A levegő hőmérséklete 25°C, az aszfalthőmérséklet pedig 42°C, a levegő páratartalma 40%, amikor a felvezető körhöz felállnak az autók. A felvezető kör megkezdésekor Barrichello a rajtrácson ragad, majd kis időveszteséggel mégis el tud indulni, és visszaveszi a pozícióját. Bruni ugyancsak késve ered a mezőny után.
|
1. kör |
Schumacher és Barrichello az első két pozícióban simán jön el a rajtnál, Alonso az 5. helyről meglát egy lyukat, és keresztbe autózik a pályán lerajtolva az előtte levő két BAR-Hondát. Az első kanyarnál Alonso már a második helyét őrző Barrichellot támadja. Montoya feljön a 7.-ről a 4. helyre. Trulli is megelőzi az egyik BAR-t. A rajt nagy vesztese Sato, aki a 3.-ról a 8. helyre esik vissza. Zonta hátulról nekimegy Webber Jaguarjának, amitől megpördül az első kanyarban. |
2. kör |
Sorrend az első kör után: Schumacher, Barrichello, Alonso, Montoya, Button, Trulli, Räikkönen, Sato. Räikkönen a 10 helyről jön fel a 7.-re. |
3. kör |
Baumgartner Zsolt a 20. helyen autózik, miután az elektronika hibája miatt a boxutcából kezdhette csak a versenyt. Schumacher 1.20.128-as idővel leggyorsabb kört fut. |
4. kör |
Schumacher az élen újabb leggyorsabb kört teljesít: 1.19.921. Az első nyolc versenyző 12 mp.-en belül van Schumacherhez képest. Pantano és Massa távolsága a 16-17. helyen 0,3 mp. |
5. kör |
A két Ferrari valamelyest lassul, most 1p.20 mp. feletti időket autóznak. Massa újra támadja Pantanot, s ezúttal a célegyenes végén el is megy mellette, de Massa nagyon későn fékez a manőverhez, ettől elrontja a kanyarívet, és Pantano visszaelőz. |
6. kör |
Sato az elrontott rajt után nem tud feljönni, beragad Räikkönen mögé. Pantano továbbra is tartja a jóval erősebb autóval versenyző Massát. Valószínűleg az utolsó pillanatig lehetséges kocsibeállítás, tankolás lehetőségét kihasználva Massa autóját erőteljesen fel is töltötték üzemanyaggal, ami szintén nem könnyíti meg a helyzetét Pantanoval szemben. |
7. kör |
Schumacher és Barrichello kezd elszakadni a mezőnytől. Heidfeld és Klien közt a távolság a 13-14. helyen 1,2 mp., míg Klient 0,9 mp.-re követi Panis. Közben Massa leelőzi Pantanot, akire most Zonta tapad. Távolságuk 0,4 mp. |
8. kör |
A rajt óta 6°C-t melegedett az aszfalt, de ez még mindig nem igazán a Michelin gumiknak kedvez. Sorrend és az időkülönbségek (Schumacherhez) viszonyítva az első nyolc helyen: Schumacher (-), Barrichello (3,6 mp.), Alonso (8,6 mp.), Montoya (12,2 mp.), Button (14,2 mp.), Trulli (15,5 mp.), Räikkönen (17,4 mp.), Sato (18,5 mp.). Schumacher újabb leggyorsabb kört megy: 1.19.678. Zsolt a 20. helyen 7,6 mp.-re van lemaradva csapattársától. |
9. kör |
A sorrend változatlan, az első és a nyolcadik helyen autózó versenyző közt a távolság újabb 1 mp.-cel nőtt. |
10. kör |
A Ferrarik újra 1p.20mp. alatti időket autóznak. |
11. kör |
A Ferrari boxban kisebb sürgés-forgás támad, de ez nem a boxkiállás előtti szokásos felkészülés. A tartalék gumigarnitúrát vizsgálják. Alonso kiáll kerékcserére. 7. mp. után tér vissza a pályára. 54 liter, 15 körre elegendő üzemanyagot kap. Fisichella is a boxban. Autójába 7,6 mp. alatt 62 liter, 17 körre elegendő mennyiséget tankolnak. Pantano mögé ér vissza a pályára. |
12. kör |
Tömeges boxkiállás. A boxban töltött idők: Barrichello (7,1 mp.), Trulli (7 mp.), Button (7,5 mp.) Klien meglátogatja a pálya szélét, aminek következtében azonnal elmennek mellette ketten. A kör végén Schumacher is beáll a boxba 6,9 mp.-re. 4 új gumit és 53 liter üzemanyagot kap. Következő várható boxkiállása a 27. körben lesz. |
13. kör |
Schumacher az élre áll vissza. Sato is eltölt 7,3 mp.-et a boxban. 58 liter üzemanyaggal nehezebb autóval jön vissza a pályára. Räikkönen 8,9 mp.-ig tankol. 77 liter benzint kap. Massa és Panis is a boxban. Ebben a sorrendben érnek vissza a pályára. |
14. kör |
Räikkönen lassú. Annál lassabb, amit az autójába töltött üzemanyag mennyiség indokolna. Bruni is kiáll kerékcserére. A pályára való visszatérése alkalmából kört kap Barrichellotól. Sorrend és az időkülönbségek (Schumacherhez) viszonyítva az első nyolc helyen: Schumacher, Barrichello, Pizzonia, Alonso, Webber, Montoya, Button, Trulli, de Pizzonia és Webber még nem volt kerékcserén. Pantano megy a boxba. |
15. kör |
Räikkönen a kör végén ismét a boxba megy. Ezúttal be is tolják a fedett területre. Ő az első, akinek fel kell adnia a versenyt. Pizzonia és Heidfeld is kimegy tankolni. Pizzonia 57 liter üzemanyaggal tér vissza a pályára. |
16. kör |
Klien is megérkezik a kerékcserére, és valószínűsíthetően Webber is követni fogja. |
17. kör |
Sorrend és az időkülönbségek (Schumacherhez) viszonyítva az első nyolc helyen: Schumacher (-), Barrichello (6,6 mp.), Alonso (19,7 mp.), Montoya (29,9 mp.), Webber (30,3 mp.), Button (30,9 mp.), Trulli (32,1 mp.), Sato (35,1 mp.). Valóban, Webber, Klien után egy körrel kijön a boxba. 6,5 mp.-et tölt tankolással. |
18. kör |
A Ferrari boxban az üzemanyagtöltőt próbálják működőképes állapotba hozni. Webber kiállásával Pizzonia, aki a tankoláskor a 9. helyre esett vissza, újra pontszerző helyen autózik. Montoya és Button távolsága 4-5. helyen 1,1 mp.. Az első nyolc helyezettből ők ketten vannak egyedül akció-közeli távolságban egymáshoz. |
19. kör |
Pantanoval most Kliennek gyűlik meg a baja a 16-17. helyen. Egy előzési kísérletet mutat be, kevés sikerrel. A Ferrari boxban folytatódik az üzemanyagtöltő felújítása. |
20. kör |
Klien tovább birkózik Pantanoval, miközben a boxban orrkúpot cserélnek Massa autóján. Schumacher lekörözi Klient és Pantanot. |
21. kör |
A legizgalmasabb jeleneteket továbbra is a Ferrari tankoló-berendezésének nagyjavítása biztosítja. |
22. kör |
Barrichello is utoléri, majd le is körözi Klient és Massát. Alonso 1 mp.-cel lassabb köröket fut a 3. helyen, mint a versenyben vezető Schumacher. |
23. kör |
Schumacher lekörözi a lényegileg tesztelés nélkül a pályára küldött Toyotával a 14. helyen autózó Zontát. Massa minden előzetesen érzékelhető ok nélkül begurul a boksz fedett részébe és feladja a versenyt. |
24. kör |
Coulthard és Webber távolsága a 10-11. helyen 0,7 mp., míg Fisichella az állva maradt Sauberben szépen tartja előttük a pozívióját. |
25. kör |
Montoya Kezd elszakadni az őt üldöző Buttontól, már közel 4 mp. az előnye. Coulthard 1,8 mp.-re növeli előnyét Webberrel szemben. |
26. kör |
Zonta kezdi a második kerékcserék sorát. Webber egy szépségdíjas piruettet mutat be a Jaguarral, kb. 10 mp.-et áldozva a látványos műveletre. |
27. kör |
Panis nem túl előzékenyen de elengedi az őt leköröző Schumachert. |
28. kör |
Barrichello lekörözi Heidfeldet, majd Webbert. Alonso egyre inkább leszakad a 2. helyen autózó Barrichello mögött, Pillanatnyi távolságuk 16,8 mp. |
29. kör |
A sorrend az első nyolc helyen továbbra is változatlan. Sato megérkezik a boxba, majd 6,7 mp. múlva távozik. 51 liter üzemanyagot kapott. |
30. kör |
Schumacher közben 1.19.071 alatt teljesített egy újabb kört. Ez pillanatnyilag az új pályacsúcs. Ezalatt Alonso megérkezik a boxba, majd dolga végeztével Button elé tér vissza |
31. kör |
Heidfeld, Montoya, Button, Fisichella érkezik a boxba. Fisichellánál csak hátsó gumikat cserélnek. |
32. kör |
Barrichello is kilátogat kerékcserére, majd a kör végén Schumacher is. |
33. kör |
Alonso lekörözi Heidfeldet. Zonta autója megáll, aminek következtében kénytelen feladni a versenyt. Sárga zászló hatálya lép életbe a pálya megfelelő szakaszán Coulthard is megejti aktuális kerékcseréjét. |
34. kör |
Pizzonia, Bruni és egy Jordan érkezik tankolásra. |
35. kör |
Klien 7,2 mp.-et tölt a boxban. |
36. kör |
Sato és Pizzonia távolsága a 6-7. helyen 1,2 mp. Pizzonia aktuális sebessége a célegyenes végén 306,9 km/h. |
37. kör |
Baumgartner Zsolt 16,2 mp.-et tölt a boxban, ugyanis az onnan való távozáskor leáll a motorja. Sato nem tud szabadulni Pizzoniától a brazil boxkiállása óta. Jelenleg a távolság 0,6 mp. köztük. Eltávolítva Zonta autóját, megszűnik a sárga zászló hatálya. |
38. kör |
Előbb Sato, majd Pizzonia körözi le Klient |
39. kör |
Satonak sikerül egy kis egérutat nyernie Pizzoniával szemben. Távolságuk most 1,2 mp., miközben az élen minden változatlan. |
40. kör |
Újabb kör a jelenlegi sorrend fenntartásával. |
41. kör |
Schumacher lekörözi Trullit. A két Ferrari a mezőny elején olyan tempót diktál, mintha valaki komolyan veszélyeztetné győzelmi esélyeiket. Pedig erről szó sincs. |
42. kör |
Zsolt a 17 helyen autózik. |
43. kör |
Trulli a boxban. Montoya és Button távolsága a 4-5. helyen 3,7 mp. |
44. kör |
Schumacher 13,2 mp.-re növeli az előnyét Barrichelloval szemben. Barrichello pedig már 32,1 mp.-cel vezet Alonso előtt. Trulli leáll a célegyenesben a pálya szélén. Sárga zászló lép hatályba. |
45. kör |
Zsoltot lekörözi Montoya, és már Button is ott van a nyomában. |
46. kör |
Trulli kiesésével a 8. helyre feljövő Fisichella már kört kapott. Az első hét autó van egy körön belül. A 13. helytől hátrafelé már két kör a pilóták hátránya. A Minardik pedig már a harmadik körüket is megkapták. Button is lekörözi Baumgartner Zsoltot. |
47. kör |
Schumacher újabb tizedeket ad Barrichellonak. |
48. kör |
Sorrend és az időkülönbségek (Schumacherhez) viszonyítva az első nyolc helyen: Schumacher (-), Barrichello (13,8 mp.), Alonso (45,6 mp.), Montoya (59,8 mp.), Button (1p.3,6 mp.), Sato (1p.14,5 mp.), Pizzonia (1p.16,3 mp.), Fisichella (1 kör). Sato és Pizzonia lekörözi Zsoltot. Pizzonia nem tágít Sato mögül, de igazi veszélyt jelentő pozícióba kerülni nem tud. Webber 8,5 mp.-et tölt a boxban. |
49. kör |
Sato is letudja aktuális kerékcseréjét 8,7 mp. alatt. A 7. helyre érkezik vissza a pályára. Az első nyolc helyezettből mindenki kétszer volt eddig kerékcserén, kivéve Satot, aki háromszor. |
50. kör |
Barrichello újabb 1 mp.-et kap Schumachertől. Schumacher pályarekord-közeli időket autózik. Az ő versenyzése tökéletesen ellentétes képet mutat, mint a többieké. Úgy hajtja a járművet, mintha legalábbis a hátralevő körökön kellene visszaszereznie valami elvesztett pozíciót. |
51. kör |
A Ferrari és a Jordan csapat is kerékcseréhez készülődik. Button pedig éppen befejezi boxlátogatását. Barrichello és Pantano érkezik a boxba. A kör végén Pizzonia és Schumacher is kimegy kerékcserére. |
52. kör |
Heidfeld is megérkezik soron következő kiállására. Schumacher a boxban körözi le Pizzoniát. Pantano is leparkol a pálya szélén a sárga zászló örömeiben részesítve a még versenyben levőket. Alonso 7,4 mp.-ig tartózkodik a boxban. |
53. kör |
Alonso kiállásával Montoya feljön a 3. helyre, Webber pedig tapad a spanyolra, de se ő, se pedig Montoya még nem volt a boxban. Fisichella, Panis, majd Montoya is érkezik a boxba. |
54. kör |
Az első nyolcból már csak a 8. helyen autózó Coulthard nem volt még harmadszor is a boxban. A kör végén azonban ő is megérkezik egy kis üzemanyag felvételre. Pizzonia halad el az egyik Jaguar mellett, méghozzá meglehetős tempóban. |
55. kör |
Sato és Pizzonia távolsága 0,9 mp. Sato sok-sok kör óta nem képes elveszíteni valahol Pizzoniát, miközben Montoya és Button is több mint egy perces hátrányban van Schumacherhez képest. Zsolt is kijön kerékcserére. Ezúttal csak 7,4 mp.-et tölt a boxban. Pizzonia a nagy hajtásban kisodródik egy pillanatra a pályáról. Ez egy kis előnyhöz juttatja Satot. |
56. kör |
Pizzonia dolgozik azért, hogy Satoval megint látótávolságba kerüljön. Távolságuk most 2,6 mp. |
57. kör |
Már csak az első 5 helyen autózó van egy körön belül. Schumacher visszavett a teljesítményéből, már csak 1p.21mp. fölötti időket autózik. Távolsága Barrichellotól így is több mint 18 mp. Fisichella az utolsó pontszerző helyen 5 mp.-cel vezet Coulthard előtt. |
58. kör |
Sorrend és az időkülönbségek (Schumacherhez) viszonyítva az első nyolc helyen: Schumacher (-), Barrichello (17,4 mp.), Alonso (50,8 mp.), Montoya (1p.2,5 mp.), Button (1p.8,4 mp.), Sato (1 kör), Pizzonia (1 kör), Fisichella (1 kör) |
59. kör |
Panis körözi le az Baumgartner Zsoltot. |
60. kör |
Button is utoléri a Minardit és követi a Toyota példáját. |
61. kör |
Schumacher újabb kört fogyaszt el a Magyar Nagydíjból. Lassan csökken a távolság közte és csapattársa közt, jelezve, hogy most már tényleg spórol az autójával. |
62. kör |
Barrichello hátránya újabb egy másodperccel csökken. |
63. kör |
Schumacher ismét lekörözi Zsoltot. |
64. kör |
Újabb kör Schumacherrel az élen. |
65. kör |
Fisichella lekörözi Heidfeldet. |
66. kör |
Coulthard az utóbbi körökben 2 mp.-et hozott Fisichellán, de láthatóan semmi esélye utolérni és elvenni tőle a pontot érő pozíciót. A többiek még ennél is nagyobb távolságra vannak egymástól. |
67. kör |
Coulthard lekörözi az egyik Jordant. |
68. kör |
Még mindig Schumacher vezet. |
69. kör |
A Ferrari boxban már a csapat-világbajnoki cím köszöntésére készülnek. |
70. kör |
Sosem látott unalmas magyar futamon a Ferrari kettős győzelmet aratott, megszerezte a konstruktőri világbajnoki címet, az egyéni világbajnoki címet bizonyosan csapaton belül tartotta, az egy évben egy pilóta által szerzett futamgyőzelmek számának rekordját megdöntve Schumacher az ez évi 12. győzelmével saját rekordját adta át a múltnak. |