2004 : Spa- Francorchamps |
Spa- Francorchamps
§ritus§ 2004.10.20. 18:01
1. Kimi Räikkönen, McLaren
2. Michael Schumacher, Ferrari
3. Rubens Barrichello, Ferrari
A rajtrácson mindenki az időmérőn kiérdemelt helyének el megfelelő pozícióból indul. Schumachernek van esélye megszerezni ezen a versenyen a 7. világbajnoki címét. Schumacher mellől az első pozícióból Trulli, míg a 3. helyről Alonso indul.
kör |
A rajtnál a befelé húzódó Schumachert Alonso egyszerűen kikerüli, így feljön a 2. helyre. Schumachernek még a 3. helyért is harcolnia kell a mellé érkező Coultharddal. Ez a csata csak az első kanyarban dől el Coulthard javára. DC egészen a palánk mellé a rázókőre kényszerül, de mindketten épségbe túlélik a kanyart. Raikkönen hatalmas tempóban jön felfelé, míg az Massa nagyot fékez a kanyar bejáratánál. Webber, Massa és Button is elhagyja az első vezetőszárnyát, amin az egyik Jordan keresztülhajt. Az egyik Toyota félreáll. Az Eau Rouge kanyar utáni domb oldalában Sato bal hátsó futóműve leszakad keresztbe fordulva kisodródik a fűre. Közben Baumgartner Zsolt, aki nem látja mi van Bruni előtt, nem számít a csapattárs fékezésére, hátulról nekimegy és kiüti Brunit. Az eset közvetlenül Pantano előtt történik, akinek már nem marad ideje kikerülni a Minardit. Bruni autója ki is gyullad. Sárga zászlót lengetnek a pályának ezen a pontján és beküldik a Safety Cart. A pálya a rajthelyet követő visszafordító után és az Eau Rouge-ban is tele van törmelékkel. |
2. kör |
Egy kör a SC mögött. Webber jobb első futóműve is kiszakad a helyéről, így valószínűsíthető, hogy Ő ment neki Satonak hátulról. Sato, Webber, Bruni és Pantano is kénytelenek feladni a versenyt. |
3. kör |
Sorrend a SC mögött: Trulli, Alonso Coulthard, Schumacher, Raikkönen, Montoya, Fisichella, Pizzonia. A rajt nagy nyertesei Raikkönen és Montoya, akik a 10-11. helyről tudtak feljönni az 5-6. helyre. Vesztese a kiesőkön túl a két Ferrari, mindketten pozíciókat vesztettek. Barrichello a rajt utáni események kezelésére a boxba megy. Massa ugyanígy tesz. Barrichello autóján hátsó szárnyat cserélnek. |
4. kör |
A Safety Car mögött intenzív kormánymozdulatokkal próbálják melegen tartani a gumikat. A kör végén kimegy a SC. |
5. kör |
Újra elrajtol a mezőny. Coulthard árnyalatnyi előnyt szerez Schumacherrel szemben, akire viszont teljesen megérkezik Raikkönen. Zontát megelőzi Jenson Button. Az Eau Rouge kanyar előtt Kimi meg is előzi Schumachert, Akit ezek után Montoya támad. Montoya folyamatosan tapad Schumacherre és a buszmegálló bejáratán nem kis határozottsággal előzi meg. |
6. kör |
Raikkönen megelőzi Coulthardot. A két Renault szakad el a McLarenektől, akol viszont a mezőny további részétől távolodnak fokozatosan. |
7. kör |
Sorrend és az időkülönbségek az első nyolc helyen: Trulli (-), Alonso (0,4 mp.), Raikkönen (2,2 mp.), Coulthard (2,9 mp.), Montoya (6,5 mp.), Schumacher (7,7 mp.), Fisichella (10,3 mp.), Pizzonia (11,2 mp.) Trulli nagyjából 3 mp.-cel jobb időket autózik Schumachernél. Raikkönené a leggyorsabb kör: 1.45.647. |
8. kör |
Raikkönen látványosabb gyorsabb mindenkinél. Szakad el Coulthardtól és zárkózik fel a két Renaultra. Barrichello, aki a boxban töltött idővel majd egy körös hátrányt szedett össze, másfél másodpercre megközelítette a 14. helyen autózó Heidfeldet. |
9. kör |
Stabilizálódni látszik a távolság Schumacher és Montoya közt. Barrichello leelőzi Heidfeldet, ezzel Ő a 14. |
10. kör |
Klien kezdi meg a tervezett kerékcseréket. |
11. kör |
Trulli az élről áll ki kerékcserére. Alonso vezeti a versenyt. Schumacher hátránya 9,8 mp. Trulli 8,2 mp. alatt 17 körre elegendő üzemanyagot kap, aztán jön vissza a pályára. Zontát támadja Massa . A 10-11. helyen csatáznak. |
12. kör |
Alonso és Raikkönen teljesen egyforma, 1 p. 46 mp.-en belüli időket autóznak az élen. Ezek egy másodperccel jobb idők, mint amit Schumacher, Coulthard és Montoya teljesít. Alonso az Eau Rouge utáni egyenes végén elveszti az uralmat a kocsi előtt, kimegy a fűre, megforog, de aztán némi időveszteség után vissza tud térni a pályára. Néhány kanyarral később megismétlődik az eset, de ekkor már a sóderágyban landol, ahonnan nem tud visszatérni a pályára. Sárga zászló lép hatályba. Raikkönen veszi át a vezetést. Coulthard defektet kap. |
13. kör |
Coulthard araszol a boksz felé. Schumacher távolsága Raikkönentől 12,2 mp. |
14. kör |
Coulthard távozása után Raikkönen azonnal megérkezik a boxba kerékcserére és tankolásra. A versenyben Montoya vezet. Heidfeld is csúszkál a pályán. Barrichello már a 10. helyen levő Panist támadja. |
15. kör |
Montoya és Schumacher távolsága 1,5 mp. Fisichella érkezik a boxba. |
16. kör |
Montoya az első helyről áll ki kerékcserére, ezzel Schumacher a versenyben először átveszi a vezetést. Montoya 13 körre elegendő üzemanyaggal tér vissza a pályára. Massa semmiképpen nem akarja elengedni, így az Eau Rouge előtt Montoya kénytelen engedni. A kör végén Schumacher is kilátogat egy kis üzemanyag-felvételre. Ő 14 körre elegendő benzint kap. |
17. kör |
Életében először Pizzonia vezeti a versenyt. Zonta is megérkezik a Toyota boxába kerékcserére. Baumgartner Zsolt a 13. helyen autózik és 1 mp.-cel gyorsabb köröket fut, mint a mögötte levő Heidfeld. A kör végén Zsolt megérkezik második kerékcseréjére. |
18. kör |
Most Pizzonia megy az első helyről a boxba. Ugyancsak 14 körre való üzemanyaggal tér vissza a versenybe. Raikkönen így visszanyeri vezető pozícióját. Button a leggyorsabb jelenleg a mezőnyben. Az első nyolcban mindenki 1 kerékcserén volt, kivéve Massa, aki már kettőt teljesített. Barrichello, aki ugyancsak kétszer volt a boxban (először a hátsószárny cserén) már a 10. Schumacher pillanatnyilag a 4. Trulli a buszmegálló előtti szakaszon hirtelen lelassul előtte, alig tudja elkerülni a Renault-t. Schumacher ezzel az előzéssel feljön a 3. helyre. |
19. kör |
Sorrend és az időkülönbségek az első nyolc helyen: Raikkönen (-),Button (4,6 mp.), Schumacher (13,5 mp.), Trulli (13,9 mp.), Massa (14,8 mp.), Montoya (15,7 mp.), Pizzonia (21,7 mp.), Fisichella (22,8 mp.) Trulli lassú, láthatóan valami gond van az autójával, mégsem hagyja magát megelőzni Massának. Massa megunva Trulli eredménytelen kerülgetését kimegy a boxba. |
20. kör |
Panis is a boxba megy kerékcserére. Massa után Montoyát tartja fel látványosan Trulli. 3 mp.-cel megy gyengébb köröket, mint korábban. Fisichella kisodródik a kerékvető melletti zöld műanyagsávra, majd a fűre érve bukdácsol tovább, miközben elhagy az autójáról ezt-azt. |
21. kör |
Montoya tovább küzd Trullival. Szinte milliméterről milliméterre ugyanazt teszi, mint Schumacher megelőzésekor, Trulli azonban Schumacherrel ellentétben lezárja a kanyarodásához szükséges utat, a rázókőre kényszerítve Montoyát. A két autó összeér, Montoya hiába lassít már, eltalálja Trulli jobb hátsó kerekét, amitől az keresztbe fordul előtte és kisodródik a fűre. |
22. kör |
Button jön vissza az aktuális boxkiállásából, 13 körre elegendő üzemanyaggal. Barrichello mögé ér vissza, aki nagyon keményen támadja Fisichellát, majd a pálya leghosszabb egyenesének végén ki is fékezi a Saubert, és megelőzi. |
23. kör |
Button megelőzi Fisichellát. Trulli egy normál idejű kerékcserére megy a boxba. |
24. kör |
Továbbra is Raikkönen vezeti a versenyt. Előnye 13,1 mp. Schumacher előtt. Barrichello is kilátogat a boxba. Pizzonia és Montoya távolsága a 3-4. helyen 1,1 mp. |
25. kör |
Montoya tovább üldözi Pizzoniát, és újabb 0,3 mp.-et hoz is rajta. Kettejük közt a Trullival kapcsolatos affér idején cserélődött meg a sorrend. |
26. kör |
Montoya aktuális legnagyobb sebessége az Eau Rouge utáni hosszú egyenesben 310,5 km/h. A második helyen autózó Schumacher lekörözi Baumgartnert. |
27. kör |
Fisichella kerékcserén a boxban. 13,2 mp. után jön vissza a pályára. Schumacher és Raikkönen távolsága 13,2 mp. A harmadik helyet elfoglaló Pizzonia előtt pedig már 25 mp.-cel vezet Kimi |
28. kör |
Panis és Barrichello körözi le Heidfeldet. Sorrend és az időkülönbségek az első nyolc helyen: Raikkönen (-),Schumacher (12,6 mp.), Pizzonia (25,8 mp.), Montoya (28,2 mp.), Button (35,0 mp.), Zonta (51,0 mp.), Massa (52,9 mp.), Panis (1 p. 3,4 mp.) |
29. kör |
A leggyorsabb kör Schumacheré: 1.45.503. Pizzonia és Montoya körözi le Zsoltot. Schumacher és Raikkönen távolsága, ha a boxkiállás miatti ideiglenes sorrendváltástól eltekintünk, 16 kör alatt nem egészen 1 mp.-et változott. Felment 13 mp. fölé, majd visszaesett az alá. |
30. kör |
Raikkönen ismét, második kerékcseréjén a boxban. Ugyancsak megérkezik ugyan e célból Montoya is. Baumgartner lekörözése közben Button defektet kap, és elkezd forogni a pályán. A forgásban Zsolt autója állítja meg. Mindketten befejezik a versenyt. A SC ismét bejön. Ezzel el is veszett Raikkönen 12 mp.-es előnye. |
31. kör |
Schumacher azonnal kijön kerékcserére, amikor a sárga zászló hatályba lép. Pizzonia is a boxban. A mezőny felsorakozik a biztonsági autó mögött. Pizzonia autója lelassul, majd ki is áll a pálya szélére. |
32. kör |
Pizzonia autója lelassul, majd ki is áll a pálya szélére. |
33. kör |
Egy kör a SC mögött. Barrichello már a 4. helyen van. |
34. kör |
A kör végén kimegy a Safety Car. Raikkönen lelassít a mezőny előtt, hogy biztonsági autó távozásakor kellő lendületet vehessen. |
35. kör |
Elrajtol a mezőny. Klien leelőzi Panist, ezzel feljön a 8. helyre. És máris támadja Fisichellát. |
36. kör |
Fisichella és Klien távolsága a 7-8. helyen 0,4 mp. A Jaguar pilótája szemmel láthatóan nem hagyott fel az elképzeléssel, hogy pontot, de ha lehet, akkor inkább pontokat szerezzen. Panist Coulthard is megelőzi. |
37. kör |
Raikkönen és Schumacher távolsága az élen 1,6 mp. Montoya egy defekttől lelassít, így mindenki elmegy mellette. |
38. kör |
Heidfeld a boxban, s Montoya is beér lassan. Ki se cserélik a gumiját, kiszáll az autóból és feladja a versenyt. |
39. kör |
Coulthard eltalálja hátulról Klient, amitől az első légterelője átköltözik a hátsó szárnyra. Ismét beküldik a biztonsági autót. |
40. kör |
Coulthard begurul a boxba, kicserélik az első vezetőszárnyát, kisöprik a kocsi aljából a füvet, és már mehet is a többiek után. |
41. kör |
Montoya kiesésével Barrichello már a harmadik. A körvégén kimegy a SC. Raikkönen ismét jól rajtol a mezőny elején. Jó, helyen, kanyar előtt, ahol Schumacher akkor se tud előzni, ha ugyanolyan jól rajtol. |
42. kör |
Zonta autója elfüstöl. Ezzel a Toyota számára nagyon kedvező 4. helyről esik ki, miután az utolsó helyről rajtolva jött fel a jelenlegi pozícióba. |
43. kör |
Raikkönen sikerrel növeli előnyét Schumacherrel szemben. Jelenleg ez 2,3 mp. Raikkönen új pályacsúcsot fut: 1.45.108 |
44. kör |
Több győztese is van ennek az események szempontjából nem mindennapi sűrűségű futamnak. Raikkönen megnyeri a versenyt, és élete 2. futamgyőzelmét aratja. Schumacher megnyeri a 7. világbajnoki címét. Barrichello egy dobogós helyet nyert majd egy körös hátrányból. A két Sauberes pilóta pedig a nagyon kellemes 4-5. helyen futott be. |
A futam eredményei:
Hely. |
Versenyző |
Istálló |
Motor |
Idő |
Körök |
1. |
K. Raikkonen |
McLaren |
Mercedes |
01:32:35 |
44 |
2. |
M. Schumacher |
Ferrari |
Ferrari |
01:32:38 |
44 |
3. |
R. Barrichello |
Ferrari |
Ferrari |
01:32:40 |
44 |
4. |
F. Massa |
Sauber |
Petronas |
01:32:48 |
44 |
5. |
G. Fisichella |
Sauber |
Petronas |
01:32:49 |
44 |
6. |
C. Klien |
Jaguar |
Cosworth |
01:32:50 |
44 |
7. |
D. Coulthard |
McLaren |
Mercedes |
01:32:53 |
44 |
8. |
O. Panis |
Toyota |
Toyota |
01:32:54 |
44 |
9. |
J. Trulli |
Toyota |
Toyota |
01:32:57 |
44 |
10. |
R. Zonta |
Toyota |
Toyota |
00:00:00 |
41 |
11. |
N. Heidfeld |
Jordan |
Cosworth |
00:00:00 |
40 |
12. |
J-P. Montoya |
Williams |
BMW |
00:00:00 |
37 |
13. |
A. Pizzonia |
Williams |
BMW |
00:00:00 |
31 |
14. |
J. Button |
BAR |
Honda |
00:00:00 |
29 |
15. |
Zs. Baumgartner |
Minardi |
Cosworth |
00:00:00 |
28 |
16. |
F. Alonso |
Renault |
Renault |
00:00:00 |
11 |
17. |
M. Webber |
Jaguar |
Cosworth |
00:00:00 |
0 |
18. |
T. Sato |
BAR |
Honda |
00:00:00 |
0 |
19. |
G. Bruni |
Minardi |
Cosworth |
00:00:00 |
0 |
20. |
G. Pantano |
Jordan |
Cosworth |
00:00:00 |
0 |
|