1. Michael Schumacher, Ferrari
2. Ralf Schumacher, Williams
3. Jenson Button, BAR
A szombati első szabadedzés eredménye
Az edzést az időjárás miatt törölték
A szombati második szabadedzés eredménye
Az edzést az időjárás miatt törölték
A versenyre a Ferrari úgy érkezett, hogy már mindent megnyertek, amit egy évadban meg lehet nyerni. Tét nélkülinek indult tehát a futam. Az időmérő edzésen Baumgartner Zsolt Nem tudott mért kört teljesíteni, ezért a boxutcából kezdi meg a versenyt. Massa, aki elrontotta a mért körét, azt nem befejezve begurult a boxba, így ő a mezőny végéről vághat neki a rajtnak. Hírek szerint a versenyen bemutatkozó új Honda motor 1000 LE körüli teljesítmény leadására alkalmas. A pálya a hétvégi tájfunszerű esőzés ellenére (amely miatt az időmérőt is szombatról vasárnapra kellett áttenni) elég poros.
kör
A rajt baleset és koccanások nélkül lebonyolódik. Legjobban Button kapja el, aki két kiállásos taktikát tervezve nehezebb autóval indul. Ám ez a nagyobb tehetetlen tömeg mellett jobb tapadást is biztosít. Az 5. helyről a harmadikra jön fel, körbeautózva Webbert és megelőzve csapattársát is. Satonak ehhez némi segítséget is nyújtania kell egy gázelvétel erejéig. Az élről induló Michael és Ralf Schumacher megtartja rajtpozícióját. Trulli egy helyet jön fel a Toyotával. A rajt nagy vesztese Webber, a 6. helyig esik vissza. A leggyorsabb szektoridőket Schumacher futja.
2. kör
Schumacher leggyorsabb kört teljesít. Ideje 1.33.164, és övé a verseny leggyorsabb szektorideje is, az első és harmadik pályaszakaszon. Villeneuve és Fisichella 0,1 mp.-re van egymástól a 8-9. helyen.
3. kör
Az első szektorban a két Schumacher a leggyorsabb, a másodikban viszont Fisichella, a harmadikban Button, aki próbálja az előtte levőkkel tartani a lépést. Fisico a célegyenes végén megelőzi Villeneuve-öt és a kör végére 2 mp.-es előnyt is szerez vele szemben.
4. kör
Schumacher már 5,4 mp.-cel vezet Button előtt. Coulthard szorongatja Webbert, Alonso pedig Villeneuve-öt.
5. kör
Coulthard tovább közelít Webberhez, Montoya is egészen rámegy a 11. helyen autózó Räikkönenre, Barrichello erőszakosan támadja Panist, s a célegyenes elején meg is előzi.
6. kör
A 9-13. helyen autózó Villeneuve-Alonso-Räikkönen-Montoya-Barrichello ötös 2 mp.-en belül van egymáshoz képest. Schumacher már 3 mp.-cel vezet öccse, és 10,4 mp.-cel Button előtt.
7. kör
Mérhetetlenül kicsi a távolság Webber és Coulthard közt a 6-7. helyen, csakúgy, mint Räikkönen és Montoya között a 11-12. helyen. Alonso megelőzi Villeneuve-öt, ezzel feljön a 9. helyre, Sato pedig Buttont a 3-4 helyen előzi vissza.
8. kör
Alonso látványosan szakad el Villeneuve-től, Schumacher leggyorsabb szektoridőt fut a harmadik pályaszakaszon. Montoya megelőzi Räikkönent, Coulthard tovább szorongatja Webbert, de egyelőre nem tudja dűlőre vinni az ügyet.
9. kör
Ralf Schumacher kezdi a kerékcseréket és Panist is várják a boxban.
10. kör
Ralf a 9. helyre Alonso mögé ér vissza. Coulthard megelőzi Webbert, akire most Fisichella tapad. Kettejük távolsága 0,1 mp.
11. kör
Schumacher most Sato előtt vezet 18,5 mp.-cel, Barrichello nyomás alatt tartja Räikkönent, Több boxban is kerékcseréhez készülődnek.
12. kör
Schumacher leggyorsabb kört fut, ideje: 1.32.973, és a leggyorsabban harmadik szektort is ő teljesíti. Három másodperccel gyorsabb jelenleg, mint a Villeneuve vezette boly. Webber, Glock és Montoya érkezik tankolásra és kerékcserére. Montoya 12 körre elegendő üzemanyaggal tér vissza a versenybe.
13. kör
Sato megy a boxba, és követi őt ebben Trulli, Fisichella és Barrichello. Sato és Barrichello 13 körre elegendő benzint kap. A kör végén Schumacher is kerékcserére megy.
14. kör
Schumacher az első helyre jön vissza 12 körre elegendő benzinnel és leggyorsabb első szektort fut. A harmadik szektorban a verseny leggyorsabbja jelen pillanatban Coulthard. Alonso és Raikkönen a boxban. Räikkönen 10,5 mp.-et tölt el tankolással, köszönhetően annak, hogy az üzemanyagtöltő cső nem jön ki azonnal a kocsi tankiló nyílásából.
15. kör
Villeneuve, Coulthard és Button is kerékcserére megy. Sorrend és az időkülönbségek (Schumacherhez) viszonyítva, valamint a teljesített boxkiállások az első nyolc helyen: Schumacher (-/0 stop), Button (6,9 mp./1 stop), Coulthard (15,2 mp./1 stop), R. Schumacher (16,3 mp./1stop), Sato (23,8 mp./1 stop), Villeneuve (30,3 mp./1 stop), Klien (37,0 mp./0 stop), Alonso (38,0 mp./1 stop)
16. kör
Coulthard az 5. helyre jön vissza. Fisichella 0,2 mp.-re közelíti meg Trullit.
17. kör
Klien utolsóként látogat ki tankolni. Helyreáll az eredeti sorrend. Michael 18,3 mp.-cel vezet Ralf Schumacher előtt. Fisichella kilátogat a kavicságyba, ahol otthagyja az autója egy részét. Ennek ellenére nem megy a boxba.
18. kör
Montoya a célegyenes végén megelőzi Webbert, így feljön a 8. helyre. Webber ismét a boxba megy.
19. kör
Trulli vezetésével, mögötte Montoya és Barrichello, kezd kialakulni egy újabb tömörülés a 7-9. helyen. Klien a 16. pozíción 0,2 mp.-re közelíti meg a feltehetően utolsó Forma 1-es versenyét futó Panist.
20. kör
A 17. helyig mindenki egy körön belül van, még csak a két Minardi és utolsó kiállásával Webber szedett össze körhátrányt.
21. kör
Schumacher immár 20 mp.-cel vezet testvére és 31,6 mp.-cel Sato előtt. A Toyotánál kerékcseréhez készülődnek és a kör végén meg is érkezik Panis. Webber ki se jön a boxból. Kiszáll az autóból és feladja a versenyt.
22. kör
Schumacher a verseny leggyorsabb idejét teljesíti a harmadik szektorban. 18,9 mp. alatt futja ezt a pályaszakaszt. Trulli körök óta tartja Montoyát
23. kör
A Trulli, Montoya, Barrichello sorrend mellett Montoya belülről próbálja előzni Trullit, míg Barrichello kívülről.
23. kör
Emiatt Montoya elrontja kanyarívet, aminek az lesz a végeredménye, Barrichello és Montoya cserél helyet. Barrichello nyomorgatja Trullit a 7-8. helyen, a felzárkózó Fisichella pedig Montoyát a 9-10. helyen.
24. kör
A kör első kanyarjában, a célegyenes végén Barrichello megelőzi Trullit, míg mögöttük nem sokkal Fisichella Villeneve-t.
24. kör
Timo Glock kicsúszott a fűre, ám rövid hezitálás után folytatni tudta a versenyt.
25. kör
Massa leelőzi Villeneuve-öt, Ralf Schumacher a boxba látogat, majd 13 körre elegendő üzemanyagot tankolva az 5. helyre tér vissza.
26. kör
A versenyt Schumacher vezeti 36,1 mp.-cel Sato előtt. A Toyotánál ismét Trullit várják. Nem hiába, mert hamarosan meg is érkezik. A kör végén Schumacher és Sato is megérkezik második kerékcseréjére.
27. kör
Schumacher az élre, Sato a 6. helyre jön vissza. Fisichella a boxba megy. Sorrend és az időkülönbségek (Schumacherhez) viszonyítva, valamint a teljesített boxkiállások az első nyolc helyen: Schumacher (-/2 stop), Button (20,9 mp./1 stop), Coulthard (23,2 mp./1 stop), R. Schumacher (24,1 mp./2 stop), Alonso (32,6 mp./1 stop), Sato (36,6 mp./2 stop), Barrichello (37,6 mp./1 stop), Montoya (46,7 mp./1 stop),
28. kör
Barrichello a boxban. A mezőny egymáshoz két legközelebbi autója most Coulthardé és R. Schumacheré, a 3-4. helyen. Távolságuk 1,1 mp.
29. kör
Klien fél mp.-re megközelíti Massát. Montoya megy a boxba második kerékcseréjére.
30. kör
Montoya 11 körre elegendő benzinnel a 10. helyre jön vissza. Klien 2,7 mp.-et veszít Massa üldözése közben. Ő az utolsó, a 14. helyen, aki még nincs lekörözve. Barrichello leggyorsabb kört fut, ideje: 1.32.730. Satonak valami probléma van a sisakjával.
31. kör
Schumacher előnye az élen. 22,4 mp. Barrichello 1,6 mp.-re közelíti a 6. helyen futó Räikkönent.
32. kör
Coulthard megy a boxba, így R. Schumacher feljöhet a 3. helyre.
33. kör
Egyedül Schumacher autózik 1 p. 34 mp. alatti időket. Előnyét 23,7 mp.-re növeli Button előtt.
34. kör
Alonso megy a boxba. Schumacher 23,7 mp.-cel vezet Button előtt.
35. kör
Klien és Villeneuve a boxban. Massa 0,5 mp.-re közelíti meg Trullit a 13. helyen, és Barrichello is felzárkózik Räikkönen mögé a 7. helyen. Sato csúcssebessége 304,1 km/h., aktuális körének max. sebessége pedig 299,5 km/h.
36. kör
Villeneuve két pozíciót veszít a boxkiállással, a 13. helyre ér vissza. Button a 2., Räikkönen 2., Panis a 3. kerékcseréjére megy
37. kör
Button Sato mögé érkezik vissza a versenybe. Massa folyamatosan 1 mp.-en belül tartja távolságát az előtte haladó Trullitól.
38. kör
A két Schumacher 1.33-as időket autózik, mindenki más 1.34 fölöttieket. Glock megpördül a pályán, és meg kell várnia, míg néhányan elmennek mellette. Barrichello és Coulthard egy affért követően a boxba gurulnak. Barrichello bal első futóműve kitörött és feladni kényszerült a versenyt.
38. kör
Ám Coulthard sem járt jobban. Neki a jobb első felfüggesztése hibásodott meg.
39. kör
M. és R. Schumacher is kerékcserére megy
40. kör
Ralf a 3. helyre áll vissza, Michael Schumacher legjobb első szektorbeli időt megy.
41. kör
Glock és Heidfeld teljesíti harmadik boxkiállását. Schumacher újra leggyorsabb első szektoridőt megy.
42. kör
Sato a 2. helyről áll ki tankolni. A versenybírák vizsgálják a Barrichello-Coulthard incidenst. Montoya és Fisichella is a boxba megy.
43. kör
Sorrend és az időkülönbségek (Schumacherhez) viszonyítva, valamint a teljesített boxkiállások az első nyolc helyen: Schumacher (-/3 stop), R. Schumacher (22,6 mp./3 stop), Button (29,6 mp./2 stop), Sato (43,0 mp./3 stop), Alonso (48,7 mp./2 stop), Räikkönen (61,8 mp./2 stop), Montoya (72,0 mp./3 stop), Fisichella (77,2 mp./3 stop),
44. kör
Massa 2 kör alatt 4,1 mp.-et hoz a 9. helyen autózó Villeneuve-ön.
45. kör
Massa a 10. helyen az utolsó, aki még nincs lekörözve. Schumacher árnyalatnyit visszavesz a sebességből. Körönként 1-2 tized mp.-cel csökken az előnye Ralffal szemben.
46. kör
Massa már csak 0,5 mp.-re van Villeneuve-től. Zsolt parkol le a kavicságyban és kiszáll a versenyből. Sárga zászló érvényes a pálya megfelelő pontján.
47. kör
Massa tovább közelít Villeneuve-höz.
48. kör
Massa lekörözés közben másfél másodpercet veszít. Sato még mindig a sisakjával van elfoglalva.
49. kör
Schumacher távolsága stagnál az őt követőkkel szemben. Ralf előtt 21,1 mp.-cel, Button előtt 29,5 mp.-cel vezet.
50. kör
Massa körbeautózza Villeneuve-öt, és feljön a 9. helyre.
51. kör
Massa másfél kör alatt 4,2 mp.-re távolodik Villeneuve-től.
52. kör
Schumacher most már érzékelhetően visszavesz száguldásából, Massának engedi visszavenni a körhátrányát.
53. kör
Az egyik fórumtagunk megfogalmazását idézve ”Schumacher ment, aztán egyszer lengettek neki egy kockás zászlót, akkor abbahagyta. Erről többet nem nagyon lehet írni.” Schumacher ezzel a győzelmével begyűjtötte hatodik japán győzelmét. Ralf Schumacher hatalmas bizonyítási vággyal versenyezve szerezte meg a dobogó második helyét, a hazai pályán ugyancsak jól szereplő két BAR Honda előtt.
A futam eredményei:
Hely.
Versenyző
Istálló
Motor
Idő
Körök
1.
M. Schumacher
Ferrari
Ferrari
01:24:27
53
2.
R. Schumacher
Williams
BMW
01:24:39
53
3.
J. Button
BAR
Honda
01:24:47
53
4.
T. Sato
BAR
Honda
01:24:59
53
5.
F. Alonso
Renault
Renault
01:25:05
53
6.
K. Raikkonen
McLaren
Mercedes
01:25:06
53
7.
J-P. Montoya
Williams
BMW
01:25:22
53
8.
G. Fisichella
Sauber
Petronas
01:25:23
53
9.
F. Massa
Sauber
Petronas
01:25:56
53
10.
J. Villeneuve
Renault
Renault
00:00:00
52
11.
J. Trulli
Toyota
Toyota
00:00:00
52
12.
C. Klien
Jaguar
Cosworth
00:00:00
52
13.
N. Heidfeld
Jordan
Cosworth
00:00:00
52
14.
O. Panis
Toyota
Toyota
00:00:00
51
15.
D. Coulthard
McLaren
Mercedes
00:00:00
38
15.
T. Glock
Jordan
Cosworth
00:00:00
51
16.
G. Bruni
Minardi
Cosworth
00:00:00
50
17.
Zs. Baumgartner
Minardi
Cosworth
00:00:00
41
19.
R. Barrichello
Ferrari
Ferrari
00:00:00
38
20.
M. Webber
Jaguar
Cosworth
00:00:00
20
!F. ALONSO 28 p.
G. Fisichella 14p.
K. Räikkönen 14 p.
J. Button 11 p.
M. Schumacher 11 p.
J. P. Montoya 9 p.
R. Schumacher 7 p.
N. Heidfeld 5 p.
J. Villeneuve 5 p.
F. Massa 4 p.
M. Webber 3 p.
N. Rosberg 2 p.
R. Barrichello 2 p.
C. Klien 1 p.
D. Coulthard 1 p.
S. Speed 0 p.
!!RENAULT 42 p.!!
Mclaren 23 p.
Ferrari 15 p.
Honda 13 p.
BMW 10 p.
Toyota 7 p.
Williams 5 p.
Red Bull 2 p.
Renault F1 France 1-15 Avenne Du Président Kennedy 91177 Viry-Chátillon France
Renault Formula Ltd Whiteways Technical Centre Enstone,Chipping Norton Oxon OX 7 4 EE England