Sakhir
2005.06.21. 23:20
1. FERNANDO ALONSO (RENAULT), 2. Jarno Trulli (Toyota), 3. Kimi Räikkönen (Mclaren)
A két időmérő alapján a rajtsorrend
Hely |
Név |
Csapat |
Idő |
Eltérés |
1 |
Fernando Alonso |
Renault |
3:01.902 |
|
2 |
Michael Schumacher |
Ferrari |
3:02.357 |
0.455 |
3 |
Jarno Trulli |
Toyota |
3:02.660 |
0.758 |
4 |
Nick Heidfeld |
BMW.WilliamsF1 |
3:03.217 |
1.315 |
5 |
Mark Webber |
BMW.WilliamsF1 |
3:03.262 |
1.360 |
6 |
Ralf Schumacher |
Toyota |
3:03.271 |
1.369 |
7 |
Christian Klien |
Red Bull-Cosworth |
3:03.369 |
1.467 |
8 |
Pedro de la Rosa |
McLaren-Mercedes |
3:03.373 |
1.471 |
9 |
Kimi Raikkönen |
McLaren-Mercedes |
3:03.524 |
1.622 |
10 |
Giancarlo Fisichella |
Renault |
3:03.765 |
1.863 |
11 |
Jenson Button |
BAR-Honda |
3:04.348 |
2.446 |
12 |
Felipe Massa |
Sauber-Petronas |
3:05.202 |
3.300 |
13 |
Takuma Sato |
BAR-Honda |
3:05.563 |
3.661 |
14 |
David Coulthard |
Red Bull-Cosworth |
3:05.844 |
3.942 |
15 |
Rubens Barrichello |
Ferrari |
3:07.693 |
5.791 |
16 |
Jacques Villeneuve |
Sauber-Petronas |
3:07.983 |
6.081 |
17 |
Tiago Monteiro |
Jordan-Toyota |
3:09.428 |
7.526 |
18 |
Narain Karthikeyan |
Jordan-Toyota |
3:10.143 |
8.241 |
19 |
Christijan Albers |
Minardi-Cosworth |
3:10.422 |
8.520 |
20 |
Patrick Friesacher |
Minardi-Cosworth |
3:11.261 |
9.359 | |
(†) Az év harmadik futama 42 °C levegő- és 55 °C-os aszfalthőmérsékleten rajtol el. Ezen a versenyen szándékozik bemutatni a Ferrari az új 2005-ös autóját. Barrichello kocsijában már a szabadedzéseken elromlik a váltó, ezért a 2004M-mel indul. Mivel ez kocsi cserét jelent, 10 hellyel hátrébb, ez esetben a mezőny végéről kezdheti csak a futamot. A vállsérült Montoyát Pedro de la Rosa helyettesíti. A Ferrari orrát feketére festették, így tisztelegnek a tegnap elhunyt II. János Pál pápa előtt. Trulli pedig a sisakján visel egy feliratot ugyanebből a célból. A felvezető körön Klien nem tud elindulni, ezért a boxba tolják, így csak onnan, a mezőny után eredve kezdheti meg a versenyt. A Saubernek ez a 200. futama. |
1. kör |
A rajtnál Schumacher nem kockáztat, azonnal bebújik Alonso mögé, onnan tartva a mögötte levő Trullit, aki az első kanyarban külső ívről meg is próbálkozik egy előzéssel. Aztán Trullinak Heidfelddel szemben kell védenie pozícióját. Barrichello a rajt utáni keveredésben meglöki Coulthard autóját. A meglehetősen hátra szorult Fisichella erőszakosan támadja Räikkönent. |
2. kör |
A rajt után kialakult sorrend az első nyolc helyen: Alonso, Schumacher, Trulli, Webber, Heidfeld, R. Schumacher, Räikkőnen, Fisichella. Schumacher támadja Alonsot, Sato mellé próbál bebújni Barrichello. |
3. kör |
Az első három helyen autózó Alonso, Schumacher, Trulli kezd elszakadni az őket követőktől. Trulli 2,5 mp.-cel vezet a mögötte levő Webber előtt. Sato és de la Rosa is megelőzi Fisichellát. |
4. kör |
Karthikeyan autója lelassul, sorban engedi el a mögötte haladókat. Fisichella egy áthajtásos büntetésre ítéli magát. Érkezik a boxba, ahol azonban nem várják, így megállás nélkül hajt tovább. Alonso leggyorsabb kört fut, ideje 1.33.559 |
5. kör |
Fisichella ismét a boxban. Ezzel Sato feljön a 8. helyre. Fisichella feladja a versenyt. |
6. kör |
A pályán sárga zászló van érvényben Karthikeyan lerobbant autója miatt. Barrichello közben megelőzi Massát és Buttont is. |
7. kör |
Ralf Schumacher próbálja előzni Heidfeldet a célegyenes cégén. Michael Schumacher közben leggyorsabb kört fut 1.32.932-es idővel. |
8. kör |
Az első három 3,5 mp.-en belül van, Webber viszont már 6 másodpercre leszakadt Trullitól, tehát látványosan szakad el az élboly a többiektől. E. Schumacher újra támadja Heidfeldet, de a pálya poros szakaszán nem tud elég tapadást biztosítani a gumijainak ahhoz, hogy akciója sikerrel járhasson. |
9. kör |
Barrichello pillanatnyilag a 10. Ralf előző akciójának eredményeként Räikkönen felzárkózik Heidfeldre. Az első nyolc sorrendje változatlan. Heidfeld hibája következtében R. Schumacher most simán elmegy mellette. |
10. kör |
Heidfeld lassú, feltartja Räikkönent. Sorrend és időkülönbségek az első nyolc helyen: 1 – Alonso, 2 – Schumacher (0,6 mp.), 3 – Trulli (3,5 mp.), 4 – Webber (11,3 mp.), 5 – R. Schumacher (14,8 mp.), 6 – Heidfeld (16,8 mp.), 7 – Räikkönen (17,3 mp.), 8 – Sato (19,6 mp.) |
11. kör |
Räikkönen üldözi Heidfeldet, az őt követő Satora pedig felzárkózik de la Rosa, és Barrichello is megérkezik a 10. helyen. MS tovább üldözi Alonsot. |
12. kör |
Alberst hamarosan lekörözik, de la Rosa tapad Satora. Schumacher, mint később kiderül, hidraulika problémák miatt nem tud visszaváltani, s ezért egy vészfékezés után nagy lendülettel elhagyja a pályát. Visszajön, de a Ferrari mozgása nagyon lassú. |
13. kör |
Alonso lekörözi Alberst. Schumacher begurul a boxba és a fedett részre beállva kiszáll az autójából és a versenyből. |
14. kör |
de la Rosa folyamatosan ott lohol Sato sarkában, tőle mintegy 0,4 mp.-re. Tesz egy kísérletet a külső íven való előzésre, de Sato nem hagyja magát körbeautózni. |
15. kör |
de la Rosa újabb támadást indít Sato ellen, aki ismét védi az előzési kísérletet. |
16. kör |
A Sato-de la Rosa párra felzárkózott Barrichello mögé megérkezik Button. |
17. kör |
Az élen Alonso és Trulli közt ha lassan is, de csökken a távolság, jelenleg ez 3 mp. Webbertől viszont már nagyon elszakadtak, Trulli 13 mp.-cel autózik előtte. |
18. kör |
Trulli újabb 0,1 mp.-cel csökkenti hátrányát. És újabb egy mp.-et adnak Webbernek. |
19. kör |
R. Schumacher is felzárkózik Webber mögé. A két Toyota és Alonso fut jelenleg 1 p. 32 mp.-es köröket, a többiek ennél lassabbak. Alonso újabb leggyorsabb kört is fut 1.31.994-es idővel. Ralf Schumacher kezdi meg a boxkiállásokat. |
20. kör |
Alonso ismét leggyorsabb kört teljesít: 1.31.972, de la Rosa pedig egy lélegzetvételnyi szünetet nem engedélyez Satonak, szorosan a nyomában nézegeti a kínálkozó lehetőséget. Sorrend és időkülönbségek az első nyolc helyen: 1 – Alonso, 2 – Trulli (3,9 mp.), 3 – Webber (19,6 mp.), 4 – Heidfeld (26,1 mp.), 5 – Räikkönen (26,7 mp.), 6 – Sato (33,3 mp.), 7 – de la Rosa (33,8 mp.), 8 – Barrichello (34,6 mp.) |
21. kör |
de la Rosa újabb kísérletet tesz Sato megelőzésére. Barrichello próbálkozik egy gyenge előzési kísérlettel. Alonso közben a boxban. 71 l benzin felvétele után Heidfeld elé ér vissza a pályára. |
22. kör |
Miközben Barrichello támadja de la Rosát, a spanyol pilóta a célegyenes végén ismét bebújik Sato mellé, azonban elfékezi magát, lemegy a pályáról, így nem csak Sato tartja meg vele szemben a pozícióját, de elmegy mellette Barrichello és Button is. |
23. kör |
Trulli a boxban, és most Barrichello veszi üldözőbe Satot. Webber is kimegy benzinért. Pillanatnyilag Heidfeld a második, Räikkönen a harmadik, de ők még nem voltak a boxban. |
24. kör |
Heidfeld kimegy tankolni, és a McLarennél is várják az egyik autót. Eddig négyen adták fel a versenyt: Klien, Kathikeyan, Fisichella és Schumacher. Albers és R. Schumacher kissé kicsúszik a pályáról. Räikkönen a könnyű autóval zárkózik fel Alonsora. |
25. kör |
Alonso 0,4 mp.-cel növeli előnyét Trullival szemben. Räikkönen és Button a boxban. Sato féktárcsája nagyokat füstöl, feltehetőleg a de la Rosával folytatott harc erősebb igénybevétele miatt. Barrichello Schumacherhez eléggé hasonlóan csúszik meg, de aztán vissza tudja szerezni a versenytempót. |
26. kör |
Barrichello megy a boxba benzinért, meg néhány másodperc nyugalomért. Heidfeld autója ereget csúnya kékes árnyalatú füstöket. |
27. kör |
Satonak fékeinek sok volt de la Rosából, tovább romlik az állapotuk, elhagyja egy pillanatra a pályát. Pár kanyarral később pedig ki is pördül. |
28. kör |
Pozícióvesztése után de la Rosa most a másik BAR Hondára tapad. Piros-sárga csíkos zászló van érvényben a pályán, jelezve, hogy valamitől egy pályaszakasz csúszóssá vált. |
29. kör |
Sato is beáll a boksz fedett részére és feladja a futamot. Buttonnak is szólnak rádión, hogy kímélje a kocsit lehetőség szerint, ám az most ugyanannak a hatásnak van kitéve de la Rosától, mint körökön keresztül Satoé. |
30. kör |
Csakhogy Button taktikusabb, a szögek zárásával elejét veszi de la Rosa próbálkozásainak. R. Schumacher körözi le Monteirot. |
31. kör |
de la Rosa folyamatos nyomást gyakorol Button-ra, de az angol taktikája miatt igazán kedvező lehetőséghez nem tud jutni, pedig 0,4 mp.-re csökkent kettejük távolsága. |
32. kör |
Továbbra is 42 °C a levegő hőmérséklete, de az aszfalthőmérséklet 3 °C-ot csökkent. Monteirot lekörözi Button és de la Rosa. Sorrend és időkülönbségek az első nyolc helyen: 1 – Alonso, 2 – Trulli (8,4 mp.), 3 – Webber (29,7 mp.), 4 – Räikkönen (31,4 mp.), 5 – Sato (38,7 mp.), 6 – Barrichello (44,8 mp.), 7 – Button (47,7 mp.), 8 – de la Rosa (48,2 mp.). |
33. kör |
de la Rosa a célegyenes végén egy az eddigieknél jobban megtervezett támadásra szánja el magát, bemegy a belső ívre, és a kanyarig szerez annyi előnyt, hogy Button már se visszaelőzni, se egyéb módon megakadályozni nem tudja a helycserét. |
34. kör |
Webber és Räikkönen közt a 3-4. helyen 1 mp. a különbség, és Kiminek nem kell erőlködnie az előzéssel, mert Webber kipördül, és így kényelmesen elmehet mellette. |
35. kör |
de la Rosa már Barrichello mögül nézelődik előzési lehetőségek után. Az egyik egyenes végén már tesz is egy kísérletet. |
36. kör |
A nyomástól, és mert valószínűleg érzi, hogy a Ferrari most nem igazi ellenfél, Barrichello elfékezi magát. Újabb erődemonstráció de la Rosa részéről. |
37. kör |
Átmenetileg Räikkönen is elhagyja a pályát. de la Rosa több kanyaron keresztül nagyon keményen támadja Barrichellot. |
38. kör |
Alonso újabb leggyorsabb köre: 1.31.840. de la Rosa megpróbálja a célegyenes végén ugyanúgy előzni Barrichellot, mint nem régen Buttont, de ezúttal elfékezi magát és kicsúszik a pályáról. A Ferraris pilóta így átmenetileg felszabadul a támadások alól. |
39. kör |
Alonso 12,6 mp.-cel Trulli előtt biztos előnnyel vezeti a versenyt. |
40. kör |
Alonso újabb leggyorsabb körének ideje: 1.31.713 Trulli hátránya folyamatosan és jelentősen növekszi, a kör végére már 13,3 mp. |
41. kör |
Barrichello körözi le az egyik Minardit. de la Rosa kezd visszazárkózni Barrichellora. A Renault boxban várják Alonsot. |
42. kör |
Alonso a boxban, pillanatnyilag Trulli vezeti a versenyt. Most a célegyenes ráfordító kanyarjában próbálkozik kifékezéssel de la Rosa, és ezúttal sikerül megelőznie Barrichellot. Közben R. Schumacher teljesíti utolsó boxkiállását. |
43. kör |
Trulli érkezik tankolásra, így helyreáll az élen az eredeti sorrend. Webber megy a boxba. Már Button is támadja a Ferrarit. |
44. kör |
Räikkönen a boxban, Button néz ki Barrichello mögül, majd egy későbbi kanyar előtt simán el is megy mellette. |
45. kör |
de la Rosa futja a leggyorsabb kört, 1.31.447-es idővel, és a kör végén ő is a boxba megy. |
46. kör |
R. Schumacher kicsúszik a pályáról, így Massa akadálytalanul mehet el mellette. Sorrend és időkülönbségek az első nyolc helyen: 1 – Alonso, 2 – Trulli (13,5 mp.), 3 – Räikkönen (39,3 mp.), 4 – Button (43,5 mp.), 5 – Barrichello (49,2 mp.), 6 – R. Schumacher (52,9 mp.), 7 – Webber (56,9 mp.), 8 – de la Rosa (1 p. 1,2 mp.). |
47. kör |
Button és Barrichello a boxban. Button autója lefullad és nem tudják azonnal újraindítani. Egy perc környékén leállítják az órát, amely méri a boxban töltött időt. |
48. kör |
Button autója végre elindul, de csak a boxutca végéig jut, ott kénytelen kiállni a versenyből. |
49. kör |
de la Rosa most Webbert találta meg. Jó szokásához híven ott köröz az ausztrál sarkában, és ez egyik kanyar előtt végre is hajtja aktuális próbálkozását. Kicsit később ugyanezt teszi jóval határozottabban, azonban Webber elég kemény ellenfélnek bizonyul. |
50. kör |
de la Rosa újabb kísérletet tesz, hasonlóan határozottan, mint az előbb, majd két újabbat, de Webber zárja a szögeket. |
51. kör |
de la Rosa minden lehetséges helyen támadja a Williams-t. |
52. kör |
Újabb kísérletek de la Rosa részéről és újabb pozícióvédések Webbertől. |
53. kör |
Alonso lekörözi Barrichellot. Webber kissé elfékezi magát, ami újabb ok de la Rosának a támadásra. |
54. kör |
Webber és de la Rosa utoléri Monteirot. Monteiro után az egyik Minardit körözik le. |
55. kör |
Barrichello 1 p. 38 mp.-es köröket autózik, míg a mögötte levő Villeneuve 1 p, 34-eseket, és 3,7 mp. a távolságuk, azonban Villeneuve kicsúszik, így elvész minden esélye, hogy a Ferrarit utolérje és netán megelőzze. de la Rosa újra támad, és újra támad, míg az egyik egyenes végén úgy tud bebújni Webber mellé, a belső ívre, hogy az ausztrál nem tudja védeni. |
56. kör |
de la Rosa az előzés után azonnal elhúz, Webbernek esélye sincs, hogy visszaelőzzön |
57. kör |
Alonso megnyeri a versenyt, Trulli a második, Räikkönen a harmadik. Coulthard az utolsó pillanatban még elveszi Barrichellotól az egy pontot érő nyolcadik helyet, a nap versenyzője azonban de la Rosa. |
Hely. |
Versenyző |
Istálló |
Motor |
Idő |
Körök |
1. |
Fernando Alonso |
Renault |
Renault |
01:18:16 |
57 |
2. |
Jarno Trulli |
Toyota |
Toyota |
01:18:30 |
57 |
3. |
Kimi Raikkönen |
McLaren |
Mercedes |
01:18:48 |
57 |
4. |
Ralf Schumacher |
Toyota |
Toyota |
01:19:09 |
57 |
5. |
Pedro de la Rosa |
McLaren |
Mercedes |
01:19:21 |
57 |
6. |
Mark Webber |
Williams |
BMW |
01:19:31 |
57 |
7. |
Felipe Massa |
Sauber |
Petronas |
00:00:00 |
56 |
8. |
David Coulthard |
Red Bull |
Cosworth |
00:00:00 |
56 |
9. |
Rubens Barrichello |
Ferrari |
Ferrari |
00:00:00 |
56 |
10. |
Tiago Monteiro |
Jordan |
Toyota |
00:00:00 |
55 |
11. |
Jacques Villeneuve |
Sauber |
Petronas |
00:00:00 |
54 |
12. |
Patrick Friesacher |
Minardi |
Cosworth |
00:00:00 |
54 |
13. |
Christijan Albers |
Minardi |
Cosworth |
00:00:00 |
53 |
14. |
Jenson Button |
BAR |
Honda |
00:00:00 |
47 |
15. |
Takuma Sato |
BAR |
Honda |
00:00:00 |
27 |
16. |
Nick Heidfeld |
Williams |
BMW |
00:00:00 |
25 |
17. |
Michael Schumacher |
Ferrari |
Ferrari |
00:00:00 |
12 |
18. |
Giancarlo Fisichella |
Renault |
Renault |
00:00:00 |
3 |
19. |
Narain Karthikeyan |
Jordan |
Toyota |
00:00:00 |
2 |
20. |
Christian Klien |
Red Bull |
Cosworth |
00:00:00 |
0 | | |
|