Imola
2005.06.21. 23:28
1. FERNANDO ALONSO (RENAULT), 2. Michael Schumacher (Ferrari), 3. Jenson Button (BAR Honda)
Foster San Marinoi Nagydíj
Pálya hossza: 4933 m Körök száma: 62 Versenytáv: 305,609 km Körrekord: M. Schumacher 1,20,411 2004 évi dobogósok: 1. M. Schumacher 2. J. Button 3. J.P. Montoya
Időmérők összesítése
Hely |
Név |
Csapat |
Idő |
Eltérés |
1 |
K. Raikkönen |
McLaren |
2:42.880 |
|
2 |
F. Alonso |
Renault |
2:43.441 |
+0:00.561 |
3 |
J. Button |
BAR |
2:44.105 |
+0:01.225 |
4 |
M. Webber |
Williams |
2:44.511 |
+0:01.631 |
5 |
J. Trulli |
Toyota |
2:44.518 |
+0:01.638 |
6 |
T. Sato |
BAR |
2:44.658 |
+0:01.778 |
7 |
A. Wurz |
McLaren |
2:44.689 |
+0:01.809 |
8 |
F. Massa |
Sauber |
2:44.930 |
+0:02.050 |
9 |
N. Heidfeld |
Williams |
2:45.196 |
+0:02.316 |
10 |
R. Barrichello |
Ferrari |
2:45.243 |
+0:02.363 |
11 |
R. Schumacher |
Toyota |
2:45.416 |
+0:02.536 |
12 |
J. Villeneuve |
Sauber |
2:46.259 |
+0:03.379 |
13 |
G. Fisichella |
Renault |
2:46.710 |
+0:03.830 |
14 |
M. Schumacher |
Ferrari |
2:47.244 |
+0:04.364 |
15 |
D. Coulthard |
Red Bull |
2:48.070 |
+0:05.190 |
16 |
V. Liuzzi |
Red Bull |
2:48.155 |
+0:05.275 |
17 |
N. Karthikeyan |
Jordan |
2:52.099 |
+0:09.219 |
18 |
T. Monteiro |
Jordan |
2:54.252 |
+0:11.372 |
19 |
P. Friesacher |
Minardi |
2:57.048 |
+0:14.168 |
20 |
C. Albers |
Minardi |
dnf |
+0:00.000 |
Azonban, mivel Massa autójában motort cseréltek, így a 9-18 helyig mindenki egy pozícióval előrébb kerül. |
Fisichella és M. Schumacher rontott az időmérőkön, ezért csak a 13. ill. a 14. helyről indulhatnak. Massa autójában motort cseréltek, így ő a 8. helyett a 18. helyről rajtol. A két Minardiban is motort cseréltek, de náluk ez nem változtat semmin. A továbbra is sérült Montoyát e futamon Alex Wurz helyettesíti. A verseny 28°C-os pálya-, 19°C-os aszfalthőmérséklet és 50%-os páratartalom mellett indul.
|
1. kör |
A pole pozícióból induló Räikkönen jól kapja el a rajtot. A hagyományosan jól rajtoló Renault-val Alonso nem lát más esélyt, mint beállni mögé. Webber és Sato máris kisebb csatába keveredik, ahol az ausztrál pilótának még sikerül megtartania jobb pozícióját. Barrichello 1, Schumacher 2 helyet jön előrébb a rajtnál, így most a 9. ill. 12. helyet foglalják el. Räikkönen a kör végére 2 mp.-es előnyre tesz szert.
|
2. kör |
Sorrend az első kör után: Räikkönen, Alonso, Button, Trulli, Webber, Sato, Wurz, Villeneuve. Trulli és Webber tehát helyet cseréltek a rajt után, Villeneuve pedig valahonnan 12 helyről ugrott előre. A kör végén Räikkönen már 2,6 mp.-cel vezet az őt követők előtt.
|
3. kör |
Liuzzi közben megelőzte Coulthardot. Az élboly kezd kissé szétszakadni.
|
4. kör |
Räikkönen 1.23.847-tel leggyorsabb kört fut. Schumacher közben visszaesett egy helyet, így most a 13. ismét.
|
5. kör |
Räikkönen és Alonso közt már 3 mp. a távolság. Kimi újabb leggyorsabb kört fut, ideje: 1.23.347.
|
6. kör |
Fisichella kicsúszik, és sikeresen leamortizálja a Renault-t. A pályán sárga zászló érvényes.
|
7. kör |
Massa nyomorgatja hátulról Coulthardot a 14-15. helyen.
|
8. kör |
Massa egy előzési kísérlettel próbálkozik.
|
9. kör |
Räikkönen autója lelassul, félrehúzódik így Alonso elmegy mellette
|
10. kör |
Alonso 7,9 mp.-cel vezet Button előtt. Friesacher is leáll a pálya szélére. Räikkönen lassan begurul a boxba, autóját betolják a fedett területre. Kiállásával Barrichello feljön a 8. helyre.
|
11. kör |
Az élmezőny meglehetősen szétszakadozott, mindenki nyugodtan autózhat a saját pozícióján. Alonso a 3. Trulli előtt már több mint 15 mp.-cel vezet.
|
12. kör |
Alonso leggyorsabb kört fut, ideje: 1.23.223.
|
13. kör |
Sorrend és az időkülönbségek az első nyolc helyen: Alonso, Button (9,7 mp.), Trulli (20,1 mp.), Webber (20,8 mp.), Sato (21,6 mp.), Wurz (22,7 mp.), Villeneuve (23,8 mp.), Barrichello (24,6 mp.).
|
14. kör |
Trulli lassú. Sikeresen összetömörítette maga mögött a mezőnyt, miközben előtte óriási űr van. Újabb másfél másodperccel nő Alonsohoz mért távolsága.
|
15. kör |
Trulli távolsága Alonsotól már 22,5 mp. úgy, hogy a Toyotát követő 7 autó 5 mp.-en belül van.
|
16. kör |
Alonso körözi le az állva maradt Minardit, Alberst, akinek viszont az új fejlesztésű autóval sikerült megelőznie Monteirot a Jordan-ben.
|
17. kör |
Massa úgy határoz, hogy haladéktalanul letudja a Coulthard problémát. Ez sikerül is neki. Az egyik kanyarban kissé megkoccantja a skót autóját, és miután a boxba megy vezető szárnyért, van esélye, hogy jó sokáig ne találkozzon az RBR pilótájával.
|
18. kör |
Ferrarit várnak a boxban. Barrichello jön ki és kap 21 körre elegendő üzemanyagot. Majd Coulthard mögé tér vissza a pályára. Schumacher pillanatnyilag a 10.
|
19. kör |
Barrichello újra a boxban. Ezúttal azonban betolják autóját a fedett részre.
|
20. kör |
Trulli egyre látványosabban tartja fel a mögötte levőket. Már az előtte autózó Buttontól is 19,1 mp. a távolsága.
|
21. kör |
Button teljesíti leggyorsabban a pálya egy körét. Ideje: 1.23.163.
|
22. kör |
Button ismét leggyorsabb kört fut 1.22.892-es idővel. Albers érkezik a boxba. Sato szánja el magát akcióra a Trullit követő bolyból. Nem mindennapi határozottsággal előzi meg Webbert, végig helyet adva a Williamsnek a manőverekhez. Ez kissé felpezsdíti az életet a mezőnynek ezen a részén. Villeneuve is úgy gondolja, hogy teremhet ott neki valami babér, Wurzot próbálja belülről előzni. Ez azonban sikertelen.
|
23. kör |
Trulli a boxba hajtva oldja meg a mögötte tornyosuló, Sato megjelenéséből származó problémákat. Button újabb leggyorsabb kört fut, 1.22.604-es idővel. Webber is a boxba megy egy kis regenerálódásra. Alonso is megérkezik üzemanyag felvételre, Ezzel Button átveszi a vezetést.
|
24. kör |
Sato a boxban. Villeneuve és Liuzzi keveredik kisebb konfliktusba egy előzési kísérlet kapcsán. Liuzzi azonban meg tudja tartani pozícióját. Sorrend az első nyolc helyen: Button, Alonso, Wurz, Schumacher, Sato, Trulli, Webber, Liuzzi.
|
25. kör |
Button érkezik tankolásra, ezzel Alonso visszaveszi a vezetést. 23 körre elegendő benzinnel tér vissza a pályára. Schumacher futja a leggyorsabb kört, 1.22.287-es idővel.
|
26. kör |
Wurz is kilátogat a boxba, és 9,4 mp.-et tölt el ott. Coulthard is teljesíti első boxkiállását. Schumacher már a harmadik, és még mindig nem megy tankolni.
|
27. kör |
Schumacher ismét leggyorsabb kört fut. Ideje 1.22.070.
|
28. kör |
A Ferrarinál várják Schumachert, aki a köre végén meg is érkezik. Aztán visszajön a 3. helyre.
|
29. kör |
Schumacher hátránya a vezető Alonsohoz képest 31,634 mp., és a német pilóta eszeveszett száguldásba kezd.
|
30. kör |
Alonso közözi le hamarosan az egyik Jordant. Távolsága az őt követő Buttontól 10,1 mp.
|
31. kör |
Trulli továbbra is visszafogja a mögötte autózókat, ezúttal a Webber-Villeneuve párost. A Sauber pilótája fantasztikus érzékkel használja ki Webber hajszálnyi megingását, és azonnal elmegy mellette.
|
32. kör |
Eddig öten fejezték be a versenyt: Fisichella, Friesacher, Räikkönen, Barrichello, Albers. Tehát az új fejlesztésű Minardik közül egyik sincs már a pályán. Schumacher hátránya Alonsotól, már csak 27,4 mp. Három kör alatt ledolgozott 4,2 mp.-et.
|
33. kör |
Schumacher Buttontól való távolsága 15,2 mp.
|
34. kör |
Schumacher Buttontól való távolsága már csak 13,6 mp. 1,6-1,8 mp.-cel jobb köridőket autózik mind Buttonnál, mind pedig Alonsonál. Sorrend és az időkülönbségek az első nyolc helyen: Alonso, Button (10,1 mp.) , Schumacher (23,7 mp.), Wurz (35,4 mp.), Sato (39,7 mp.), Trulli (54,1 mp.), Villeneuve (55,1 mp.), Webber (55,8 mp.).
|
35. kör |
Schumacher Buttontól való távolsága 11,9 mp.
|
36. kör |
Schumacher újabb 1,6 mp.-cel csökkenti hátrányát.
|
37. kör |
A Button-Schumacher távolság 7,4 mp.
|
38. kör |
Massa ismét rátalál Coulthardra és ismét előzni próbálja. Ezúttal azonban a skót pilóta elzár minden lehetőséget, így megint összekoccan a két autó, de ezúttal Coulthard jár rosszul.
|
39. kör |
Button előnye közben 6,2 mp.-re csökken Schumacherrel szemben. A BAR boxban lélegzetvisszafojtva várják a rövidesen bekövetkező eseményeket.
|
40. kör |
4,6 mp. Button már látótávolságban van. A mezőny legerősebb motorja a BAR-é, a maga 955 LE-jével.
|
41. kör |
Schumacher aktuális legnagyobb sebessége 309,4 km/h, hátránya már csak 2,8 mp.
|
42. kör |
Schumacher folyamatosan 1 p. 22 mp. körüli időket autózik, miközben az előtte haladók 1 p. 23 és 1 p. 24 közöttieket. Alonso megy ki tankolni.
|
43. kör |
Sorrend az első nyolc helyen: Button, Schumacher, Alonso, Wurz, Sato, Trulli, Villeneuve, Webber.
|
44. kör |
Schumacher és Button távolsága 0,4 mp.
|
45. kör |
Button és Schumacher az egyik Red Bull mögé érkezik, aki félrehúzódik, így mindketten késedelem nélkül haladhatnak tovább.
|
46. kör |
Várják Schumachert a boxban.
|
47. kör |
A BAR Hondánál is várják az egyik autót. Schumacher a 11-es kanyarkombinációban olyan lendülettel előzi meg Buttont, hogy azzal inkább átrepül a lassítón, a szabályos íveken történő áthaladás helyett. A lendületbe még az is belefér, hogy a nem sokkal előttük haladó Williamst lekörözze. És még most sem megy a boxba.
|
48. kör |
Pillanatok alatt hatalmas előnyre tesz szert Buttonnal szemben. A BAR Honda már látótávolságban sincs. Most is elhalad a boxutca kijárata mellett anélkül, hogy kimenne.
|
49. kör |
Button megy a boxba. Schumacher átveszi a vezetést, ismét leggyorsabb kört fut. Ideje 1.21.858, és a kör végén Ő is a boxba megy.
|
50. kör |
6,1 mp. után Alonso mögé érkezik vissza a pályára.
|
51. kör |
Alonso és Schumacher távolsága 1,3 mp., azaz 22 kör alatt Schumacher ledolgozott 30,3 mp.-et., Aktuális csúcssebessége 308,3 km/h.
|
52. kör |
A távolság 0,3 mp., már a Renault szélárnyékában autózik.
|
53. kör |
A távolság változatlan. Schumacher folyamatos nyomást gyakorol Alonsora.
|
54. kör |
Schumacher tapad Alonsora, de a spanyol zár minden ívet, ahol a Ferrari pilótája támadhatna.
|
55. kör |
Iszonyatos a nyomás a Renault pilótáján, Palik kifejezésével élve Schumacher ”a fogást keresi Alonson”..
|
56. kör |
Csak az egyenesekben nagyobb a távolság köztük két autó hosszánál. Mindkét pilóta hibátlanul végzi a dolgát.
|
57. kör |
A Renault és a Ferrari egymástól változatlan távolságra lekörözendőkhöz közelednek.
|
58. kör |
Elképesztő precizitással róják a köröket, Schumacher folyamatosan támadási pontot keresve, Alonso minden ilyen lehetőséget védve, emellett a sebesség mellett.
|
59. kör |
A távolság továbbra is 0,3 mp. Nem bírnak egymással, Alonso nem tud elszakadni, Schumacher pedig nem talál olyan lehetőséget, amit Alonso ne védene.
|
60. kör |
Az egyik Red Bullhoz közeledve Schumacher bedugja a kocsi orrát a Renault mellé, de bár elképesztő, hogy ez az autó mit bírt ki ezen a versenyen, nincs annyi tartalék a Ferrariban, hogy sikerrel próbálhassa meg a támadást.
|
61. kör |
Már kevesebb, mint 0,3 a különbség. Mindketten a végsőkig kisajtolnak mindent az autóból, és saját magukból. Schumacher azért, hogy az utolsó métereken megszerezze a Ferrari és saját maga első győzelmét, Alonso pedig azért, hogy ez ne történjen meg.
|
62. kör |
Teljesen más íveket autózva, a célvonalig harcolva fut be a Renault az első, a Ferrari a második helyen. Bármelyikük győzhetett volna, megérdemelt lenne. Ugyancsak szép teljesítményt nyújtva hozza be a lényegesen feljavuló BAR Hondát Button a harmadik helyre. Aztán lassan megérkeznek a többiek is.
|
Hely. |
Versenyző |
Istálló |
Motor |
Idő |
Körök |
1. |
Fernando Alonso |
Renault |
Renault |
01:27:42 |
62 |
2. |
Michael Schumacher |
Ferrari |
Ferrari |
01:27:42 |
62 |
3. |
Jenson Button |
BAR |
Honda |
01:27:52 |
62 |
4. |
Alexander Wurz |
McLaren |
Mercedes |
01:28:09 |
62 |
5. |
Takuma Sato |
BAR |
Honda |
01:28:16 |
62 |
6. |
Jacques Villeneuve |
Sauber |
Petronas |
01:28:46 |
62 |
7. |
Jarno Trulli |
Toyota |
Toyota |
01:28:52 |
62 |
8. |
Nick Heidfeld |
Williams |
BMW |
01:28:53 |
62 |
9. |
Mark Webber |
Williams |
BMW |
01:29:05 |
62 |
10. |
Vitantonio Liuzzi |
Red Bull |
Cosworth |
01:29:06 |
62 |
11. |
Ralf Schumacher |
Toyota |
Toyota |
01:29:17 |
62 |
12. |
Felipe Massa |
Sauber |
Petronas |
00:00:00 |
61 |
13. |
David Coulthard |
Red Bull |
Cosworth |
00:00:00 |
61 |
14. |
Narain Karthikeyan |
Jordan |
Toyota |
00:00:00 |
61 |
15. |
Tiago Monteiro |
Jordan |
Toyota |
00:00:00 |
60 |
16. |
Christijan Albers |
Minardi |
Cosworth |
00:00:00 |
21 |
17. |
Rubens Barrichello |
Ferrari |
Ferrari |
00:00:00 |
18 |
18. |
Patrick Friesacher |
Minardi |
Cosworth |
00:00:00 |
8 |
19. |
Kimi Raikkönen |
McLaren |
Mercedes |
00:00:00 |
8 |
20. |
Giancarlo Fisichella |
Renault |
Renault |
00:00:00 |
5 | | |
|