Interlagos
§ritus§ 2004.10.25. 13:19
1. Juan Pablo Montoya, Williams
2. Kimi Räikkönen, McLaren
3. Rubens Barrichello, Ferrari
Baumgartner Zsolt a felvezető kör végén a boxba megy, így ő is a boxutcából indul, Bruni mögül. Mivel az eső szemerkél, Alonso, Coulthard és Villeneuve kivételével mindenki intermediate gumikkal indul. Button autója már a rajtrácsra történő felsorakozáskor gőzt vagy füstöt ereget magából. Coulthard 150-edik futamán vesz részt. Pályahőmérséklet 26°, levegő hőmérséklet 24°, páratartalom 78%.
A második időmérő eredménye. Michael Schumacher a délelőtti baleset során megsérült autója helyett a tartalék autóval állt fel az időmérőre. Mivel ez motorcserének minősül, ezért a szabályok értelmében 10 hellyel hátrébbról kell indulnia. Mivel egyébként is csak a nyolcadik helyet sikerült megszereznie, így közvetlenül Baumgartner előtt, a 18. helyről rajtol. Bruni nem tudott elindulni a második időmérőn, így Ő a 20. helyről rajtolhat holnap.
1. kör |
A rajt balesetmentesen lebonyolódik. Barrichello és Räikkönen jól kapja el a rajtot, ezzel a brazil megőrzi első pozícióját, Kimi pedig feljön a második helyre. A másodikként induló Montoya először Kimi ellen próbálja védeni pozícióját, ezzel viszont helyet ad, a mögötte, negyedik helyről induló Massának. Kénytelen feladni Kimivel való csatáját és a másik brazilra koncentrálni. Azonban későn tudatosul benne a Sauber pilótája részéről fenyegető veszély, így Massa keményen támadva el is megy mellette. Montoya ezzel két pozíciót veszít. Raikkönen a célegyenes utáni kanyarkombinációt követően Erős támadást indít a vezető pozícióért, és sikerül is megelőznie Barrichellot. Két pozíciót nyer a sikeres rajttal. A kanyarkombináció utáni hosszú egyenes végén Barrichellot már Massa támadja. Ezt kihasználva Montoya is kísérletet tesz pozíciói visszaszerzésére, Massa ezt azonban védeni tudja. Massa tovább támadja Barrichellot. Mindkét brazil presztízskérdést csinál a hazai pályán való jó versenykezdésből, Rubens nem titkoltan a futamgyőzelem szándékával. Közben Montoya visszaelőzi Massát. Ő futja leggyorsabban az első szektort. Button támadja Montoyát, és meg is előzi. Montoya ismét csak a negyedik, Button viszont feljön a harmadik helyre. |
2. kör |
R. Schumacher támadja Satot. A japán kicsit megcsúszik, de tudja tartani pozícióját. Fisichella a hátsóbb régiókban kicsit koccan Zontával annak figyelmetlensége miatt, kisodródik a pályáról, de megfogja az autót a gumifal előtt. M. Schumacher már a 10. Montoyáé a második, Barrichelloé a harmadik szektorban futott legjobb idő. |
3. kör |
Massa támadja Buttont, de a BAR pilótája kivédi a támadást. MS valamilyen meggondolásból megforog az egyik Jaguar előtt. Montoya leggyorsabb kört fut, ideje 1.22.270. Montoya megjavítja az első szektorban, Alonso a másodikban, Massa harmadikban futott legjobb időt. |
4. kör |
Barrichello visszaelőzi Räikkönent, és az élre áll. Montoya feljön a harmadik helyre, és Massa is megelőzi Buttont. Pillanatról pillanatra változnak a pozíciók. Button az 5. helyről kényszerül feladni a versenyt, mivel a Honda motor nem bírja az igénybevételt. Sato megörökli csapattársa helyét. Sárga zászló lép hatályba a pálya megfelelő szakaszán. Montoya újabb leggyorsabb kört fut; 1.21.833. |
5. kör |
Ralf Schumacher megy kerékcserére. Most Massáé a leggyorsabb kör; 1.21.723. Montoya szorosan tapad Räikkönenre, Massa pedig Montoyára. Alonso ismét javít a második szektor rekordján. Sorrend és az időkülönbségek (Barrichellohoz) viszonyítva, valamint a teljesített boxkiállások az első nyolc helyen: Barrichello (-/0 stop), Massa (2,0 mp./0 stop), Räikkönen (5,8 mp./1 stop), Montoya (6,2 mp./1stop), Klien (9,6 mp./0 stop), Sato (9,7 mp./1 stop), Webber (11,8 mp./0 stop), Trulli (11,9 mp./1 stop) |
6. kör |
Massa Montoyát támadná, azonban a csata elmarad, mert a kolumbiai pilóta Räikkönennel együtt kimegy a boxba. Lassan mindenki lecseréli az átmeneti gumijait. Az élen most két brazil autózik, Barrichello és Massa. Montoya és Räikkönen nem túl szabályosan egymás mellett teszik meg a boxutca teljes hosszát. A kijáratnál Kimi kerül előnyösebb helyzetbe, Montoya mögé szorul. Schumacher is megérkezik kerékcserére. Amint a záróvonalat elhagyják a boxból kijövet, Montoya már lendül is, és megelőzi Raikkönent. Glock mögé érkeznek, aki ezúttal nem lekörözött, ezért zárja Montoya előtt a szöget, a hosszú egyenesvégi kanyarban. Alonso leggyorsabb kört fut. Ideje 1.17.692. És újra megdönti a második szektor rekordját. |
7. kör |
Barrichello megy a boxba, így Massa életében először hazai pályán vezeti a versenyt. A kör végén azonban ő is lebonyolítja aktuális kerékcseréjét. Újra Alonso futja a leggyorsabb kört; 1.17.674. R. Schumacher beállítja az első szektor, Räikkönen pedig a harmadik szektor idejét. |
8. kör |
Alonso a jó gumiválasztásnak köszönhetően, átveszi a vezetést, és ismét az övé a leggyorsabb kör: 1.15.653. Megdönti a harmadik szektor idejét, Schumacher pedig az elsőét. |
9. kör |
A Jaguarok sorban állnak a kerékcserénél, és Heidfeld is a boxba érkezik. Montoyáé a versenyben futott leggyorsabb kör. Ideje 1.13.727, és megdönti a második szektor idejét, Alonso pedig az elsőét. |
10. kör |
Schumacher vív nagy csatát Coultharddal a célegyenest követő egyenes végén. Alonso ismét legjobb szektoridőt fut az első pályaszakaszon. |
11. kör |
Alonso Brunit körözi le, és ismét leggyorsabb kört fut; 1.12.922. |
12. kör |
Alonso 8,4 mp.-cel vezet Montoya előtt. Räikkönen javít az első szektor idején. |
13. kör |
Montoya 1,4 mp.-et hoz Alonson, leggyorsabb kört fut. Ideje 1.12.706 és megjavítja az első szektor idejét. |
14. kör |
Továbbra is Alonso vezet. Schumacher közel 31 mp.-cel mögötte a 9. helyen autózik. |
15. kör |
Räikkönen a Montoyától való 2 mp.-es távolsága ellenére légüres térben száguld, csapattársa pedig a boxba látogat, és 8,6 mp.-et tölt ott el. Schumacher megdönti az első szektorban futott legjobb időt, Barrichello ugyanezt teszi a harmadik szektor idejével. |
16. kör |
Räikkönen hoz valamennyit Montoyán. Barrichello ismét javít a harmadik szektor idején. |
17. kör |
Alonso vezet. Valami történt a pályán, mert sárga zászlót mutatnak be. |
18. kör |
Heidfeld Jordan-jét tolják le a pályáról. 1.12.423-as idővel Barrichello leggyorsabb kört fut. Alonso érkezik kerékcserére, így Montoya átveszi a vezetést, és egyúttal megdönti az első szektor időrekordját. |
19. kör |
Alonso 26 körre elegendő üzemanyagot kap, tehát két kerékcserés taktikát alkalmaz. |
20. kör |
Az első nyolcból már csak a 7. helyen autózó Villeneuve nem volt kereket cserélni, mivel ő is száraz pályára alkalmas gumikkal kezdte a versenyt. |
21. kör |
Montoya vezet. Megint Barrichelloé a leggyorsabb kör; 1.11.986., és a második pályaszakasz rekordja is. Villeneuve teljesíti első boxkiállását, és 23 körre elegendő üzemanyaggal tér vissza a pályára. Sorrend és az időkülönbségek (Montoyához) viszonyítva, valamint a teljesített boxkiállások az első nyolc helyen: Montoya (- mp./1 stop), Räikkönen (3,8 mp./1 stop), R. Schumacher (9,1 mp./1stop), Sato (13,8 mp./1 stop), Barrichello (17,8 mp./1 stop), Alonso (21,1 mp./1 stop), M. Schumacher (16,1 mp./1 stop), Villeneuve (27,6 mp./1stop) |
22. kör |
Montoya lekörözi Glockot, és lassan, de folyamatosan szakad el az őt üldöző Räikkönentől. |
23. kör |
Barrichello pillanatnyilag az 5. helyen halad Sato mögött, és újabb leggyorsabb kört fut 1.11.672-es idővel és megdönti mindhárom szektor (!) időrekordját. Kettejük közt a távolság 2,5 mp. |
24. kör |
Schumacher a 6. helyen levő Alonsot üldözi. Barrichello ismét javít 0,1-et a harmadik szektor idején. |
25. kör |
A célegyenes utáni kanyarkombinációban a két Jaguar ütközik. Klien leszorítja Webber, letapossa az első légterelőjét, és valószínűleg az ausztrál versenyző futóműve is megsérül, mert a pálya mellett leparkolja a kocsit. Sárga zászló lép hatályba. |
26. kör |
Schumacher továbbra is figyelemmel kíséri Alonso ténykedését, de nem kerül támadásra alkalmas közelségbe. Az egyik Minardi megy kerékcserére. |
27. kör |
Montoya az első helyen haladtában lekörözi az egyik Toyotát. R. Schumacher a 3. helyről áll ki kerékcserére és tankolásra. |
28. kör |
Montoya körözi le Baumgartner Zsoltot, aki nagyon udvariasan lehúzódik, hogy a vezető pozícióban autózó Williams pilóta az ideális íven tudjon tovahaladni. Ralf Schumacher a 7. helyre ér vissza, a bátyja mögé. Viszont ő azon kevesek egyike, aki már kétszer járt a boxban. Közben Barrichello és Sato is megérkezik egy szabvány kerékcserére. |
29. kör |
Montoya az első, Schumacher a hatodik helyről érkezik a boxba. És Trulli is megérkezik a Toyotával. Räikkönené a legjobb szektoridő a pálya középső részén. |
30. kör |
Montoyához képest egy kör eltéréssel Räikkönen is kimegy tankolni. 23 körre elegendő benzinnel tér vissza a versenybe. Sato és Barrichello távolsága az 5-6. helyen 0,7 mp. |
31. kör |
Montoya újabb leggyorsabb kört fut az első helyen, ezúttal 1.11.644-es idővel. |
32. kör |
Alonso és R. Schumacher közt a 3-4. helyen 0,6 mp., Sato és Barrichello köt már csak 0,4 mp. a távolság. Alonso és Ralf Schumacher lekörözik Glockot, aki e művelet elé semmilyen akadályt nem gördít. |
33. kör |
A csöpögő esőtől enyhén csúszóssá váló pályaszakaszon, a célegyenes utáni kanyarban Sato kissé elvéti a kanyart, ettől lelassul, kissé a pályáról is kisodródik. Barrichello nem is hagyja ki a kínálkozó lehetőséget, és ezzel feljön az 5. helyre. |
34. kör |
Massa száraz gumikat kap a boxban 8,5 mp. után 23 körre elég benzinnel jön vissza a pályára. |
35. kör |
Továbbra is Montoya vezeti a versenyt, 5,3 mp.-cel vezetve Räikkönen előtt. |
36. kör |
A pálya felett egyre inkább gyülekeznek a felhők, de ez szemmel láthatóan senkit nem sarkall arra, hogy esős, vagy legalább átmeneti gumikat rakjon fel. Sorrend és az időkülönbségek (Montoyához) viszonyítva, valamint a teljesített boxkiállások az első nyolc helyen: Montoya (0 mp./2 stop), Räikkönen (5,2 mp./2 stop), Alonso (16,2 mp./1 stop), R. Schumacher (16,8 mp./2 stop), Barrichello (20,4 mp./2 stop), Sato (24,0 mp./2 stop), M. Schumacher (33,9 mp./2 stop), Fisichella (-/2 stop) |
37. kör |
Räikkönen távolsága egy-két kör alatt csökkent 6,6-ről alig több mint 5 mp.-re. Alonso körözi le Zsoltot. |
38. kör |
R. Schumacher kissé beragad a Minardi mögé, így némiképpen növekszik a távolsága Alonsohoz képest. |
39. kör |
A versenyben továbbra is Montoya vezet. Senki és semmi nem zavarja ebben. Kimi egyelőre nem nagyon tudja ledolgozni hátrányát. |
40. kör |
Az első nyolc helyezettből csak a száraz gumival induló Alonso és Villeneuve teljesített eddig egy kerékcserét, mindenki más kettőt. Montoya lekörözi az egyik Toyotát. |
41. kör |
Räikkönen továbbra is nagyságrendileg 5 mp.-cel van lemaradva Montoyától. Őt Alonso már 13 mp.-re követi. |
42. kör |
Schumacher változatlanul nyugalmas vonatozással múlatja az időt Sato mögött. Räikkönen érkezik a lekörözendő Toyota mögé. Coulthard a 9. helyről áll ki a boxba. |
43. kör |
Coulthard a verseny végéig elegendő üzemanyag-mennyiséggel tér vissza a pályára. |
44. kör |
Montoya és Räikkönen körök óta lényegileg azonos időket autózik. |
45. kör |
Alonso és R. Schumacher távolsága 1,8 mp.-re növekszik. Így már a mögötte autózó Barrichellohoz kerül közelebb. |
46. kör |
Újabb kör változatlan sorrendben, Montoyával az élen. |
47. kör |
Trulli áll ki utolsó kerékcseréjére. |
48. kör |
Négy körrel az utoljára tankolt mennyiség alapján várható időpont után Villeneuve, három kör késéssel Alonso is megérkezik a boxba. |
49. kör |
Már megkezdődött a kerékcserék utolsó sorozata. Ralf Schumacher is a boxba érkezik. Kis híján baleset történik amiatt, hogy Ralf akkor indul el, amikor a nyalókás ember még előtte tartja a táblát. |
50. kör |
Barrichello a boxban. Montoya Bruni mögé érkezik. A kör végén Montoya is kimegy utolsó kerékcseréjére. Räikkönen átveszi a vezetést. |
51. kör |
Ricardo Zonta és Schumacher érkezik a boxba. Räikkönen megdönti a második szektor rekordját. Sorrend és az időkülönbségek (Räikkönenhez) viszonyítva, valamint a teljesített boxkiállások az első nyolc helyen: Räikkönen (0 mp./2 stop), Montoya (16,9 mp./3 stop), Sato (26,9 mp./2 stop), Barrichello (38,5 mp./3 stop), R. Schumacher (46,2 mp./3 stop), Alonso (46,4 mp./2 stop), M. Schumacher (51,7 mp./3 stop), Massa (56,1 mp./2 stop) |
52. kör |
Bruni bemegy a boxba, így Räikkönennek nem kell leköröznie. Az ürülő tankkal egyre gyorsabb köröket fut. Bruni előtt a nyalókás ember felemeli a táblát. Így a kocsihoz csatlakoztatott töltőcsővel próbál elindulni kifelé a boxból. |
53. kör |
Raikkönen és Montoya közt a különbség 18,1 mp. |
54. kör |
Klien is letudja utolsó kerékcseréjét. R. Schumacher elfékezi magát a célegyenes végén, így Alonso el tud menni mellette. |
55. kör |
Massa és Sato a boxban. Az élmezőnyből már csak Räikkönen nem volt aktuális kerékcseréjén, a kör végén azonban két körrel az előző tankolás alapján számolható idő után ő is a boxba megy. Ekkor 19,2 mp. az előnye Montoyával szemben, ami nem lehet elég az első helyre visszajönni. |
56. kör |
Fisichella megy utolsó kerékcseréjére. |
57. kör |
A kerékcsere előtti gyorskörökkel Räikkönen nagyjából ötről másfél másodpercre csökkentette hátrányát. |
58. kör |
Glock is teljesíti utolsó kerékcseréjét. Räikkönen 0,3 mp.-cel csökkenti hátrányát. |
59. kör |
Az Alonso-Sato-R. Schumacher-M. Schumacher négyes szorosan egymás mögött vonatozik. A négy autó 2 mp.-en belül van egymáshoz képest. |
60. kör |
Räikkönen 0,5 mp.-re csökkenti hátrányát. |
61. kör |
Az élen küzdelem a tizedmásodpercekért. |
62. kör |
Montoya árnyalatnyi plusz előnyt szerez az eddigiekhez képest. |
63. kör |
Az élen állók lekörözendőket érnek utol. |
64. kör |
A 4-7. helyen változatlan a vonatozás, miközben a mezőny elején tovább folytatódik a birkózás. |
65. kör |
M. Schumacher elkezdte komolyan venni a testvérét, kétszer is kinéz a Ralf mögül. Sorrend és az időkülönbségek (Montoyához) viszonyítva, valamint a teljesített boxkiállások az első nyolc helyen: Montoya (0 mp./3 stop), Räikkönen (1,0 mp./3 stop), Barrichello (20,5 mp./3 stop), Alonso (44,1 mp./2 stop), Sato (44,8 mp./3 stop), R. Schumacher (45,7 mp./3 stop), M. Schumacher (46,0 mp./3 stop), Massa (60,8 mp./3 stop) |
66. kör |
Barrichello továbbra is a harmadik helyen autózik. Se elölről, se hátulról nem zavarja senki. Nagyjából egy 42 mp.-es üres tér közepén autózik. Futamnyerési esélyei jó régóta nyilvánvalóan teljesen reményvesztettek. Baumgartner Zsolt minden körben gyorsabb csapattársánál. |
67. kör |
Az erőviszonyok nagyjából beálltak, a távolságok stabilizálódtak. Az első két hely kivételével, kísérletek se történnek ennek megváltoztatására. |
68. kör |
Vonatozás változatlan sorrendben. |
69. kör |
Kimi még egy utolsó kísérletet tesz a Montoyától elválasztó távolság felszámolására, s eközben enyhén elfékezi magát. |
70. kör |
Räikkönen feladja a versenyt, már csak be akar érni a második helyen. Montoyához mért távolsága 1 mp.-re nő. |
71. kör |
Az évad záró versenye a Williams és a McLaren, a Bridgestone és Michelin gumik, és gumiválasztási, lecserélési taktikák csatáját hozta. Montoya győzelemmel zárta a Williamsnél eltöltött négy évét, és Kiminek is sikerült a McLaren évelejei szereplését meghazudtoló teljesítményt kihoznia az autóból. A hazai pályán peches Barrichello pedig felállhat a dobogó harmadik fokára. |
A futam eredményei:
1. |
J-P. Montoya |
Williams |
BMW |
01:28:01 |
71 |
2. |
K. Raikkonen |
McLaren |
Mercedes |
01:28:02 |
71 |
3. |
R. Barrichello |
Ferrari |
Ferrari |
01:28:25 |
71 |
4. |
F. Alonso |
Renault |
Renault |
01:28:50 |
71 |
5. |
R. Schumacher |
Williams |
BMW |
01:28:51 |
71 |
6. |
T. Sato |
BAR |
Honda |
01:28:52 |
71 |
7. |
M. Schumacher |
Ferrari |
Ferrari |
01:28:52 |
71 |
8. |
F. Massa |
Sauber |
Petronas |
01:29:04 |
71 |
9. |
G. Fisichella |
Sauber |
Petronas |
01:29:05 |
71 |
10. |
J. Villeneuve |
Renault |
Renault |
00:00:00 |
70 |
11. |
D. Coulthard |
McLaren |
Mercedes |
00:00:00 |
70 |
12. |
J. Trulli |
Toyota |
Toyota |
00:00:00 |
70 |
13. |
R. Zonta |
Toyota |
Toyota |
00:00:00 |
70 |
14. |
C. Klien |
Jaguar |
Cosworth |
00:00:00 |
69 |
15. |
T. Glock |
Jordan |
Cosworth |
00:00:00 |
69 |
16. |
Zs. Baumgartner |
Minardi |
Cosworth |
00:00:00 |
67 |
17. |
G. Bruni |
Minardi |
Cosworth |
00:00:00 |
67 |
18. |
M. Webber |
Jaguar |
Cosworth |
00:00:00 |
23 |
19. |
N. Heidfeld |
Jordan |
Cosworth |
00:00:00 |
15 |
20. |
J. Button |
BAR |
Honda |
00:00:00 |
3 |
|