé kerülve.
|
2. kör |
A második kört Raikkönen 1.257 mp előnnyel kezdhette meg Alonso előtt, akit alig hét tizedre követett Fisichella.
|
3. kör |
Raikkönen folytatja a rugalmas elszakadást, ha csak tizedekkel is de tovább növeli előnyét Alonsoval szemben. Mindenki tisztes távolságból követi az előtte haladót, még senki nem próbálkozik előzéssel.
|
4. kör |
Raikkönen körről-körre futja az éppen aktuális leggyorsabb köröket, miközben a hátsó alakzatban Friesacher, aki az egész hétvégén kiválóan teljesített a Minardival, 5 mp-cel halad R. Schumacher előtt. Raikkönen előnye a kör végén több, mint 2 mp Alonsoval és 12.6 mp a nyolcadik helyen autózó M. Schumacherral szemben.
|
5. kör |
Raikkönen tovább növeli az előnyét és úgí tűnik, mindenki egy kicsit lassúbb az előtte haladónál, mert nyúlni látszanak az egymás közötti távolságok. A leggyorsabb kör most 1.17.052 és természetesen Raikkönen futotta.
|
6. kör |
A kör végén Raikkönen mögött az első nyolc helyen a következő időkülönbséggel jöttek a többiek: Alonso 2.152 mp, Fisichella 3.841 mp, Trulli 7.896 mp, Webber 9.051 mp, Heidfeld 11.183 mp, Coulthard 13.349 mp és M. Schumacher 14.585 mp hátrány.
|
7. kör |
Stílus tanulmányt láthattunk Alonso vezetéséből.
|
8. kör |
A hátsó alakzatban R. Schumacher kezd magához térni és a kört alig három tizedes hátránnyal kezdte Friesacher mögött. Montoya azonban már tíz másodpercnél is nagyobb hátrányban követi csapattársát.
|
9. kör |
Alonso megcsúszik az egyik kanyarban és csak egy kis ellenkormányzással tudja kivédeni a korláttal való találkozást. Eközben Raikkönen már 1.16.562-re viszi le a leggyorsabb kör idejét.
|
10. kör |
Alonso bármennyire is szeretné, nem tudja tartani a lépést Raikkönennel, sebessége csak arra elegendő, hogy csapattársát, Fisichellat tudja kissé leszakítani magáról.
|
11. kör |
Továbbra is Raikkönen vezet és előnyét folyamatosan növeli.
|
12. kör |
Karthikeyan látogat a boxba - nem valószínű, hogy betervezett kiállásra.
|
13. kör |
Alonso tovább üldözi Raikkönent és lassan szakad el Fisichellatól. M. Schumacher lohol Coulthard nyakán ám előzésre nincs módja, így továbbra is csak a nyolcadik, már közel 22 mp-es hátránnyal. Közben Karthikeyan újból a boxba látogat. Leveszik az első kerekeket, és gumit cserélnek, miközben a féket is nézegetik a szerelők.
|
14. kör |
Raikkönen megint futott egy leggyorsabb kört. Ideje most 1.16.495
|
15. kör |
M. Schumacher képtelen egyelőre közelebb kerülni Coulthardhoz, hátránya már 25 mp a vezető Raikkönennel szemben.
|
16. kör |
A sorrend változatlan és már nem is meglepetés, hogy M. Schumacher csak tisztes távolból követi Coulthardot, miközben folyamatosan nő a hátránya az élenállókkal szemben.
|
17. kör |
A kör végén Raikkönen előnye már 4.5 mp fölötti.
|
18. kör |
A két Williams, Webber, Heidfeld sorrendben kezdi letolni a pályáról Trullit.
|
19. kör |
Továbbra is Trulli és a két Williams okozza az izgalmakat. Webber egy mp-en belül van folyamatosan és keresi a lehetőséget az előzésre.
|
20. kör |
Raikkönen közben magányosan körözget és körönként csipegeti a tizedeket. Előnye már 5 mp, miközben a leggyorsabb kört 1.16.265 alatt tudja le.
|
21. kör |
A változatosság kedvéért Karthikeyan megint kimegy a boxba. Kerék le - fék nézés - kerék fel - motor lefullasztás - újraindítás. Lassan többet van a boxban, mint a pályán.
|
22. kör |
Fisichella már közel 4 mp-cel marad le Alonsotól, miközben már Alonso is majd 6 mp-re van Raikkönentől.
|
23. kör |
Montoya üldözi továbbra is Barrichellot, de nem tud igazán közel kerülni hozzá. Karthikeyan egy kör megtétele után immár negyedszer, de ezúttal végleg kiáll a boxba. Ő az első, aki feldni kényszerült a versenyt.
|
24. kör |
Montoya és Barrichello távolsága mit sem változik. Szépen elvannak ott a 11-12. helyen. Albers a pálya egy szűk pontján, a Mirabeau kanyarban, elállva ezzel szinte teljesen az utat. Coulthard még megáll mögötte, de Michael Schumacher már nem tud és hátulról meglöki Coulthardot, majd szép sorban megérkeznek a többiek is. Ritkán látható jelenet a Forma 1-ben. A versenyzők tolatgatnak, próbálnak átjutni a blokádon. Beküldik a Safety Cart.
|
25. kör |
Miközben a Safety Car elfoglalja a helyét feloldódik a dugó is. Michael Schumacher első vezetőszárnya ott maradt a pályán ezért ki kell mennie egy orrkúp cserére a boxba. És ha már ott van, mindjárt tankolnak is neki. Bár ezt külön nem mérték, de kb 5-6 mp-ig adták a Ferrarinak az üzemanyagot.
|
26. kör |
A Safety Car továbbra is a pályán ezért többen is meglátogatják a boxot, hogy szomjas autóiknak adjanak egy kis üzemanyagot. Alonso járt az élen ezért mögötte Fisichellanak sajnos ki kell várnia a sorát. Coulthard is bemegy a boxba de láthatóan nagyon lassan közlekedik. A Michael Schumacherrel való ütközésben annyira megsérült a RedBull hátsó futóműve, hogy feladni kényszerül a versenyt. A két Renault mellett a két Williams pilóta is túltette magát egy tankoláson.
|
27. kör |
Még mindig a Safety Car mögött köröznek a versenyzők. Raikkönen mögött közvetlenül Michael Schumacher halad, de köztünk pont egy környi a különbség.
|
28. kör |
Továbbra is a Safety Car vezeti a versenyt. Mögötte Raikkönen és csak pár kocsival autózik az egyébként második helyen lévő Trulli. Ők ketten nem mentek ki a boxba tankolni. Viszont Trulli mögött már közvetlenül ott van Alonso, aki már túl van egy tankoláson.
|
29. kör |
Végre kiment a Safety Car és folytatódhat a rohanás. Raikkönen apránként összeszedett előnye semmivé lett, kezdhet mindent előlről.
|
30. kör |
Raikkönen bedurvult. Az első szabad kör végére már 5.686 mp az előnye a második helyen autózó Trulli előtt.
|
31. kör |
Miközben Webber szorosan üldözi Alonsot, Raikkönen előnye 7.464 mp Trulli és 9.447 mp Alonso előtt.
|
32. kör |
Friesacher, talán fékhiba miatt, az alagút utáni féktávon megforog és a korlátnak csapja a Minardit. A szakaszon sárga zászló lép érvénybe.
|
33. kör |
Ezt a kört Raikkönen már 12 mp előnnyel kezdhette. Alonso további két mp-cel van hátrébb. Ezen a pályán 24-26 mp egy boxkiállás és már közeledünk a verseny feléhez. Lassan már mindenki azt várja, mikor jön ki végre Raikkönen tankolni.
|
34. kör |
Montoya és Barrichello üldözéses jelenete folytatódik, mint a Safety Car előtt is látható volt, csak most a 9-10 helyen már.
|
35. kör |
A harmadik helyen lévő Alonso már 20 mp-re van Raikkönentől, mögötte azonban sűrű a mezőny. Heidfeld, Massa, Villeneuve és Fisichella követi Alonso Renaultját és Fisichella csak kb 7 mp-re van csapattársától.
|
36. kör |
A leggyorsabb kör immár 1.16.046 és természetesen Raikkönen futotta. Alonso hátránya már 22.665 mp.
|
37. kör |
Raikkönen még mindig nem megy a boxba és gyűjti a mp-eket.
|
38. kör |
Villeneuve megy ki első tankolására, mely egyben az utolsó is. A 12. helyre tud visszajönni.
|
39. kör |
Raikkönen előnye már 28 mp Alonsohoz képest. És még mindig nem megy ki a boxba.
|
40. kör |
Trulli is a boxban és Ő is megkapja a hátralevő távolságra való üzemanyagot.
|
41. kör |
Webber tolja maga előtt Alonso Renaultját és szorosan mogotte ott van Heidfeld is. Közben úgy látszik, bemelegedtek a Bridgestone gumik, mert most Michael Schumacher futja meg a leggyorsabb kört. Ideje 1.15.995.
|
42. kör |
Ralf Schumacher is belátogat a boxba. Raikkönen előnye a most éppen második helyen aztózó Alonso előtt már 38 mp! És a kör végén Raikkönen kimegy a boxba és egy egész estére elegendő üzemanyagot kap.
|
43. kör |
Raikkönen simán jön vissza az első helyre. Már csak Montoya, Barrichello és Liuzzi nem volt tankolni.
|
44. kör |
Raikkönen előnye a tankolás után 13 mp.
|
45. kör |
A 6-7-8 helyen Fisichella, Barrichello és Montoya nyüstöli egymást. Azonban az utóbbiak még nem voltak tankolni.
|
46. kör |
Barrichello is a boxban. Ő is csak egyszer állt ki. Induláskor azonban lefullasztja a Ferrarit, s ez további időhátrányt jelent neki. Barrichello láthatóan idegesen indul ki a boxból.
|
47. kör |
Albers is fékgondokkal küszködik ezért a célegyenes végi kanyar bevétele helyett inkább a szomszéd utcába megy be. Közben Montoya is kimegy a boxba első és egyetlen tankolására és visszajön a nyolcadik helyre. A pontszerző helyeken jelenleg a következők vannak: Raikkönen, Alonso, Webber, Heidfeld, Massa, Fisichella, Trulli és Montoya.
|
48. kör |
Michael Schumacher a 11., Barrichello a 13. helyen autózik jelenleg.
|
49. kör |
Mivel Barrichello pár körrel korábban átlépte a boxutcában megengedett sebességhatárt, ezért áthajtásos büntetést szabtak ki rá, amit Barrichello az első adandó alkalommal le is töltött.
|
50. kör |
Raikkönen és Alonso között a távolság immár 15 mp.
|
51. kör |
Massa a boxban. Ő már második alkalommal kap üzemanyagot.
|
52. kör |
A 9-10-11 helyen autózó Villeneuve-Ralf Schumacher-Michael Schumacher hármas első és utolsó tagja között a távolság mindössze 0.77 mp. Szoros…
|
53. kör |
Raikkönen már spórol. Bár Alonso is lassú, de nem növekszik a közöttük lévő távolság.
|
54. kör |
Trulli kezdi utolérni Fisichellat.
|
55. kör |
Michael Schumacher méri el az alagút utáni féktávot, ám mint ahogy a kép is mutatja, hibája ellenére megpróbálja lekövetni az eredeti íveket!
|
56. kör |
Szép kis párharcok alakultak ki. Webber és Heidfeld Alonsot, Trulli Fisichellat, Ralf Schumacher Villeneuve-öt, míg Michael Schumacher mindkettőjüket szeretné megelőzni.
|
57. kör |
Alonso figyelmét láthatóan leköti a két Williamsszel folytatott harc, valamint a gumijai is egyre fogynak, így Raikkönen már újra 22-23 mp-cel vezet előtte.
|
58. kör |
A Renaultnál megúnják. Heidfeld jön a boxba második tankolására. Ezzel Alonso mintegy 22-24 mp előnyt kap. Jellemző a Renault-k sebességére, hogy Heidfeld visszatudott jönni eredeti helyére Fisichella elé.
|
59. kör |
Csapattársa után egy körrel Webber is belátogat a boxba második tankolására. Míg máskor előnyt jelent a plussz egy kör, mivel Webber ezt a kört a lassú Alonso mögött teljesítette, így csak Heidfeld mögé tudott visszajönni. Sokak meglepetésére Michael Schumacher is kimegy egy kis üzemanyag utánpótlásért. Michael Schumacher a boxutca kijáratánál jól láthatóan átlépi a sárga vonalat, ami elvileg szabálytalan. Ám a bírák talán úgy gondolták, egy nap elég egy Ferrarit megbüntetni.
|
60. kör |
Michael Schumacher Liuzzi mögött csak a 13. helyen autózik, igaz Barrichello is csak a 11.
|
61. kör |
Michael Schumacher szinte letolja a pályáról Liuzzit. Ám ez a harc nem tart sokáig, mivel Liuzzi bal hátsó defektet kap. Ezzel most már biztos, hogy ebben az évben először a RedBull nem szerez pontot.
|
62. kör |
Liuzzit a szerelők már nem engedik vissza a pályára. Montoya most Trulli mögött próbál előrébb jutni, aki viszont Fisichellat próbálja legyűrni.
|
63. kör |
Fisichella jelenleg az ötödik helyen autózik. Mögötte nagyon szoros a meccs. Trulli, Montoya, Massa, Villeneuve, Ralf Schumacher és Barrichello követik egymást és így Fisichellat néha csak méteres távolságra. Villeneuve azonban megúnja a dolgot és a célegyenes végén megpróbál bebújni csapattársa mellé, ám ez mindkettűjük pontszerző lehetőségének végét jelenti. A két Ferrari ezzel most a 9-10 helyen!
|
64. kör |
Michael Schumacher lassan letolja a pályáról csapattársát. És mindenkit, aki előttük van.
|
65. kör |
Trulli megúnja Fisichella követését és előzésre szánja el magát. Ez annyira meglepi Fisichellat, hogy Trulli mögött szinte mindenki elmegy mellette. Előbb Montoya, Ralf Schumacher, pár méterrel később Barrichello majd az alagútban Michael Schumacher is megelőzi. De ezzel még nincs vége, mert az alagút után Montoya megelőzi Trullit is, aki láthatóan lelassúlt. Így pillanatokon belül Ralf Schumacher, Barrichello és Michael Schumacher is megelőzi.
|
66. kör |
Az első nyolc helyen Raikkönen, Alonso, Heidfeld, Webber, Montoya, Ralf Schumacher, Barrichello és Michael Schumacher osztoznak. Trulli kimegy a boxba egy ellenőrzésre.
|
67. kör |
Nyolc-kilenc kör kellett a két Williamsnek, hogy ledolgozzák Alonsoval szemben a tankolás miatti hátrányukat és már újra ott loholnak a sarkában.
|
68. kör |
Raikkönen előnye 33 mp.
|
69. kör |
Alonso hátsó gumijai jól láthatóan teljesen elkoptak, így egyértelmű a sebességvesztés oka.
|
70. kör |
Heidfeld néha csak centikre autózik Alonso mögött.
|
71. kör |
Heidfeld keresi a fogást Alonson, ám egy ideig nem találta meg. Ugyanez igaz Michael Schumacher és Barrichello esetében is. Azonban az alagút végén féktávon Heidfeld bebújik Alonso mellé és könyörtelenül magamögé utasítja. Gyönyörű pillanat volt.
|
72. kör |
Webber is kinézte magának már azt a pontot, ahol Heidfeld elment Alonso mellett ám előzésre még nem határozta el magát.
|
73. kör |
Folytatódik a küzdelem a párok között. Alonso-Webber és Barrichello-Michael Schumacher gyilkolják egymást.
|
74. kör |
Webber ugyanott, ahol Heidfeld szintén bemegy Alonso mellé. Kicsit túlcsúszik, nem sikerül olyan szépen, mint Heidfeldnek, de azért megcsinálja a sikánt, szemben Alonsoval, aki bár rámozdul az ívre, azonban gondol egyet és a sikánt átvágva visszamegy Webber elé. Hmmm…
|
75. kör |
Webber megint megpróbálja, de Alonso megint lerövidíti a sikánt. Hmm-Hmmm… Azonban a sikán végén Webber Alonso mellé kerül és végül sikerül megelőznie Alonsot.
|
76. kör |
Raikkönen magányosan halad a cél és idei második győzelme felé. Előnye 23 mp.
|
77. kör |
Most Montoya került Alonso mögé és próbálja meg az előzést. Barrichello hatalmasat kell fékezzen az egyik féktávon, majdnem kiüti hátulról Ralf Schumachert.
|
78. kör |
Raikkönen sima autózással nyeri meg az idei Monte-Carlo Nagydíjat. Ahogy Barcelonaban, úgy itt sem engedte ki egy méterre sem a vezetést a kezéből. Michael Schumacher még a szokásos az utolsó körben megelőzi Barrichellot és a célegyenesben még Ralf Schumacher előzésével is megpróbélkozik, azonban az már nem jött össze. Ha 46 ezreddel(!) is, de Ralf Schumacher megőrizte pozícióját. Így a végső sorrend az első nyolc helyen: Raikkönen, Heidfeld, Webber, Alonso, Montoya, Ralf Schumacher, Michael Schumacher és Barrichello.
|