1. Michael Schumacher, Ferrari
2. Jenson Button, BAR
3. FERNANDO ALONSO, Renault
Az első kvalifikáció eredménye :
A legjobb időt Juan Pablo Montoya érte el.
A második kvalifikáció eredménye :
A legjobb időt Michael Schumacher autózta. Button bár harmadik lett, holnap csak a 13. helyről rajtolhat a pénteki motorcsere miatt.
Button az autójában cserélt motor miatt a kvalifikáción elért 3. rajtpozíció helyett a 13. helyről indul. A rajtot Panis autójának hibája miatt visszalövik, így három perces szünettel az egész rajtprocedúra a felvezető körrel együtt kezdődik, előröl. A Toyota új autóval indul, amelynek debütálására hat kedvezőtlenül Panis autójának problémája. Ráadásul mindez egy egyhónapos teszttilalom kezdetén. Panis a megismételt felvezetőkörön már nem is indulhat el, a többiek kikerülik, a rajtprocedúra megszakításáért már csak a rajtrács végéről kezdheti meg a versenyt. Azonban már a felvezetőkörön sem tud a mezőny után indulni, az utó leáll, majd félre tolják.
1. kör
A verseny első köre előlépett megismételt rajt felvezető körévé. Ebben Schumacher meglehetős agresszivitással melegíti a gumikat, hogy leküzdje a Bridgestone első körökben jellemző tapadásbeli hátrányát.
2. kör
A rajt bonyodalommentesen lezajlik. Schumacher simán eljön elsőnek, megőrizve ezzel pole-pozíciós helyét. A két Renault megint fantasztikusat rajtol, Alonso feljön a második helyre, míg Trulli a 4. Köztük Raikkönen megőrizte 3. helyét. A rajt nagy vesztese Montoya, aki több pozíciót is veszít második helyéből. Az ötödik hely Coulthardé, a hatodik Barrichelloé. Barrichello az első visszafordító kanyarban belecsúszik Coulthardba és elveszti az első vezetőszárnyát.
3. kör
Barrichello a boxba megy új vezetőszárnyért, és új gumikat is kap. Sorrend az első nyolc helyen: Schumacher, Alonso, Raikkönen, Trulli, Coulthard, Webber, Montoya, Pizzonia (aki R. Schumacher helyett indult ezen a versenyen). Az első nyolc 6,7 mp.-en belül van. Raikkönen nagyon keményen támadja Alonsot. Pár kanyarral később Raikkönen újra támadja Alonsot, és most el is megy mellette.
4. kör
A 13. helyről indult Button már a 11. helyen autózik, mindössze 10,5 mp.-re lemaradva a vezető Schumachertől. Baumgartner Zsolt jelenleg a 17., lerajtolva csapattársát Brunit. Panis miután mégis el tudott rajtolni a boxutcából, most Zsoltot támadja.
5. kör
Raikkönen 2,2 mp.-re feljön Schumacherre. Így is Schumacher a leggyorsabb a pályán, Ő az egyetlen, aki 1 perc 15 mp. alatti időt autózik. Montoya támadja Webbert. A visszafordítónál kívülről megy be mellé, majd a kanyaríven belülre kerül és kezdi legyorsulni. A következő kanyarnál pedig kifékezve meg is előzi.
6. kör
Montoya most már Webber megelőzésével a 6. A leggyorsabb kör Raikkönené (1.14.083).
7. kör
Most Schumacher futja a leggyorsabb kört (1.13.783)
8. kör
Kissé szétszakadt a mezőny. Kis csoportosulást jelent a Webber vezette négyes, akiket a Jaguar látványosan feltart. Webbert Pizzonia, Sato, Button. Button már a 10.
9. kör
Panis közben a várakozásoknak megfelelően megelőzte Zsoltot. Webber és a mögötte levők közt 0,5-0,5 mp. van, jellemezve a helyzetet, hogy megelőzni nem tudják, de gyorsabbak Webbernél.
10. kör
A négyes boly sebességét továbbra is Webber határozza meg. Klien és Da Matta távolsága a 12-13. helyen 0,7 mp. A Williams boksz kerékcseréhez készülődik.
11. kör
Alonso kezdi meg a tervezett kerékcseréket. A 3. helyről áll ki és 7,3 mp. után tér vissza. Pizzonia is megérkezik a Williams boxba, megszabadulva Webber sebességlassító hatásától. 6,9 mp.-et tölt tankolással és kerékcserével. Schumacher és Raikkönen távolsága 3,3 mp.-re változik, amikor a kör végén Schumacher kimegy a boxba.
12. kör
Raikkönen átveszi a vezetést. Schumacher 9,8 mp. után jön vissza a pályára. Közben megérkezik üzemanyag-felvételre Trulli, Sato és Coulthard is, valamint az egyik Toyota. Raikkönené a leggyorsabb kör (1.13.780), és a kör végén Ő is megy a boxba.
13. kör
Raikkönen valamennyit nyer a kerékcserén. A 4. helyre érkezik vissza, előtte Schumacher pillanatnyilag a 3. A versenyben ez idő szerint Webber vezet. Ő és Button azonban még nem volt kint a boxban.
14. kör
Webber a boxban, Trullit üldözi Montoya, Pantano defektet kap. Montoya ugyanott előzi Trullit, ahol 8 körrel korábban Webber előzését először kísérelte meg.
15. kör
Raikkönennek leszakad a hátsó vezetőszárnya. Elveszti az uralmat a kocsi felett és a bukótéren átszánkázva a gumifalba csapódik. Sárga zászló lép életbe a pálya megfelelő szakaszán. A McLaren-Mercedes futóműve kiszakad, de a pilóta sértetlenül bár, de rendkívül dühösen száll ki az autóból, a kormányt belevágva saját ülésébe. Schumacher ezzel ellenfél nélkül maradt.
16. kör
Button érkezik a Boxba. Schumacher visszaveszi a versenyben vezető helyét.
17. kör
A sorrend és időkülönbségek (Schumacherhez viszonyítva) az első nyolc helyen: Schumacher (-), Alonso (10,4 mp.), Coulthard (11,5 mp.), Montoya (13,1 mp.), Button (14,8 mp.), Trulli (18,1 mp.), Webber (18,4 mp.), Fisichella (18,8 mp.). Azonban Fisichella még nem volt kerékcserén.
18. kör
Barrichello a 13. helyen autózva lekörözi Heidfeldet.
19. kör
Schumacher újabb 0,7 mp.-et ad Alonsonak.
20. kör
Montoya nagy iramban zárkózik fel Coulthardra. Heidfeld érkezik kerékcserére. Pizzonia a stadionbejáratnál, a kelleténél kicsit nagyobb sebességgel próbálja venni a kanyart és átmenetileg kilátogat a kavicságyba.
21. kör
Bruni mellett elmegy Alonso és megérkezik Coulthard és Button is. Már csak a két Sauber nem volt a boxban.
22. kör
Fisichella támadja Webbert, rá viszont Sato érkezik meg.
23. kör
Montoya látogatja meg a pálya szélét, aminek következtében helyet cserél Button-nal. Webber előzi meg Trullit, de emiatt elrontja a kanyarívet, így a kanyar kijáratánál Trulli rögtön vissza is előzi. Fisichella is kimegy kerékcserére. Webber sikertelen manőveréért megkapja jutalomként Satot, aki kihasználja az ausztrál ritmusvesztését és azonnal előzéssel próbálkozik. Sikerrel.
24. kör
Trulli Brunit körözi le, miközben Sato próbálja előzni őt. A próbálkozás sikertelen ezúttal, de a visszafordítóban Sato újra támad. Trulli még ezt is kivédi.
25. kör
A Ferrarinál kerékcseréhez készülődnek. A sorrend és időkülönbségek (Schumacherhez képest) az első nyolc helyen: Schumacher (-), Alonso (15,5 mp.), Coulthard (17,2 mp.), Button (18,6 mp.), Montoya (21,8 mp.), Trulli (33,2 mp.), Sato (33,9 mp.), Webber (34,4 mp.) Massa és Barrichello a boxban.
26. kör
Trulli egyértelműen visszafogja a mögötte haladókat, 2 mp.-cel lassabb köröket autózik, mint az előtte levő Montoya. Schumacher körözi le az egyik Jordant. Sato nézelődik ki Trulli mögül, az előzési lehetőségeket keresve.
27. kör
A Renault-knak a pálya első része a kritikus, de mivel a kanyarokból való kigyorsítás a motor nagy nyomatéka miatt általában sokkal jobb, mint az ellenfelek esetében, ezért a Trullival szemben érvényesített előzési kísérletek rendre kudarcba fulladnak. Sato azonban a visszafordító előtti elnyújtott egyenesben némi kockázatot vállalva újra megkísérli a külső íven legyorsulni Trullit. Az alig egy autónyi szélességű helyre bebújik és kihasználva a Honda erejét, biztonságos előnyt szerez a visszafordító előtti fékezési pontig. Ezúttal meg is előzi a Renault-t. Webber ugyanabban az iramban érkezik Trulli mögé, mint Sato, és Ő is elmegy az olasz mellett.
28. kör
Ugyanezzel a manőverrel próbálkozik most Pizzonia. A Williamsnél kerékcseréhez készülődnek.
29. kör
A két Williams közül Montoya megy először kerékcserére. Sato is kimegy kerékcserére.
30. kör
Schumacher is megérkezik a második kerékcseréjére, így most Alonso vezeti a versenyt. Coulthard is bejön a boxba, így Schumacher a 3. helyre ér vissza. Az autók egymás után érkeznek kerékcserére és tankolásra. Most Pizzonián és Trullin a sor. A Renault-n első szárnyat is cserélnek.
31. kör
Alonso megy ki tankolni, így Schumacher már a 2. helyen autózhat. Alonso 48 liter (19 körre elegendő) üzemanyagot kap.
32. kör
Massa próbálja előzni Pizzoniát visszafordítónál, de Pizzonia ugyanúgy visszaelőz, mint körökkel előbb Trulli Webber előzési kísérleténél.
33. kör
Montoya pillanatnyilag a 6., előtte Klien autózik az 5. helyen, de a kör végén a Jaguar kikanyarodik a boxutca felé. Sato megint a pályán kívülre kerül egy kisebb hiba következtében, de aztán folytathatja a versenyt azon az áron, hogy Webber így megelőzte.
34. kör
A versenyben továbbra is Button vezet.
35. kör
Coulthard fékezi el magát a visszafordítónál, de nem hagyja el a pályát. A kör végén Button is kimegy aktuális kerékcseréjére, így Schumacher visszakapja vezető pozícióját. Button 51 liter (20 körre elegendő) üzemanyagot kap.
36. kör
Button a 3. helyre ér vissza.
37. kör
A sorrend az első nyolc helyen: Schumacher, Alonso, Button, Coulthard, Montoya, Webber, Sato, Fisichella. Barrichello a 11. Button ugyanazzal a támadással próbálkozik Alonso ellen, mint Sato Trullival szemben körökön keresztül, azonban ez is eredménytelen.
38. kör
Kettejük távolsága a 2-3. helyen 0,4 mp. Button csúcssebessége 339 km/h. Button ismét ugyanott, ugyanazzal a támadással próbálkozik, most azonban Alonsonak három kanyar kell ahhoz, hogy visszaverje ezt a támadást. Alonso úgy vette vissza előnyét, hogy Button már majdnem egy autóhosszal előtte volt.
39. kör
Schumacher és Button távolsága 16,2 mp.
40. kör
Button továbbra is ott van Alonso nyomában, és várja a kínálkozó lehetőséget.
41. kör
A sorrend az első nyolc helyen változatlan. Da Matta egy defekt következtében a pályán kívülre kerül és kénytelen befejezni a versenyt. Sárga zászló lép hatályba azon a ponton.
42. kör
Sato Baumgartner Zsoltot körözi le. Fisichella és Pizzonia távolsága a 8-9. helyen 0,7 mp.
43. kör
Button kissé leszakad Alonsoról. Távolságuk 2,5 mp.-re nőtt.
44. kör
Schumacher utoléri Panist.
45. kör
Alonso és Button körözi le az egyik Jordant.
46. kör
Coulthard tartja a 4. helyét, és közel azonos tempót autózik, mint a mezőny eleje. Heidfeld lelassul és enged el maga mellett mindenkit. Montoya és Webber távolsága az 5-6. helyen 10,1 mp. Heidfeld kimegy a boxba és befelezi a versenyt.
47. kör
Fisichella megérkezik utolsó tankolására. Fisichella utoléri Pantanot, Schumacher pedig Fisichellát. Először Pantano engedi el a Saubert és a Ferrarit. Webber a boxban.
48. kör
Trulli is megérkezik utolsó kerékcseréjére. Fisichella elengedi Schumachert és a Ferrari boxban is kerékcseréhez készülődnek. Barrichello és Pizzonia is teljesíti soron következő kiállását. Rögtön Barrichello után Schumacher is kijön tankolni. Button vezet a versenyben.
49. kör
Alonso és Coulthard is a boxba megy. A már sokszor látott jelenet játszódik le most Alonso és Montoya közt. Alonso pályára történt visszatérése után Montoya a visszafordítónál megelőzi, a Renault azonban a kanyar kijárati ívén visszaelőz. Szép manőverek, de Montoya még nem volt kint a kerékcserén.
50. kör
Montoya most érkezik ki a boxba. Montoya és Sato kis híján összeakadnak a boxban. Ha ez megtörténik, az egyértelműen Montoya nyalókás emberének a hibája. Klien is kerékcserére érkezik.
51. kör
Panis és Baumgartner Zsolt egyszerre a boxban. Kísértetiesen ugyanaz történik meg velük, mint az imént Montoya és Sato közt. Panis Massa elé érkezik vissza a pályára, és próbálja tartani ezt a pozíciót. Azonban a hideg gumik még nem tapadnak rendesem, így az első kanyarban kissé kisodródik a pályáról. Massa elmegy mellette.
52. kör
Pizzonia megpróbálja befogni Fisichellát, ennek érdekében ki is hoz elég sokat az autóból, 1.14.8-as időket autózik. Button is kijön utolsó kerékcseréjére. A kérdés, vissza tud-e jönni Alonso elé. De a kérdés hamar eldől, Alonso óriási lendülettel érkezik a boxból kijövő Button elé. Alonso azonban a visszafordítónál elfékezi magát, így Button a hideg gumijaival is kis híján előzési pozícióba kerül.
53. kör
Button-nak problémák adódnak a sisakjával, annak rögzítő pántjával, ezért hogy megfelelően jusson levegőhöz, oldalról kell fognia a sisakot. A verseny hátralevő részében úgy vált sebességet és autózik 320-330-as tempókat, hogy minden egyenesben az egyik kezét lefoglalja a sisak. Így autózik Alonso mögött 0,4 mp.-cel, s tartja nyomás alatt jelenleg. Ilyen körülmények között előzi meg Alonsot néhány kanyarral később.
54. kör
Button szakad el Alonsotól. Jenson Button a 13. helyről rajtolva verekedte fel magát a 2. helyre. Menet közben Pizzonia is megelőzte Fisichellát.
55. kör
A sorrend az első nyolc helyen: Schumacher, Button, Alonso, Coulthard, Montoya, Webber, Sato, Pizzonia. Fisichellát Barrichello is megelőzte, így most a 2-es sz. Ferrari autózik a 9. helyen. Button lekörözi Panist, miközben alkalmanként továbbra is a sisakjával van elfoglalva.
56. kör
Button és Schumacher távolsága 10,1 mp, Button lekörözi Massát, miközben a sisak állaga továbbra sem javul.
57. kör
Button előnye Alonsoval szemben már 6 mp. Alonso 3 mp.-et lassult az előző körökhöz képest, így már Coulthard is utolérte.
58. kör
Coulthard tapad Alonsora, de egyelőre nem jut előzési lehetőséghez. Coulthard egy előzési kísérletet hajt végre, de ez eredménytelen. Távolságuk 0,2 mp. Pár kanyarral később újabb előzési kísérlet a McLarenes pilóta részéről, de ez sem jár sikerrel.
59. kör
Coulthard látványosan gyorsabb Alonsonál, azonban megelőzni nem tudja. Azonban a saját sebességét autózó Montoya ezzel körről körre közelebb kerül.
60. kör
Schumacher elkezdett visszavenni a tempójából. Button hátránya ennek következtében 1 mp.-cel csökken. Panis ismét a boxba látogat. Barrichello továbbra is a 9.
61. kör
Montoya már csak 4 mp.-re van Coulthardtól, aki továbbra se tudja megelőzni Alonsot.
62. kör
Schumacher továbbra is saját tempóját autózva vezeti a versenyt, de előnye újabb 0,4 mp.-cel csökken.
63. kör
Button előnye Alonsoval szemben 12,1 mp.-re nő, tehát néhány kör alatt megduplázódott. Jelenleg Montoya a leggyorsabb a mezőnyben. 0,6-0,7 mp.-et hoz körönként a McLarenen.
64. kör
Button és Alonso távolsága újabb 0,2 mp.-cel nő. Közben a boxban folyamatosan próbálnak rájönni a sisak-probléma rejtélyére. Pantano második defektjével megy a boxba.
65. kör
Barrichellonak a 9. helyen is tapadási problémái vannak. Ez a verseny átlagon felül igénybe veszi a gumikat. Pizzonia nagyon közel került Webberhez, látható, hogy az utolsó pillanatig nem mond le semmiről, ami bizonyítási lehetőséget ad Neki.
66. kör
Schumacher És a 3. helyen autózó Alonso távolsága 20 mp. Ez is jelzi, hogy egy-egy párostól eltekintve teljesen szétszakadozott a mezőny.
67. kör
Schumacher meggyőző egyértelműséggel aratja idei 11. győzelmét. A 2. helyen beérkező Button nagy csatával érdemli ki a dobogó 2. fokát. Nem csak az ellenfelekkel kellett megküzdenie, hanem a technikával is, és saját sisakjával. Alonso ugyancsak harcokban szerzett érdemekkel állhat a dobogó 3. fokára. Barrichello az utolsó kanyar előtt kap defektet, így hárman megelőzik még a célbaérés előtt. A 12. helyen zárja a futamot.
A futam eredményei:
Hely.
Versenyző
Istálló
Motor
Idő
Körök
1.
M. Schumacher
Ferrari
Ferrari
01:23:55
67
2.
J. Button
BAR
Honda
01:24:03
67
3.
F. Alonso
Renault
Renault
01:24:11
67
4.
D. Coulthard
McLaren
Mercedes
01:24:14
67
5.
J-P. Montoya
Williams
BMW
01:24:18
67
6.
M. Webber
Jaguar
Cosworth
01:24:36
67
7.
A. Pizzonia
Williams
BMW
01:24:37
67
8.
T. Sato
BAR
Honda
01:24:41
67
9.
G. Fisichella
Sauber
Petronas
01:25:03
67
10.
C. Klien
Jaguar
Cosworth
01:25:04
67
11.
J. Trulli
Toyota
Toyota
01:25:05
67
12.
R. Barrichello
Ferrari
Ferrari
01:25:08
67
13.
F. Massa
Sauber
Petronas
00:00:00
66
14.
O. Panis
Toyota
Toyota
00:00:00
66
15.
G. Pantano
Jordan
Cosworth
00:00:00
64
16.
Zs. Baumgartner
Minardi
Cosworth
00:00:00
63
17.
G. Bruni
Minardi
Cosworth
00:00:00
63
18.
N. Heidfeld
Jordan
Cosworth
00:00:00
43
19.
C. Da Matta
Toyota
Toyota
00:00:00
39
20.
K. Raikkonen
McLaren
Mercedes
00:00:00
14
!F. ALONSO 28 p.
G. Fisichella 14p.
K. Räikkönen 14 p.
J. Button 11 p.
M. Schumacher 11 p.
J. P. Montoya 9 p.
R. Schumacher 7 p.
N. Heidfeld 5 p.
J. Villeneuve 5 p.
F. Massa 4 p.
M. Webber 3 p.
N. Rosberg 2 p.
R. Barrichello 2 p.
C. Klien 1 p.
D. Coulthard 1 p.
S. Speed 0 p.
!!RENAULT 42 p.!!
Mclaren 23 p.
Ferrari 15 p.
Honda 13 p.
BMW 10 p.
Toyota 7 p.
Williams 5 p.
Red Bull 2 p.
Renault F1 France 1-15 Avenne Du Président Kennedy 91177 Viry-Chátillon France
Renault Formula Ltd Whiteways Technical Centre Enstone,Chipping Norton Oxon OX 7 4 EE England