Levegő hőmérséklete: 22°C Aszfalt hőmérséklete: 30°C |
A két időmérő összesített eredménye
Hely |
Név |
Csapat |
Összidő |
Eltérés |
1 |
Kimi Raikkönen |
McLaren-Mercedes |
2:31.421 |
|
2 |
Mark Webber |
BMW.WilliamsF1 |
2:31.668 |
0.247 |
3 |
Fernando Alonso |
Renault |
2:31.691 |
0.270 |
4 |
Ralf Schumacher |
Toyota |
2:31.917 |
0.496 |
5 |
Jarno Trulli |
Toyota |
2:31.995 |
0.574 |
6 |
Giancarlo Fisichella |
Renault |
2:32.830 |
1.409 |
7 |
Juan-Pablo Montoya |
McLaren-Mercedes |
2:33.472 |
2.051 |
8 |
Michael Schumacher |
Ferrari |
2:33.551 |
2.130 |
9 |
David Coulthard |
Red Bull-Cosworth |
2:34.168 |
2.747 |
10 |
Felipe Massa |
Sauber-Petronas |
2:34.224 |
2.803 |
11 |
Vitantonio Liuzzi |
Red Bull-Cosworth |
2:35.302 |
3.881 |
12 |
Jacques Villeneuve |
Sauber-Petronas |
2:36.480 |
5.059 |
13 |
Narain Karthikeyan |
Jordan-Toyota |
2:39.268 |
7.847 |
14 |
Tiago Monteiro |
Jordan-Toyota |
2:39.943 |
8.522 |
15 |
Christijan Albers |
Minardi-Cosworth |
2:41.141 |
9.720 |
16 |
Patrick Friesacher |
Minardi-Cosworth |
2:42.759 |
11.338 |
17 |
Rubens Barrichello |
Ferrari |
Boxutca |
|
18 |
Nick Heidfeld |
BMW.WilliamsF1 |
Boxutca |
|
|
A verseny leírása
A második időmérőn Barrichello és Heidfeld nem teljesített kört, ezért a mezőny végéről rajtolhatnak csak. Albers autója a második időmérőn gyorskörét befejezve elfüstöl, abban szintén motort kell cserélni. A két Minardi új váltóval indul, amit azonban még nem tudtak tesztelni. |
1. kör |
Räikkönen jól jön el a rajtnál, így megőrzi vezető helyét. Alonso viszont lerajtolja Webbert, ezzel feljön a második helyre. Webber kálváriája ezzel nem ér véget, bejön elé az egyik Toyota is. Mindkét Minardi a rajtrácson ragad megmozdíthatatlanul. A vadonatúj váltók beragadnak, és nem lehet kivenni őket a sebességből. Barrichello és Heidfeld kitűnő reflexekkel kerüli el az előttük állva maradt két autót. Beküldik a SC-t. |
2. kör |
Ralf Schumacher volt az, aki Toyotájával megelőzte Webber Williamsét. A sorrend a Safety Car mögött: Räikkönen, Alonso, R. Schumacher, Webber, Trulli, Fisichella, M. Schumacher, Montoya. Schumacher tehát a 9. helyről a rajtnál feljött a 7. helyre. A kör végén a Safety Car kimegy, folytatódhat a verseny. |
3. kör |
Montoya meglehetős határozottsággal előzi Schumachert. A két Minardiba a boxban megpróbálnak életet lehelni. A pilóták nem vették le a sisakjukat, így elvileg még versenyben vannak. Räikkönen látványosan húz el Alonsotól. |
4. kör |
Räikkönen előnye közel 2 mp. Alonsoval szemben. Montoya ellép Schumachertől, és Coulthard érkezik meg a Ferrari mögé. Räikkönen leggyorsabb kört fut 1.18.270-es idővel. |
5. kör |
Räikkönen újabb leggyorsabb kört fut, 1.17.651 az ideje. Ezzel szemben Schumacher legutolsó körét 1 p. 21.9 mp. alatt teljesíti. |
6. kör |
Räikkönen új leggyorsabb körének ideje 1.17.377, amely egyben új pályacsúcs is. Az előzőt Schumacher állította be 2004-ben 1.17.450-es idővel. Monteiro látogat ki a kavicságya és nagyjából gázelvétel nélkül érkezik vissza a pályára. |
7. kör |
Montoya már 3,7 mp.-cel vezet Schumacher előtt. Räikkönen újabb leggyorsabb kört teljesít. Ideje 1.17.253 Webber üldözi R. Schumachert a 3-4. helyen. Távolságuk 0,8 mp. Mögöttük Trulli hasonló távolságra. |
8. kör |
Montoya csinál egy könnyed piruettet félig elhagyva a pályát, aztán menetirányba áll és megy tovább. Schumacherrel szembeni előnyébe még ez is belefér. Sorrend az első nyolc helyen: Räikkönen, Alonso, R. Schumacher, Webber, Trulli, Fisichella, Montoya, M. Schumacher. |
9. kör |
Räikkönen lassan egy célegyenesnyi távolsággal vezet Alonso előtt, miközben megfutja következő leggyorsabb körét, ideje 1.16.962. Barrichello pillanatnyilag a 14. helyen tartózkodik. |
10. kör |
Schumacher és Coulthard távolsága a 8-9. helyen állandósul 0,6-0,7 mp. között. |
11. kör |
Liuzzi kipördül a pályáról, és a sóderágyban landol. A pálya megfelelő szakaszán sárga zászló érvényes. Ez nem zavarja Räikkönent abban, hogy újabb leggyorsabb kört fusson, 1.16.780-as idővel. |
12. kör |
Räikkönen lassan de biztosan növeli előnyét Alonso előtt, ez jelenleg 7,7 mp. És még mindig él a sárga zászló hatálya Liuzzi miatt. Räikkönen megdönti a mintegy másfél perce beállított pályacsúcsát. Ideje: 1.16.592 |
13. kör |
Räikkönen már 8,5 mp.-cel vezet Alonso, és 12,5 mp.-cel R. Schumacher előtt. R. Schumacher és Webber távolsága is állandósulni látszik a 3-4. helyen 0,7-0,8 mp. környékén. Magyarul, Webber szépen beállt Ralf mögé. Ennyit bír a Williams. |
14. kör |
Karthikeyan kissé elhagyja a pályát. Mire a másik Jordanben Monteiro szintén félig elhagyva a pályát igyekszik megelőzni. |
15. kör |
Az első nyolc helyen a sorrend változatlan, csak a Räikkönenhez viszonyított lemaradása nő minden autónak. |
16. kör |
Sárga zászló hatálya lép életbe Friesacher kipördülése következtében. Räikkönen újabb pályacsúcsot fut, 1.16.125-ös idővel. |
17. kör |
Räikkönen négy kör alatt újabb 5 mp.-cel növeli előnyét Alonsoval szemben. |
18. kör |
Friesacher elakadt autója miatt még mindig él a sárga zászló. Webber erősít egy kicsit, s fut egy 1 p. 17 mp. alatti időt. Räikkönen pedig beállítja a soron következő pályacsúcsot egy 1.16.104-es idővel. Ritmusvesztés nélkül körözi le az egyik Jordant. Még annak együttműködésére sincs ehhez szükség. |
19. kör |
Webber az első, aki a boxba látogat. A 10. helyen jön vissza a pályára. |
20. kör |
Räikkönen előnye már 18,1 mp. R. Schumacher menet közben alaposan felzárkózott Alonsora. M. Schumacher viszont légüres térben autózik, előtte-mögötte 3,5 mp.-en belül nincs senki. |
21. kör |
Alonso és R. Schumacher körözi le Alberst. |
22. kör |
Webber boxkiállása után a sorrend az első nyolc helyen: Räikkönen, Alonso, R. Schumacher, Trulli, Fisichella, Montoya, M. Schumacher, Coulthard. Közben Räikkönen egy újabb pályacsúcsot fut 1.16.059-es idővel. |
23. kör |
Räikkönen és Alonso közt lassan egy boxkiállásnyi időkülönbség lesz, ez jelenleg 21,8 mp. Alonso és R. Schumacher közt viszont fél mp.-re csökken a távolság. |
24. kör |
A 2. helyen autózó Alonso és a 8. helyet elfoglaló Coulthard kört épp annyi a távolság, mint Kimi és Alonso közt, azaz 24 mp. |
25. kör |
Alonso és a két Toyota egy egyenesben körözi le Karthikeyant. Ralf Schumacher megy üzemanyagért a 3. helyről. Kerek 10 mp.-et tölt el a boxban. Massa mögé jön vissza a pályára a 9. helyre. A kör végén 26 és fél mp.-es előnnyel Kimi Räikkönen is megérkezik tankolásra. |
26. kör |
Räikkönen a tankolás után az első helyre jön vissza. Trulli is kiáll üzemanyag-felvételre. Amikor kiindul a boxból, lángra lobban a tankolás közben félre ment üzemanyag, de a növekvő sebességtől – vagy, mert elfogy az éghető anyag - ki is alszik a láng. |
27. kör |
Trullinak csapattársa elé sikerül visszaérnie. Räikkönen és Alonso távolsága 0,4 mp. A célegyenes végén Alonso végez is egy előzési szándékra utaló mozdulatot, ám ez megmarad a mozdulat szintjén, még kísérletnek se nevezhető. A boxkiállások következtében Schumacher fölkeveredik az 5. helyre. Alonso abbahagyja Räikkönen üldözését és kimegy tankolni. |
28. kör |
Massa is teljesíti első boxkiállását. |
29. kör |
Az első nyolcból már csak Fisichella, Montoya és Schumacher nem járt a boxban. Ők pillanatnyilag a 2-4. helyeket foglalják el, Alonso az 5. |
30. kör |
Fisichella teljesíti boxkiállását. 18 körre 65 liter benzint kap, és jön vissza a 3. helyre, Schumacher mögé, aki már csak 14 mp.-re van Räikkönentől. Heidfeld is a boxban. |
31. kör |
Közben Montoya is teljesítette boxkiállását, és az 5. helyre ért vissza. Fisichella a boxban megelőzte Alonsot, csakúgy, mint Trulli R. Schumachert. Schumacher futja a leggyorsabb kört 1.16.019-es idővel. És Montoya ismét a boxban. Így minden esélye elszállt arra, hogy Schumacher kiállása után a Ferrari előtt maradhasson. Ezzel Villeneuve följön a 8. helyre. |
32. kör |
Barrichello pillanatnyilag a 9. Schumacher ismét leggyorsabb kört fut. 1.15.648. Ez majd’ 2 mp.-cel gyorsabb saját tavalyi pályacsúcsánál. Közben Villeneuve érkezik a boxba. |
33. kör |
És Schumacher is megérkezik a boxba. A 4 helyre érkezik vissza, Alonso mögé. |
34. kör |
Sorrend és az időkülönbsége az első nyolc helyen: Räikkönen (0 mp.), Fisichella (25,3 mp.), Alonso (28,4 mp.), M. Schumacher (35,2 mp.), Trulli (39,3 mp.), R. Schumacher (42,1 mp.), Webber (42,6 mp.), Barrichello (42,9 mp.). A 6-7-8. helyen elég nagy a tömörülés, de Barrichello még nem járt a boxban. |
35. kör |
Webber hibázik, és Barrichello azonnal megelőzi, azonban a kör végén kikanyarodik a boxutca bejárata felé. |
36. kör |
Barrichello a 12 helyre jön vissza, de a kapott üzemanyag mennyiség ismeretében több boxkiállása nem lesz. |
37. kör |
Montoya üldözi Massát a 9-10. helyen. A boxkiállásokat letudva Coulthard ismét pontszerző helyen autózik, igaz 1 p. 2 mp.-cel lemaradva Räikkönentől. |
38. kör |
Räikkönen a 12. helyen autózó Barrichello lekörözéséhez készülődik. Szomorú látvány, hogy egy Ferrarinak lengetik a kék zászlót. |
39. kör |
A lekörözés a célegyenes végén meg is történik, annak ellenére, hogy Barrichello nem igazán partner ehhez. Jelen pillanatban Räikkönen és Fisichella távolsága 23,4 mp., tehát kijelenthető, hogy minimum 2 mp.-et eldobott Barrichello lekörözése közben. |
40. kör |
15-en vannak még versenyben, és R. Schumacher ill. Webber közt ugyanaz a távolság állandósul, ami a boxkiállások előtt. |
41. kör |
Alonso megérkezik Fisichella mögé, miközben Fisico autójának hátulja bizonytalan mozgásba kezd. Ki is megy a boxba. Vezetőszárnyat cserélnek az autón, és valamit matatnak az alján is. 35 mp. után jön vissza a pályára, természetesen messze nem a 2. helyre. |
42. kör |
Fisico a 11. helyre ér vissza. |
43. kör |
Räikkönen előnye 28,9 mp. Alonso előtt, a 8. helyezett Massa pedig 5 másodpercre sincs a lehetőségtől, hogy kört kapjon. Alonso egy Jordant köröz le. |
44. kör |
Montoya is 0,3 mp.-re megközelíti Massát. A 8. helyért folyik a hajsza. Közben Webber érkezik második boxkiállására. |
45. kör |
Webber Montoya mögé a 9. helyre érkezik, aki ezzel az eggyel több kiállása ellenére felkerült a pontszerzők közé. Schumacher defekttel megy a boxba. |
46. kör |
Schumacher a kerékcsere után Räikkönen mögé érkezik vissza, egy kör hátránnyal, a 8. helyre. A finn pilóta lekörözi Montoyát is. |
47. kör |
Schumacher újabb defektet kap, ezúttal a legjobban igénybevett bal első kerék gumija adja meg magát. Ez dráma. Akár Schumachernek szurkol valaki, akár nem, ez dráma. Ugyanolyan dráma, mint az, hogy Fisichella alig tud befejezni versenyt, vagy az, hogy Räikkönen alatt tavaly sorban hullottak szét az autók. Aki a pilóta küzdelmét látja ebben a sportban, annak ezt el kell ismernie. Schumachernek egy teljes kört kell megtenni a boxig, mivel a defekt a célegyenes végén történt. |
48. kör |
Schumacher mindenhol az ideális ívtől távol autózva engedi el maga mellett a mezőnyt, miközben lassan halad a box felé. |
49. kör |
Schumacher orral beáll a box fedett területére, és feladja a versenyt. A két Toyota a 3-4. helyen Trulli-R. Schumacher sorrendben 0,6 mp.-re követi egymást. |
50. kör |
Räikkönen meg ki üzemanyag-felvételre. És Alonso is ugyanezt teszi ugyanebben a körben. Mindketten arra a pozícióra jönnek vissza, amelyről kiálltak tankolni, tehát az 1. és a 2. helyre. Trulli támadja a még meglehetősen nehéz Renault-t. |
51. kör |
Ralf kihasználja, hogy Trulli Alonsoval van elfoglalva, és keresi csapattársa megelőzésére a lehetőségeket. Ettől Trulli jobbnak látja inkább csapattársára fordítani a figyelmet, ami határozottan előnyös Alonso számára. A célegyenes végén R. Schumacher meg is próbálkozik egy előzéssel. Nem nagy sikerrel. |
52. kör |
R. Schumacher feladja Trulli üldözését és a boxba megy. A 4. helyre ár vissza. Villeneuve a 12. helyről megy ki a boxba. |
53. kör |
Trullit is várják tankolásra… És meg is érkezik. Villeneuve nem üzemanyagért ment a boxba, hanem feladni a versenyt. Trulli is oda jön vissza, ahonnan kiállt. |
54. kör |
A két Williams vív kisebb harcot. Fisichella közben feljött a 8. helyre, tehát ismét pontszerző. |
55. kör |
Alonso is, Räikkönen is visszavettek valamelyest a tempóból. Mindketten 1 p. 17 mp. fölötti időket mennek. A távolság nagyságrendileg 24 mp. köztük. A két Williams tovább küzd egymással. A csata a 6. helyért folyik. Most Heidfeld előzi Webbert. |
56. kör |
Heidfeld megy üzemanyagért, majd a 10 helyre áll vissza. |
57. kör |
Barrichello pillanatnyilag a 9., és kört kap Räikkönentől. Montoya harmadszor a boxban. |
58. kör |
Montoya a 7. helyre jön vissza. A pontszerzők sorát Coulthard zárja. |
59. kör |
Fisichella lassan de feltartóztathatatlanul közelít Webberhez. Már csak 0,6 mp. van köztük. |
60. kör |
A két Toyota is elautózik egymás mögött a 3-4. helyen. Már nem támadják egymást. |
61. kör |
Fisichella továbbra is tapad Webberre. Egyre közelebb kerül a Williams BMW-hez. |
62. kör |
Tovább folyik a körözés az eddig kiharcolt pozíciókon. |
63. kör |
Webber és Fisichella távolsága az 5-6. helyen 0,4 mp. |
64. kör |
Räikkönen a csapattársát körözi le. Fisichella a célegyenes végén támadásra szánja el magát, és meg is előzi Webbert. |
65. kör |
Massa Sauberjének bal hátsó gumija megadja magát. |
66. kör |
Räikkönen rajt-cél győzelmet aratva fejezi be ezt a nem túl érdekes versenyt. Igazán izgalmat az jelentett, hogy a motorok, ill. a gumik kibírják-e ezt a meleget. Mindamellett hibátlan versenyzéssel nyert, ahogy hibátlanul teljesített Alonso is. A harmadik helyen Trullit intik le. |