Monza
§ritus§ 2004.10.20. 18:07
1. Rubens Barrichello, Ferrari
2. Michael Schumacher, Ferrari
3. Jenson Button, BAR
Baumgartner Zsolt a tegnapi időmérőn történt pályalevágásáért 1 mp.-es büntetést kapott így a megszerzett pozíciója helyett Bruni mögül indulhat csak a versenyen. A futam úgy indul, hogy néhol a pálya nedves, vízfoltos, ezért néhány autón, többek között az élről induló Barrichello, Coulthard, Klien, Bruni és Massa autóján is intermediate gumik vannak. Ez előre vetíti annak lehetőségét, hogy bár a rajtnál ezek az autók előnyt élvezhetnek, a gyorsan száradó pályám ez a előny hamar hátránnyá válhat. A száraz versenyre alkalmas gumival indulók a felvezető körben agresszív kormánymozdulatokkal melegítik a gumijaikat. Coulthard fel sem áll a rajtrácsra, a felvezető kör végén kiáll gumit cserélni és tankolni. Így a boxutcából a mezőny után rajtolhat el. Heidfeldnek motorcsere miatt kellene az utólsó pozícióból indulnia, ezért ki se jön a felvezető körre, ő is a boxutcából rajtol.
Barrichello zárja a második helyről induló Montoya előtt az utat, megőrizve ezzel vezető helyét. Alonso most már hagyományosan jól rajtol. Legyorsulja mind Schumachert, mind az előle induló Montoyát. Schumacher az első lassítóban levágja a pálya egy darabját, így Montoya elé kerül. Azonban hogy szabálytalan előzésért meg ne büntessék, visszaengedi maga elé a kolumbiait. Pár kanyarral később ugyanez történik meg Button és Raikkönen között. Ugyanebben a kanyarban többen kicsúsznak, köztük Panis és Pizzonia. Schumacher megcsúszik, kicsit nekiütközik Buttonnak és megpördül. Meg kell várnia a kocsi menetirányba fordításával, míg mindenki elmegy mellette, így jelentős hátrányba kerül már a verseny indulásakor. Sárga zászló lép hatályba a pálya adott pontján. A Ferrari és a Toyota boxban kerékcseréhez készülődnek. Panis fel is adja versenyt. |
2. kör |
Barrichello előnye nem utolsó sorban az intermediate gumiknak köszönhetően 6,9 mp. Sorrend az első nyolc helyen: Barrichello, Alonso, Montoya, Raikkönen, Button, Sato, Massa, Trulli. A 2. és a 8. hely közt 8,1 mp. a távolság. Massa az átmeneti gumijaival jobb tapadást tud elérni és óriási nyomás alatt tartja Satot. Néhány kanyarral később Massa már az 5. helyen autózó Raikkönent támadja. Schumacher jelenleg a 15. helyen autózik. Barrichello aktuális körideje: 1.29.719 Előnye már 8,2 mp. Klien feljött a 8. helyre Trulli elé. |
3. kör |
Nagy a csúszkálás a pályán. Button megelőzi Raikkönent. |
4. kör |
Button próbálja Montoyát előzni, de a nedves pályán ez nem sikerül. Úgy tűnik, ez az elengedések versenye lesz. Most Montoya vágja le a pálya egy szakaszát, s mivel felmerül a gyanúja, hogy másképp nem tudta volna megtartani pozícióját Buttonnal szemben, a büntetés elkerülésére elengedi az angolt. Montoyát már Raikkönen is támadja. |
5. kör |
Barrichello első két körben megszerzett több mint 9 mp.-es előnye fokozatosan vész el, ahogy szárad fel a pálya az ideális íven. Alonso már 3 mp.-cel autózik jobb időket, mint a Ferraris pilóta. Távolságuk már csak 2,8 mp. A kör végére Alonso le is előzi. Barrichello be is megy a kör végén a boxba lecserélni gumijait. 14 körre elegendő üzemanyagot is kapott. Autóján az első vezetőszárny beállításán is változtatnak. |
6. kör |
Massa is a boxba megy lecserélni átmeneti gumijait. Trullit Klien leelőzi és Webber is támadja. Sorrend az első nyolc helyen az időkülönbségekkel: Alonso (-), Button (5,9 mp.), Montoya (7,1 mp.), Raikkönen (8,6 mp.), Sato (14,2 mp.), Klien (22,2 mp.), Trulli (23,6 mp.) Webber (25,2 mp.). Barrichello pillanatnyilag a 9. Schumacher a 11. |
7. kör |
Schumacher tartja Fisichellát. |
8. kör |
Bruni teljesíti első boxkiállását. |
9. kör |
Pizzonia megérkezik Schumacher nyakára. Massa csúszkálása következtében hozzáér Heidfeld Jordan-jének kerekéhez, amitől elveszti az első vezetőszárnyát. (kép lejjebb) Schumacher megelőzi Fisichellát. |
10. kör |
Baumgartner Zsolt fékezi el magát a célegyenes végén, így tovább megy az aszfaltozott területen, de a pályán kívül. (következő kép) A pályát piros-sárga csíkos zászlót mutatnak be, jelezve, hogy egy adott ponton csúszó anyag van az aszfalton, feltételezhetően olaj. |
11. kör |
Alonso bemegy a boxba. A futamot Button vezeti, Montoya a 2. helyen fut egy leggyorsabb kört. |
12. kör |
Schumacher előzi Barrichellot annak ellenére, hogy nyilvánvalóvá tették még a futam előtt, hogy segíteni fogja csapattársát a világbajnoki 2. hely megszerzésében. Klien 8,8 mp.-et tölt a boxban Pizzonia elfékezi magát, Barrichello megy el mellette. (következő kép) |
13. kör |
Webber is és Trulli is a boxba megy. Sorrend az első nyolc helyen az időkülönbségekkel: Button (- mp.), Montoya (0,9 mp.), Raikkönen (4,4 mp.), Sato (8,9 mp.), Alonso (24,7 mp.), Schumacher (27,9 mp.), Barrichello (31,0 mp.) Pizzonia (32,6 mp.) Webber autóján is szárnyat állítanak. Trulli 20 körre elegendő üzemanyagot kap. Fisichella körözi le az egyik Minardit. Sato némi csúszkálás után a pályán túl korrigálja hibáját. |
14. kör |
Montoya 11 mp.-ig tankol. Raikkönen is a boxba érkezik, és az autó meghibásodásának minden előzetes jele nélkül betolják a fedett rész alá, Feladja a versenyt. Barrichellot Pizzonia előzi. |
15. kör |
Button is kerékcserére érkezik. Schumacher folyamatos nyomás alatt tartja Alonsot. És a célegyenes végén meg is előzi, miközben Button a tankolás után az első helyre érkezik vissza. A Jordan boxban Pantanot várják. Schumacher most Buttont támadja folyamatosan, egészen addig, míg a kör végén ki nem jön a boxba. |
16. kör |
Button lekörözi Zsoltot. Schumacher 21 körre elég benzinnel tér vissza a pályára. Alonso is lekörözi Zsoltot. |
17. kör |
Pizzonia érkezik tankolásra és gumicserére. Továbbra is Button vezeti a versenyt. |
18. kör |
Zsolt megint elfékezi magát a célegyenes végén, és ezzel majdnem kiüti Fisichellát. |
19. kör |
Schumacher majd egy kör óta üldözi Webbert. Fisichellát várják a boxban. |
20. kör |
Schumacher tovább üldözi Webbert, majd az egyik lassítóban hibára is kényszeríti. Webber elhagyja a pályát, és mivel pozícióját csak így őrizhette meg, a kanyar után el is engedi a Ferrarit. |
21. kör |
Pizzonia is megérkezik Webber mögé és a célegyenes végén meg is próbálkozik egy előzéssel, egyelőre sikertelenül. Button 2,2 mp.-cel vezet Alonso előtt. Újra borul az ég, ami megint esővel fenyeget. |
22. kör |
Az első nyolcból már csak Coulthard nem volt kerékcserén. Pizzonia megelőzi Webbert. |
23. kör |
Pizzonia körözi le az egyik Minardit. |
24. kör |
Fisichella előzi Webbert, Barrichello üldözi Montoyát. |
25. kör |
Heidfeld aki még szintén nem volt a boxban, most kerékcserére érkezik. |
26. kör |
Többen támadásra kész közelségben autóznak az előttük levőtől. Barrichello egyelőre nem bír Montoyával. |
27. kör |
Coulthard is bemegy a boxba tankolni, majd Klien elé érkezik vissza. |
28. kör |
A versenyben vezető hármas, Button, Alonso és Montoya szinte támadásra alkalmas közelségben vannak egymáshoz. |
29. kör |
Schumacher leggyorsabb kört fut: 1.21.899. A Ferrarinál várnak valakit a boxba, feltehetően Barrichellot. Sorrend az első nyolc helyen az időkülönbségekkel: Button (- mp.), Alonso (1,0 mp.), Montoya (1,5 mp.), Barrichello (3,2 mp.), Sato (6,3 mp.), Schumacher (21,9 mp.), Pizzonia (29,2 mp.), Fisichella (34,2 mp.) Barrichello a kör végén a boxba megy. 12 körre elegendő üzemannyggal tér vissza, azaz még egyszer biztosan kilátogat a boxba. |
30. kör |
Schumacher 1 mp.-cel gyorsabb köröket fut, mint Button, Alonso és Montoya. |
31. kör |
Button kicsit tágabban veszi kelleténél a célegyenes utáni sikánt. A vezető bolyban kissé növekednek a távolságok, mintegy fél másodperccel az eddigiekhez képest. |
32. kör |
Bruni megy a boxba. Tankolás közben egy kevés benzin félre folyik és lángra lobban. Szerencsésen és gyorsan eloltják, és küldenék vissza a versenyzőt a pályára, de Bruni kiszáll a kocsiból és nem folytatja a versenyt. |
33. kör |
Az első nyolc helyen a sorrend változatlan attól eltekintve, hogy Barrichello boxkiállásával ő visszaesett a 6. helyre, Sato és Schumacher pedig előre lépett egy pozíciót a 4-5. helyre. Barrichello megdönti a versen körrekordját 1.21.778-al, de Schumacher is 1 p. 21 mp.-es köridőket fut. |
34. kör |
Alonso Montoya és Sato is a boxban, így Button vezeti a versenyt, Schumacher feljön a 2. helyre. Schumacher 1.21.535-ös körével megdönti Barrichello iménti idejét. A boxból kijövő Alonso azonnal támadási pozícióba kerül a pályán érkező Pizzoniával. Az első sikánt még Pizzonia-Alonso sorrendben veszik, aztán néhány kanyar után Alonso meg is kísérli megelőzni a BMW-Williamst. Elhalad mellette, azonban a belső íven túl nagy ez a sebesség, elvéti a kanyarívet, így Pizzonia vissza tudja venni előnyét. (következő kép) |
35. kör |
Button és az egyik Jordan a boxban. Schumacher átveszi a vezetést, Barrichello a második. A teljesen észrevehetetlenül versenyző Trulli is kimegy kerékcserére. |
36. kör |
Schumacher és Pizzonia is megérkezik tankolásra. Pantano kicsúszik és feladja a versenyt. Sárga zászló lép hatályba a pályának azon a pontján. Pizzonia a boxban és újra szárnyat állítanak az autóján. |
37. kör |
Schumacher Sato mögé érkezik vissza. Közben valamilyen ismeretlen okból Montoya visszaesett, elvesztve kedvező versenypozícióját. Schumacher lekörözi Heidfeldet, Sato viszont aki ez idáig tapadt Schumacherre, beszorul a Jordan mögé. |
38. kör |
Fisichella áll ki kerékcserére |
39. kör |
A versenyt Barrichello vezeti Button és Alonso előtt. MS a negyedik, Montoya a hatodik helyig esett vissza, és 2 mp.-cel fut lassabb köröket, mint az élen állok. Alonso folyamatosan próbál közelebb kerülni Buttonhoz, de az angol sikeresen tartja a kettejük közt kialakult távolságot. |
40. kör |
Sorrend az első nyolc helyen az időkülönbségekkel: Barrichello (- mp.), Button (16,8 mp.), Alonso (18,0 mp.), Schumacher (20,8 mp.), Sato (26,1 mp.), Montoya (30,5 mp.), Coulthard (41,7 mp.), Pizzonia (42,5 mp.) |
41. kör |
Barrichello 1.21.279-el újabb verseny körrekordot fut. Alonso megpördül az egyik lassító kimeneti ívén és kifordul a kavicságyba. Integet a pályabíróknak, hogy jár a motorja, tolják vissza, de nem teszik meg. (következő kép) Ismét sárga zászlót mutatnak be. Mivel az autó eleje belóg a pályára a szituáció elég veszélyesnek tűnik. |
42. kör |
Barrichello újabb pályacsúcsot fut: 1.21.046. A Ferrarinál kerékcseréhez készülődnek, és a kör végén meg is érkezik a brazil pilóta a boxba. |
43. kör |
Barrichello visszajön Schumacher elé a vezető pozícióba. Mert közben Schumacher megelőzte Buttont, amit oly sok esettel együtt szintén nem láthattunk. Klien a kanyarodás szándékát jelző egyetlen mozdulat nélkül levágja a pályát a célegyenes végi kanyarnál |
44. kör |
Pizzonia támadja Coulthardot. A csata a 6. helyért folyik. |
45. kör |
Trulli elfékezi magát és a füves területet is felhasználva próbálja venni az egyik kanyart. Coulthard lekörözi Heidfeldet, hamarosan ezt kell tennie Pizzoniának is. Két kanyarral később ez meg is történik. |
46. kör |
Barrichello és Schumacher közt a távolság 3 mp. és nem látszik nagyon csökkenni |
47. kör |
Barrichello aktuális csúcssebessége: 360,9 km/h. Schumacher most 1,1 mp.-et hoz Barrichellon. |
48. kör |
Pizzonia most ismét Coulthard mögül nem tágít. A brazil versenyző az egész futamon nagyon ambíciózusan vezet. Folymatosan támadja ill. próbálja nyomás alatt tartani azt, aki éppen előtte van. Massát körözi le a két Ferrari. Ez Schumachettől több kanyart is igénybe vesz, mivel láthatóan nem nagyon igyekszik túllenni a műveleten. Ebben a körben Fisichella a leggyorsabb a pályán. |
49. kör |
Zsolt, aki a tartalékautóval versenyez az emlékezetes, Pantamoval való ütközés következtében, ismét a célegyenes végi kanyart kalkulálja el. |
50. kör |
Pizzonia tovább üldözi Coulthardot. Schumacher is elég lazán veszi már a kanyarokat. |
51. kör |
Schumacher teljesen megközelíti Barrichellot. |
52. kör |
Pizzonia dűlőre akarja vinni a 6. hely sorsát, talán egy kicsit rámenősebben a kelleténél. |
53. kör |
A Ferrari sima 1-2 győzelmet aratott a 3-4. helyen beérkező BAR Hondák előtt, egy sokféle eseményt hozó, időjárási viszonyaiban is egyedi futamon. Baumgartner Zsolt autója már a levezetőkört sem bírta ki |
A futam eredményei:
Hely. |
Versenyző |
Istálló |
Motor |
Idő |
Körök |
1. |
R. Barrichello |
Ferrari |
Ferrari |
01:15:18 |
53 |
2. |
M. Schumacher |
Ferrari |
Ferrari |
01:15:19 |
53 |
3. |
J. Button |
BAR |
Honda |
01:15:28 |
53 |
4. |
T. Sato |
BAR |
Honda |
01:15:33 |
53 |
5. |
J-P. Montoya |
Williams |
BMW |
01:15:50 |
53 |
6. |
D. Coulthard |
McLaren |
Mercedes |
01:15:51 |
53 |
7. |
A. Pizzonia |
Williams |
BMW |
01:15:52 |
53 |
8. |
G. Fisichella |
Sauber |
Petronas |
01:15:53 |
53 |
9. |
M. Webber |
Jaguar |
Cosworth |
01:16:14 |
53 |
10. |
J. Trulli |
Toyota |
Toyota |
01:16:24 |
53 |
11. |
R. Zonta |
Toyota |
Toyota |
01:16:40 |
53 |
12. |
F. Massa |
Sauber |
Petronas |
00:00:00 |
52 |
13. |
C. Klien |
Jaguar |
Cosworth |
00:00:00 |
52 |
14. |
N. Heidfeld |
Jordan |
Cosworth |
00:00:00 |
52 |
15. |
Zs. Baumgartner |
Minardi |
Cosworth |
00:00:00 |
50 |
16. |
F. Alonso |
Renault |
Renault |
00:00:00 |
40 |
17. |
G. Pantano |
Jordan |
Cosworth |
00:00:00 |
33 |
18. |
G. Bruni |
Minardi |
Cosworth |
00:00:00 |
29 |
19. |
K. Raikkonen |
McLaren |
Mercedes |
00:00:00 |
13 |
20. |
O. Panis |
Toyota |
Toyota |
00:00:00 |
0 |
|