Sanghaj
§ritus§ 2004.10.20. 18:11
1. Rubens Barrichello, Ferrari
2. Jenson Button, BAR
3. Kimi Räikkönen, McLaren
Az első Kínai Nagydíj időmérő edzésén Bruni és Schumacher nem teljesített mért kört, Baumgartner és Sato autójában pedig motort cseréltek, ezért ők a mezőny végéről ill. a boxból indulva kezdhetik meg a versenyt. Schumacher autóján gumit, s ha már a boxból indul, motort is cseréltek. A levegő 29°C, az aszfalt 36°C hőmérsékletű, míg a levegő páratartalma 63%. Ralf Schumacher indianapolisi sérülése után ezen a versenyen tér vissza. Jacques Villeneuve Trullit váltja a Renault-ban a hátralevő három futamra, Glock pedig Pantano helyére ülhetett be a Jordan-be. A BAR-Hondák a cigaretta-piacra tekintettel, új reklámfelülettel jelentkeznek ezen a futamon.
kör |
A rajtnál simán, balesetek nélkül jön el a mezőny. A legjobban az indulás pillanatát már hagyományosan Alonso kapja el. Nem történik koccanás a célegyenes utáni első bonyolult kanyarkombinációban sem. Az élen Barrichello és Räikkönen megőrzi rajtpozícióját. Panis nagyon beragad, ezért Montoya kénytelen mögüle szinte kirobbanni. Massa pozíciót veszt, aztán visszaszerzi, a rajthelyének megfelelő 4. helyet. Zsolt a rajtnál megelőzi csapattársát. Schumacher a mezőny végén próbálja előzni Glock-ot. Az első kör végére megtartotta rajtpozíciójának megfelelő helyét Barrichello (1.) Räikkönen (2.) és Massa (4.). A rajt legnagyobb vesztese Panis, 9 pozíciót veszít (8.-17.), Legnagyobb nyertese Alonso, aki három helyet jön előrébb (6.-3.) Egy helyet jön előre Fisichella (7.-6.), Coulthard (9.-8.), Webber (11.-10.) és Villeneuve (12.-11.) A rajt további vesztesei: Button a 3. helyről az 5.-re esik vissza. R. Schumacher is két pozíciót veszít (5.-7.), és Montoya is (10.-12.). Az első nyolc helyezett 6 mp.-en belül van. |
2. kör |
Räikkönen kissé leszakad Barrichellotól, távolságuk 1,5 mp. Panis folyamatosan támadja Glock-ot, Próbálja visszaszerezni elvesztett pozícióját. Mindhárom szektorban Barrichello a leggyorsabb, a kör végére újabb 0,2 mp.-cel növeli előnyét. |
3. kör |
Räikkönen leggyorsabb kört fut: 1.34.875-ös idővel, 0,4 mp.-et farag a hátrányából. Schumacher megelőzi a két Minardit, hátránya 21,2 mp. Button támadja Massát és a Brazil egy elrontott kanyarívét kihasználva meg is előzi. |
4. kör |
Ebben a körben Button a leggyorsabb, majdnem 1 mp.-cel gyorsabb időt fut, mint az előtte autózó Alonso. Fisichella folyamatosan támadja Massát. |
5. kör |
Button-é a leggyorsabb kör: 1.34.719-es idővel. R. Schumacher megérkezik a két Sauberre és megkísérli kihasználni Fisichella egy pillanatnyi hibáját. Egyelőre sikertelenül. Massa látványosan föltartja a mögötte levőket. A pálya leghosszabb egyenesén Fisichella keményen megpróbálja legyorsulni, ezúttal sikeresen. Még a kanyar előtt R. Schumacher is befurakodik a brazil mellé és ő is megelőzi. |
6. kör |
Az előzések végén Massa még Coultharddal is harcba keveredik, de a skót pilóta támadását sikerül visszavernie. Räikkönen 0,2 mp.-re megközelíti Barrichellot, miközben az első szektorban a Ferraris pilóta a leggyorsabb. A célegyenes végén Coulthard újabb erőteljes támadást intéz a gyengélkedni látszó Sauber ellen, de abban még mindig van annyi erő, hogy ezt meghiúsítsa. |
7. kör |
Megint Barrichello-é az első szektorban a legjobb idő. A mezőny hátsó régióiban egyedül Schumacher autózik 1 p. 36 mp. alatti időket. Button támadja Alonsot, féktávon bemegy mellé és egy szép manőverrel meg is előzi. Button ezzel feljön a 3. helyre. |
8. kör |
Alonso próbálja visszavenni a pozícióját, de Button lendülete ezt lehetetlenné teszi. Barrichello két szektorban is a leggyorsabb, de Button fut leggyorsabb kört: 1.34.507 |
9. kör |
Schumacher hátránya a 17. helyen, az élen autózó Barrichelloval szemben 29,3 mp. Montoya megelőzi Villeneuve-öt, de mert emiatt elrontja a kanyarívet, Villeneuve vissza tudja előzni. A csata a 11. helyért folyik. Button újabb leggyorsabb kört fut: 1.34.122, és most övé a második szektorbeli legjobb idő is. |
10. kör |
Barrichello futja leggyorsabb kört: 1.33.782, és két szektorban is ismét övé a legjobb idő. Schumacher már csak 0,4 mp.-re van Panistól. Sorrend és távolságok az első nyolc helyen: Barrichello (-), Räikkönen (0,5 mp.), Button (4,4 mp.), Alonso (6,9 mp.), Fisichella (14,6 mp.), R. Schumacher (15,3 mp.), Coulthard (16,5 mp.), Zonta (19,3 mp.) Massa kezdi a kerékcseréket. |
11. kör |
Panis a boxban. Barrichello ismét leggyorsabb kört fut: 1.33.501. |
12. kör |
Coulthard és Fisichella megy ki kerékcserére és tankolásra. Coulthard 16 körre elegendő üzemanyaggal jön vissza a pályára, Schumacher bemegy Klien melle féktávon. A Jaguar pilótája azonban nem ad a kanyarodáshoz elegendő helyet, ráhúzza autója orrát a Ferrarira, ezért ütköznek. A kör végén Barrichello és Räikkönen egyszerre mennek a boxba. Sorrendjük a távozáskor sem változik. Button vezeti a versenyt és fut egy leggyorsabb kört: 1.33.447. |
13. kör |
Klien (feltételezhetően az ütközés következtében) begurul a boxba és feladja a versenyt. Majdnem minden körben megdönti valaki a versenyben futott leggyorsabb kört. Ezúttal ismét Button teszi ezt meg: 1.33.429 |
14. kör |
Alonso érkezik a boxba a 2. helyről. 18 körre elegendő üzemanyagot kap. Button 22 mp.-es előnye 19 mp.-re csökken, és a kör végén a boxba megy. A kör leggyorsabb versenyzője Schumacher, jelenleg a 10. helyen. |
15. kör |
Button 22 körre elegendő benzinnel jön vissza a pályára, a 4. helyre. Ez két kerékcserés taktikát enged feltételezni. A versenyt R. Schumacher vezeti, de ő még nem volt kint tankolni. Schumacher valószínűleg autójának műszaki problémái miatt vagy pedig az előtte haladó Villeneuve szélárnyéka okán megszűnt tapadás következtében megpördül. Az adott helyen sárga zászlót lengetnek.[A történet három képben.] |
16. kör |
Az egész mezőnyből már csak Sato, Heidfeld, Montoya és Schumacher nem volt a boxban. Barrichello és Räikkönen távolsága lényegileg a boxkiállás után se változott. Jelenleg 0,6 mp. Schumacher a megpörgése következtében visszaesik a 14. helyre Coulthard mögé. |
17. kör |
Schumacher a pálya leghosszabb egyenesén próbálja előzni Coulthardot, sikerrel. A skót még ugyanannak az egyenesnek a végén megpróbálkozik a visszaelőzéssel, de emiatt túl nagy sebességgel venné a kanyart, így kisodródik, a félig már sikeresen lebonyolított manőverben MS vissza tud jönni elé Montoya látogat a boxba friss gumikért és benzinért. 22 körre kapott üzemanyaga szintén két kiállást feltételez. Sato a leggyorsabb ebben a körben. Egyedül ő autózik 1 p. 35 mp. alatti időt. |
18. kör |
A leggyorsabb kör M. Schumacheré: 1.32.627. Tisztán előzi Massát. Schumacher 2 mp.-cel gyorsabb köröket megy, mint az élen állók. [A képen: Schumacher visszaelőzi Coulthardot. Massa előzése – következő kép] |
19. kör |
Schumacher már a 6. és újabb leggyorsabb kört teljesít. Ideje: 1.32.576. Sato a boxkiállás után a 11. helyre érkezik vissza. |
20. kör |
Sorrend és távolságok az első nyolc helyen: Barrichello (-), Räikkönen (0,5 mp.), Button (8,4 mp.), Alonso (17,4 mp.), R. Schumacher (22,5 mp.), M. Schumacher (26,0 mp.), Fisichella (28,7 mp.), Coulthard (29,5 mp.). MS az öccsét üldözi és a hosszú egyenesben meg is előzi. A kör végén pedig kimegy a boxba. |
21. kör |
Schumacher a 14. helyre jön vissza, 3 mp.-cel Villeneuve mögé. Az első két helyen autózó Barrichello és Räikkönen lassan, de határozottan szakad el Button-tól, akinek a (feltételezhetően) két tervezett boxkiállás miatt nehéz az autója. |
22. kör |
Panis a 16. helyen 0,3 mp.-re megközelíti Heidfeldet. |
23. kör |
Button lemaradása Barrichellotól már majdnem 11 mp. Barrichello és Raikkönen 0,6-0,7 mp.-cel jobb időket tud autózni, amit a BAR pilótája. |
24. kör |
Zonta a 8. helyen autózik a Toyotával. A második kerékcserék sorát Panis és Baumgartner Zsolt kezdi meg. |
25. kör |
Az első nyolc helyezett 35 mp.-en belül van egymáshoz képest. Ezen belül Alonso már 23,5 mp.-cel van lemaradva Barrichellotól. Räikkönen aktuális legnagyobb sebessége 326,8 km/h. |
26. kör |
Zonta is kimegy második kerékcseréjére. Zonta pályára való visszaérkezése és Schumacher célegyenes végi kanyarvételének egybeesése biztosít egy kis adrenalin túltermelést. |
27. kör |
Schumacher teljesen légüres térben autózik. Massa a boxban. Barrichello körözi le Brunit, aki Räikkönennel együtt jön ki a boxba. |
28. kör |
Räikkönen a 3. helyre ér vissza. Összesen 11 körre elegendő üzemanyagot kap. Barrichello ismét fut egy leggyorsabb kört. Ideje: 1.32.455. Massa után a másik sauberes pilóta, Fisichella is megérkezik tankolásra és kerékcserére. |
29. kör |
Button hátránya Barrichello mögött már 12,8 mp. A mezőnyben most Sato és Montoya közt a legkisebb a távolság a 7-8. helyen; 0,7 mp. Coulthard, a kör végén pedig Barrichello érkezik a boxba. |
30. kör |
Barrichello a 2. helyre érkezik vissza Kimi elé, aki éppen Zsoltot körözi le a célegyenesben. A versenyben ismét Button vezet. A Ferrariba is 11 körre elegendő üzemanyagot töltenek, de nyilván ez a tizenegy kör később telik le, mint Räikkönen esetében, így Barrichellonak van jobb esélye arra, hogy a futam vége-felé gyorsabb köröket menjen. |
31. kör |
Montoya 0,5 mp.-re közelíti Satot, Villeneuve pedig 11. helyen 0,7 mp.-re Webbert. |
32. kör |
Már Button is 1 p. 13 mp.-es időket tud autózni. Sorrend és távolságok az első nyolc helyen: Button (-), Barrichello (7,9 mp.), Räikkönen (8,9 mp.), Alonso (14,8 mp.), R. Schumacher (16,4 mp.), Sato (37,8 mp.) , Montoya (40,5 mp.), Coulthard (46,2 mp.). Schumacher pillanatnyilag a 12. helyről üldözi a tőle 1 mp.-re levő Villeneuve-öt, Button körözi le Panist. |
33. kör |
Räikkönen fokozatosan zárkózik fel Barrichello mögé, és a 10-12. helyen is kezd kialakulni egy egymást szorosabban követő hármas, Webber, Villeneuve és Schumacher részvételével. |
34. kör |
Villeneuve a boxkiállás után a 13. helyre érkezik vissza, így pozícióját megörökli Schumacher. Alonso utolsó kerékcseréjére érkezik. |
35. kör |
Barrichello, szorosan a nyomában Räikkönennel 5,5 mp.-re megközelíti Buttont. R. Schumacher megy a boxba. Annyi üzemanyagot kap, hogy már neki sem kell kimennie többet. A néhány körrel ezelőtti Zonta-Schumacher találkozónak majdnem tökéletes másolata zajlik le a pályára visszaérkező Ralf Schumacher és a bekanyarodni szándékozó Alonso közt. A BAR boxában kerékcseréhez készülődnek, és Button meg is érkezik köre végén. |
36. kör |
Schumacher bal hátsó defekttel araszol a box felé. |
37. kör |
Räikkönen a verseny végéig elegendő üzemanyagot vételez. |
38. kör |
Barrichello lassan kiszáradó tankkal, másfél mp.-cel gyorsabb köröket fut, mint az őt követő Button és Räikkönen, így rohamosan növeli előnyét. Baumgartner Zsolt mutat be egy helyben fordulást. Sárga zászlót érdemel a jelenet, legalábbis amíg újra menetirányba nem áll. Ugyanebben a körben R. Schumacher és Coulthard kanyaríven ütköznek. Ralf a boxba menet elvéti a bejáratot, de aztán némi forgolódás után rátalál a helyes irányra. Begurul a boxba, ám oda Montoyát várják, ezért autóját félretolják. Kiszáll és feladja a versenyt. A balesetnél Ralf ugyanazon az íven akart fordulni, mint Alonso, csakhogy míg Alonsot nem zavarta ebben semmi, addig Ralf mellett már jól látható módon ott volt Coulthard, akinek helyet kellett volna adnia a kanyarodáshoz. Nem tette, így a két autó találkozott. De ezzel Coulthard pontszerzési esélyeinek is vége, mert defekttel neki is a boxba kell mennie. |
39. kör |
Az első szektor legjobb idejét ebben a körben az ugyancsak versenyét befejező Zonta futja. Fisichella és Alonso távolsága a 4-5. helyen csak 0,5 mp. |
40. kör |
Barrichello 23,5 mp. előnyt szedett össze eddig, ami biztosíthatja, hogy a boxkiállás után vissza tudjon jönni az első helyre. Coulthard és R. Schumacher ütközésének körülményeit vizsgálják. |
41. kör |
Fisichella nagy iramban szakad el Alonsotól. Körönként 2 mp.-cel növeli előnyét. Már csak az első kilenc versenyző van egy körön belül. Bruninak és Zsoltnak pedig már két kör a hátránya. Villeneuve engedi el az őt leköröző Barrichellot. |
42. kör |
Bruni felnivel együtt elhagyja a bal első kerekét. Lassan próbál beérni a boxba egy új darabért. Ez nem megy zökkenőmentesen, időnként kilátogat a fűre is. Barrichello 28,8 mp. előnnyel érkezik a boxba. Kérdés sem lehet, hogy visszér-e az első helyre. |
43. kör |
Fisichella is harmadszor megy a boxba, így Alonso előzés nélkül kerül átmenetileg a 4. helyre. |
44. kör |
Sorrend és távolságok az első nyolc helyen: Barrichello (-), Button (8,3 mp.), Räikkönen (14,5 mp.), Alonso (33,7 mp.), Massa (43,9 mp.), Montoya (45,7 mp.), Sato (50,0 mp.), Fisichella (53,1 mp.). Schumacher a 12. helyet foglalja el, 1 p. 23.8 mp.-cel lemaradva csapattársa mögött. |
45. kör |
Massa az 5. helyről áll ki tankolni. Villeneuve javítja az első kanyar megcsúszási statisztikáját egy kis bizonytalankodással és pályaelhagyással. |
46. kör |
Villeneuve és Schumacher csatázik a 11. helyért. Raikkönen 5,8 mp.-re megközelíti Buttont. |
47. kör |
A 10-12. helyen ismét kezd összetömörülni a Webber-Villeneuve-Schumacher trió. Schumacher el is indít egy támadást a Renault ellen, egyelőre sikertelenül. |
48. kör |
Schumacher újabb támadást indít Villeneuve ellen és ezúttal meg is előzi. A kör végén azonban kimegy a boxba. |
49. kör |
Räikkönen újabb 1,8 mp.-cel csökkenti hátrányát Button mögött. |
50. kör |
Button és Räikkönen távolsága már csak 3 mp., és Kimi a leggyorsabb az első és második szektorban is. |
51. kör |
Button és Räikkönen közt 2,5 mp.-re csökken a különbség, miközben az angol is folyamatosan közelít Barrichellohoz. |
52. kör |
Barrichello és Räikkönen 5,8 mp.-re vannak egymástól, és köztük van Button. Ismét Kimi a leggyorsabb a kettes szektorban. Az egyesben azonos időt megy Rubens-szel. |
53. kör |
A vezető hármas már 5 mp.-en belül autózik. Megint Kimié a leggyorsabb szektoridő az egyes és kettes szakaszon, ráadásul az egyesben a verseny legjobb idejét futja. Közben Villeneuve is megérkezik teljesen Webber nyakára. Már támadási pozícióban van. |
54. kör |
Barrichello és Räikkönen távolsága 4,1 mp.-re csökken. A finn 1,1 mp.-re közelíti Buttont. Most mindhárman azonos időt mennek az első szektorban, és a kettesben is Button és Raikkönen. |
55. kör |
2,9 mp. a vezető hármas időkülönbsége. Az egyes szektorban tizedmásodpercre azonos időt autóznak, de ugyanilyen időt megy a 6. helyen közlekedő Sato is. A második szektorban viszont a futam legjobb részidejét éri el Schumacher. Villeneuve előzékenyen engedi el Barrichellot. |
56. kör |
Schumacher megismétli az előző kettes szektorbeli idejét és egyben megfutja a verseny leggyorsabb körét: 1.32.238. A versenyben vezető hármas a futam utolsó körére 1,4 mp.-re közelíti meg egymást. Barrichello nagy hajtásban szerezte meg idei második győzelmét, teljesen megérdemelten, de méltó társai a dobogón Button és Räikkönen is. A versenynek összesen négy kiesője van, Klien, Zonta, R. Schumacher és Bruni személyében. |
A futam eredményei:
Hely. |
Versenyző |
Istálló |
Motor |
Idő |
Körök |
1. |
R. Barrichello |
Ferrari |
Ferrari |
01:29:12 |
56 |
2. |
J. Button |
BAR |
Honda |
01:29:13 |
56 |
3. |
K. Raikkonen |
McLaren |
Mercedes |
01:29:14 |
56 |
4. |
F. Alonso |
Renault |
Renault |
01:29:45 |
56 |
5. |
J-P. Montoya |
Williams |
BMW |
01:29:58 |
56 |
6. |
T. Sato |
BAR |
Honda |
01:30:07 |
56 |
7. |
G. Fisichella |
Sauber |
Petronas |
01:30:15 |
56 |
8. |
F. Massa |
Sauber |
Petronas |
01:30:32 |
56 |
9. |
D. Coulthard |
McLaren |
Mercedes |
01:30:33 |
56 |
10. |
M. Webber |
Jaguar |
Cosworth |
00:00:00 |
55 |
11. |
J. Villeneuve |
Renault |
Renault |
00:00:00 |
55 |
12. |
M. Schumacher |
Ferrari |
Ferrari |
00:00:00 |
55 |
13. |
N. Heidfeld |
Jordan |
Cosworth |
00:00:00 |
55 |
14. |
O. Panis |
Toyota |
Toyota |
00:00:00 |
55 |
15. |
T. Glock |
Jordan |
Cosworth |
00:00:00 |
55 |
16. |
Zs. Baumgartner |
Minardi |
Cosworth |
00:00:00 |
53 |
17. |
G. Bruni |
Minardi |
Cosworth |
00:00:00 |
38 |
18. |
R. Schumacher |
Williams |
BMW |
00:00:00 |
37 |
19. |
R. Zonta |
Toyota |
Toyota |
00:00:00 |
35 |
20. |
C. Klien |
Jaguar |
Cosworth |
00:00:00 |
11 |
|