1. Michael Schumacher, Ferrari
2. Kimi Räikkönen, McLaren
3. Rubens Barrichello, Ferrari
A versenyt többen is az időmérőn elért eredményeiknél tíz hellyel hátrébb kezdik, mivel autójukban motort cseréltek. Így pl. a két Minardi (ők csak Fisichellat előzik meg, aki az időmérőn nem teljesített mérhető kört, s ezért a 20 helyről rajtol), és Alonso, aki a 6. helyett a 16. helyről indul. Oliver Panist pedig azért büntették meg, mert az időmérő edzésen feltartotta Massát. Esőt várnak a versenyre, a levegő hőmérséklete csupán 16°C, az aszfalt hőmérséklet 30°C, a páratartalom 67%. A felvezető körben mindenkinek sikerül eljönnie a rajtrácsról. A Minardi a sportigazgatójuk halála miatt reklámfeliratok nélkül indul ezen a versenyen. A versenyen az autók és a gumik közti különbségeken kívül az is meghatározó lehet, hogy ki indul esőre beállított autóval és ki készült száraz versenyre.
1. kör
A Sima rajtnál mindenki megőrzi eredeti pozícióját az első hat helyen, Sato és Webber azonban lerajtolja Montoyát, így övék a 7. és 8. hely. Montoya azonban még az első körben visszaelőzi Webbert. Az első helyről induló Räikkönen óriásit rajtol. Egy kör alatt több mint 3 másodpercet ad az egész mezőnynek. Túl jól egyik Renault rajtja sem sikerült.
2. kör
Alonso két helyet jött fel a rajtnál, és már az egyik Jordant mögül nézelődik, keresve az előzési lehetőséget.
3. kör
Montoya visszaelőzi Satot. A leggyorsabb kör Räikkönené, 1.20.024. Barrichello körrekordját (1.22.236) dönti meg ezzel, ami viszont egy némileg más vonalvezetésű pályán született.
4. kör
Barrichello elszakad lassan Buttontől, Schumachernek még nincs alkalma megelőzni az angolt. Alonso leelőzi Da Mattát, és ezzel feljön a 12. helyre.
5. kör
Sorrend és az időkülönbségek (Räikkönenhez képest) az első nyolc helyen: Räikkönen (-) Barrichello (4,1 mp.) Button (6,2 mp.) M. Schumacher (6,7 mp.) Trulli (10,6 mp.) Coulthard (10,7 mp.) Montoya (11,2 mp.) Sato (14,5 mp.). Alonso csak a 12., Fisichella most még csak a 16. Klien Pantano mellett megy el.
6. kör
Kimi már csak 0,1-del tudja növelni előnyét Barrichello előtt. Baumgartner Zsolt autója elkezd füstölni, de a boxból származó információk szerint a telemetriai adatok semmilyen rendellenességet nem mutatnak. Fisichella leelőzi Pantanot.
7. kör
Räikkönen előnye árnyalatnyit csökken. Coulthard és Montoya távolsága a 6-7. helyen 0,6 mp.
8. kör
A leggyorsabb kör Barrichelloé; 1.19.463
9. kör
A boxkiállásokat Alonso kezdi meg 7,7 mp. után tér vissza a pályára. Button és Schumacher távolsága 0,6 mp., nagyjából körök óta változatlan, és a Ferrari boxban kerékcseréhez készülődnek.
10. kör
Barrichello a második helyről megy a boxba. Az ott töltött ideje 8,2 mp. Trulli és Coulthard távolsága az 5-6. helyen 0,6 mp. A Trulli-Coulthard-Montoya hármas továbbra is nagyon együtt autózik.
11. kör
Coulthard a boxban. 8,6 mp. után tér vissza a pályára. Alonso egyetlen lendülettel lassítás nélkül megy el Panis mellett. Leggyorsabb kört fut Schumacher; 1.19.241.
12. kör
Räikkönen az élről áll ki kerékcserére. 7,5 másodperc után Sato mögé ér vissza a 4. helyre. Button is a boxban. Ő 6,8 mp.-et tölt el a tankolással és a kerekek lecserélésével. Ebben a Pillanatban Schumacher az első. Coulthard Pantanot körözi le.
13. kör
Bruni a boxban. Schumacher ismét leggyorsabb kört fut; 1.19.223. Sato és Raikkönen távolsága 0,051 mp., de Kimi autójában nincs annyi tartalék, hogy megelőzze a japán pilótát. Bár a célegyenesben már tesz erre egy kísérletet, a Honda motor győz.
14. kör
Schumacher ismét leggyorsabb kört fut; 1.18.918 mp. Trulli a boxban. Räikkönen a célegyenesben most belülről próbálja előzni Satot, és ezúttal sikerül is neki. Trulli is, mint Alonso, 7,7 mp. múltán jön vissza a pályára. Az első nyolcból még csak a 2. helyen autózó Räikkönen és a 6-7 helyet elfoglaló Button és Barrichello volt a boxban.
15. kör
Schumacher megint leggyorsabb kört fut; 1.18.739 mp. Webber és Massa távolsága az 5-6. helyen 0,4 mp. Räikkönen egyszerre körözi le a két Minardit. Hátránya Schumacherrel szemben 23,3 mp.
16. kör
Schumacher kiáll a boxba és 9,3 mp.-et tölt ott. Az első helyre ér vissza. Sato is 8,2 mp.-et tölt a boxban. Klien is a boxban.
17. kör
Schumacher és Räikkönen távolsága 1,3 mp. Webber és Massa a boxban. Webber Alonso elé ér vissza. Az első nyolcból már csak az 5. helyen autózó Fisichella nem volt a boxban.
18. kör
Schumacher és Räikkönen távolsága 1,4 mp. Baumgartner Zsolt és Bruni csatázik, ami Zsolt rámenősségének következtében az Ő javára dől el. Panis a pályán kívül leállva befejezi a versenyt. A pálya megfelelő szakaszán sárga zászló van érvényben.
19. kör
Pantano látogat ki a fűre. Sorrend és az időkülönbségek (Schumacherhez képest) az első hét helyen: M. Schumacher (-) Räikkönen (1,4 mp.) Button (8,5 mp.) Barrichello (10,2 mp.) Fisichella (14,3 mp.) Montoya (23,8 mp.) Coulthard (24,7 mp.). Alonso pillanatnyilag a 11., Heidfeld a boxban.
20. kör
Webber és Alonso távolsága 9-10. helyen 0,3 mp. Zsolt a megszokottakhoz képest egészen agresszíven versenyez, Trullinak is csak éppen annyi segítséget nyújt a lekörözéshez, amivel az kivitelezhető.
21. kör
MS és Räikkönen közt a távolság egy tized másodperces eltérésekkel állandó. Webber és Alonso (akik most Zsoltot kerülgetik) távolsága 0,1 mp.
22. kör
Schumacher már csak 0,6 mp.-cel vezet Räikkönen előtt.
23. kör
Raikkönen tapad Schumacherre. Távolságuk már csak 0,4 mp., amikor a célegyenes elején megérkeznek az egyik Jordan mögé.
24. kör
Fisichella az első kerékcseréjére érkezik a boxba. Webber és Alonso távolsága most 0,2 mp.
25. kör
Schumacher megint 0,6 mp.-cel vezet Räikkönen előtt. Fisichella a boxkiállás után a 8. helyre jön vissza, ami a Sauber érzékelhető javulását is mutatja. Csak 0,2 mp.-re van az előtte autózó Trullitól.
26. kör
Gené és Alonso a boxban.
27. kör
Raikkönen mindent kihoz az autójából, ami az új McLaren Mercedesben benne van, de nem tudja Schumachert 0,4 másodpercnél jobban megközelíteni. Alonso Baumgartner Zsoltot körözi le.
28. kör
Button 7 mp.-et tölt tankolással. A Ferrarinál kerékcseréhez készülődnek. A kör végén Räikkönen kijön a boxba második kerékcseréjére.
29. kör
Közben Barrichello is megérkezik a boxba. Mindketten egy szabvány kerékcsere és tankolás után mennek vissza a pályára. Schumacher Heidfeldet körözi le.
30. kör
Da Matta és Alonso távolsága a 12-13. helyen 0,3 mp. Schumacher és Raikkönen távolsága a kerékcsere után 22,5 mp. Montoya is a 3. helyről kimegy kerekeket cserélni.
31. kör
Coulthard a boxban. Így átmenetileg megszűnt a csata közte és a fél másodperccel mögötte, a 6. helyen autózó Barrichello közt.
32. kör
Schumacher továbbra se jön ki a boxba. Nyilvánvalóan biztonságos időkülönbséget akar összegyűjteni, hogy az első helyre jöhessen vissza. Bruni megy a boxba, és idő előtti indulásával kisebb riadalmat okoz, hiszen nem vették még le a kocsiról az üzemanyagtöltő csövet, így az azt tartó szerelőket magával rántja. Közben Zsolt autója végzetesen lelassul. Az a motor, amelyről a telemetria tökéletes működést mutatott ki, most megadja magát. Leáll a pálya szélén a fűre, amiért azon a szakaszon sárga zászló lép hatályba.
33. kör
Schumacher már 23,9 mp.-cel vezet Räikkönen előtt. További sorrend és időkülönbségek (Schumacherhez képest, a 3. helytől) Barrichello (29,4 mp.) Button (31,6 mp.) Trulli (44,9 mp.) Fisichella (45,7 mp.) Montoya (46,0 mp.) Webber (48,7 mp.). A kör végén Trulli is kimegy tankolni. Ezzel Massa jön fel a 8. helyre.
34. kör
Schumacher előnye már 25,3 mp.
35. kör
Alonso továbbra is a Toyotát vezető Da Matta megelőzés, mint feladat előtt áll, de ez látványosan nem sikerül neki.
36. kör
Újabb 0,2 mp.-cel nőtt Schumacher előnye Räikkönennel szemben.
37. kör
A Ferrarinál kerékcserére várják Schumachert.
38. kör
Schumacher kimegy, tankol és jön vissza. Természetesen az első helyre. Kimi így is csak a második és még egyszer ki kell jönnie tankolni, míg Schumachernek már nem. Pantano és Webber is megérkezik egy újabb kerékcserére.
39. kör
A másik Jordan-nel Heidfeld is megérkezik a boxba. Schumacher és Räikkönen is lekörözi Da Mattát. Massa a boxban. A tankolás végén egy kicsit nehezen indul az autója, így 11,4 mp. kiesést jelent számára ez a művelet. Raikkönen minden lehetőséget kiautózva a kocsiból támadja Schumachert.
40. kör
Az élen állók közt a különbség 0,3 mp. És már Barrichello is 3 mp.-re van Räikkönentől.
41. kör
Némely kanyarokban Kimi 1-1,5 autó közelségbe kerül M. Schumacherhez. Trulli hatalmasat bukik. Oldalról érintve a gumifalat a kocsija addig pörög minden irányba, míg szinte minden leszakad róla. Sárga zászló van érvényben, de egészen nyilvánvaló, hogy a SC már készül bejönni a pályára. Trulli óriási szerencsével látszólag sértetlenül száll ki az autóból. Kicsit szédeleg ugyan, de egy orvos segítségével el tud menni egy biztonságosabb területre, ahol a doktor néhány művelettel igyekszik meggyőződni állapotáról.
42. kör
Räikkönen azonnal kihasználja a lehetőséget és a boxba megy, letudni hátralevő tankolását és kerékcseréjét. Ugyanezt teszi Barrichello és Montoya is. A Renault alkatrészei szerteszét repültek, sok közülük a pályán hever, többek között egy kerék is. Ezt kerülgetik az autók, míg lassan felzárkóznak a biztonsági autó mögé. A kör végén megérkezik Coulthard is az utolsó boxkiállására, csakúgy, mint Alonso.
43. kör
Ez a szituáció Schumachernek nagyon rosszul jött, mert elvesztette minden előnyét, amit Kimi boxkiállásával kaphatott volna vissza. Räikkönennek úgy sikerült a tankolásból visszatérnie, hogy Ő és Schumacher közé csupán két lekörözésre váró autó került.
44. kör
A SC mögött haladnak az autók, miközben a pályamunkások az autó roncsait próbálják eltakarítani.
45. kör
A kör végén a mezőny lelassul a repülőrajthoz és várja, hogy a SC kimenjen a pályáról, ami meg is történik.
46. kör
Klien lehúzódik Räikkönen elől, és elengedi. Így Kimi és Schumacher között már csak Da Matta van. A Toyota is követi Klien példáját, nem támaszt akadályokat a lekörözés elé.
47. kör
Schumacher és Räikkönen távolsága 0,2 mp. MS most nem spórolhat az autójával.
48. kör
Újabb lehetőségek csillannak fel. Barrichello lassan közeledik Räikkönen felé, Tőle viszont Button nem akar leszakadni.
49. kör
Schumacher lassan de biztosan távolodik Räikkönentől. MS is mindent kiautózik a Ferrariból, legalábbis ahhoz éppen eleget, hogy Räikkönennek ne maradjon esélye megelőzni. Barrichello a másik Ferrarival is jön fel a McLarenre.
50. kör
Pantano a kavicságyban. A füvön megindul az autó hátulja kifelé, és ellenőrizhetetlenül sodródott ki a kavicságyba. Sárga zászló lép hatályba azon a pályaszakaszon.
51. kör
Schumacher és Räikkönen között már 1,6 mp. a távolság. További sorrend és időkülönbségek (Schumacherhez képest, a 3. helytől) Barrichello (4,0 mp.) Button (5,7 mp.) Montoya (8,0 mp.) Fisichella (12,2 mp.) Coulthard (12,7 mp.) Webber (15,8 mp.).
52. kör
Schumacher újabb 0,5 mp.-cel növeli előnyét.
53. kör
Lassan mindenki tudomásul veszi a lehetőségeit és autózik azon a helyen, amit eleddig elért.
54. kör
Ahogy távolodik Schumacher Räikkönentől, úgy közeledik a másik Ferrarival Barrichello a McLarenhez. Tehát a McLaren valószínűleg a gumijai állapota miatt már nem elég gyors.
55. kör
Valószínűleg a Renault se talált meg valamit a beállításaiban erre a futamra, mert Alonso körök óta képtelen közel jutni Massához, nem hogy támadni.
56. kör
Fisichella a másik Sauberben viszont egyre inkább jön föl az 5. helyen autózó Montoyára.
57. kör
Schumacher előnye már 3,4 mp. Räikkönennel szemben. És a 4. helyet elfoglaló Button, aki az elmúlt 10 versenyből 9 esetben pontot szerzett, szintén egyre inkább szakad le Barrichellotól, de a pontszerzésre most is esélyes.
58. kör
Schumacher tovább növeli előnyét. Mindenki más helyzete nagyjából stagnálódik.
59. kör
Újabb kör az eddigi sorrendben.
60. kör
Schumacher a jelenleg érvényes erőfölénynek megfelelően 218 km/h átlagsebességgel nyeri a versenyt. Räikkönen a saját és csapata ez évi legjobb teljesítményét nyújtva fut be másodiknak. Barrichello ismét az utolsó pillanatig nem feladva végez a dobogó harmadik fokán.
A verseny eredményei:
Hely.
Versenyző
Istálló
Motor
Idő
Körök
1.
M. Schumacher
Ferrari
Ferrari
01:24:42
60
2.
K. Raikkonen
McLaren
Mercedes
01:24:44
60
3.
R. Barrichello
Ferrari
Ferrari
01:24:46
60
4.
J. Button
BAR
Honda
01:24:53
60
5.
J-P. Montoya
Williams
BMW
01:24:52
60
6.
G. Fisichella
Sauber
Petronas
01:24:53
60
7.
D. Coulthard
McLaren
Mercedes
01:25:02
60
8.
M. Webber
Jaguar
Cosworth
01:25:03
60
9.
F. Massa
Sauber
Petronas
01:25:06
60
10.
F. Alonso
Renault
Renault
01:25:07
60
11.
T. Sato
BAR
Honda
01:25:15
60
12.
M. Gené
Williams
BMW
01:25:16
60
13.
C. Da Matta
Toyota
Toyota
00:00:00
59
14.
C. Klien
Jaguar
Cosworth
00:00:00
59
15.
N. Heidfeld
Jordan
Cosworth
00:00:00
59
16.
G. Bruni
Minardi
Cosworth
00:00:00
56
17.
G. Pantano
Jordan
Cosworth
00:00:00
49
18.
J. Trulli
Toyota
Toyota
00:00:00
40
19.
Zs. Baumgartner
Minardi
Cosworth
00:00:00
31
20.
O. Panis
Toyota
Toyota
00:00:00
17
!F. ALONSO 28 p.
G. Fisichella 14p.
K. Räikkönen 14 p.
J. Button 11 p.
M. Schumacher 11 p.
J. P. Montoya 9 p.
R. Schumacher 7 p.
N. Heidfeld 5 p.
J. Villeneuve 5 p.
F. Massa 4 p.
M. Webber 3 p.
N. Rosberg 2 p.
R. Barrichello 2 p.
C. Klien 1 p.
D. Coulthard 1 p.
S. Speed 0 p.
!!RENAULT 42 p.!!
Mclaren 23 p.
Ferrari 15 p.
Honda 13 p.
BMW 10 p.
Toyota 7 p.
Williams 5 p.
Red Bull 2 p.
Renault F1 France 1-15 Avenne Du Président Kennedy 91177 Viry-Chátillon France
Renault Formula Ltd Whiteways Technical Centre Enstone,Chipping Norton Oxon OX 7 4 EE England