Magny- Cours
§ritus§ 2004.10.20. 17:35
1. Michael Schumacher, Ferrari
2. FERNANDO ALONSO, Renault
3. Rubens Barrichello, Ferrari
Az első időmérő edzés
Poz. |
Versenyző |
Csapat |
Motor |
G. |
Idő |
Diff. |
Kör |
1. |
MONTOYA |
Williams |
BMW |
M |
1'13"377 |
- |
3 |
2. |
M.SCHUMACHER |
Ferrari |
Ferrari |
B |
1'13"541 |
0'00"164 |
3 |
3. |
COULTHARD |
McLaren |
Mercedes |
M |
1'13"649 |
0'00"272 |
3 |
4. |
RAIKKONEN |
McLaren |
Mercedes |
M |
1'13"736 |
0'00"359 |
3 |
5. |
ALONSO |
Renault |
Renault |
M |
1'13"750 |
0'00"373 |
3 |
6. |
BUTTON |
BAR |
Honda |
M |
1'13"772 |
0'00"395 |
3 |
7. |
TRULLI |
Renault |
Renault |
M |
1'13"949 |
0'00"572 |
3 |
8. |
SATO |
BAR |
Honda |
M |
1'14"130 |
0'00"753 |
3 |
9. |
GENE |
Williams |
BMW |
M |
1'14"133 |
0'00"756 |
3 |
10. |
DA MATTA |
Toyota |
Toyota |
M |
1'14"245 |
0'00"868 |
3 |
11. |
PANIS |
Toyota |
Toyota |
M |
1'14"540 |
0'01"163 |
3 |
12. |
MASSA |
Sauber |
Petronas |
B |
1'14"627 |
0'01"250 |
3 |
13. |
KLIEN |
Jaguar |
Cosworth |
M |
1'15"205 |
0'01"828 |
3 |
14. |
WEBBER |
Jaguar |
Cosworth |
M |
1'15"332 |
0'01"955 |
3 |
15. |
FISICHELLA |
Sauber |
Petronas |
B |
1'15"793 |
0'02"416 |
3 |
16. |
PANTANO |
Jordan |
Ford |
B |
1'15"913 |
0'02"536 |
3 |
17. |
HEIDFELD |
Jordan |
Ford |
B |
1'16"366 |
0'02"989 |
3 |
18. |
BRUNI |
Minardi |
Cosworth |
B |
1'18"070 |
0'04"693 |
3 |
19. |
BAUMGARTNER |
Minardi |
Cosworth |
B |
1'18"108 |
0'04"731 |
3 |
20. |
BARRICHELLO |
Ferrari |
Ferrari |
B |
- |
- |
- |
A második időmérő edzés
Poz. |
Versenyző |
Csapat |
Motor |
G. |
Idő |
Diff. |
Kör |
1. |
ALONSO |
Renault |
Renault |
M |
1'13"698 |
- |
3 |
2. |
M.SCHUMACHER |
Ferrari |
Ferrari |
B |
1'13"971 |
0'00"273 |
3 |
3. |
COULTHARD |
McLaren |
Mercedes |
M |
1'13"987 |
0'00"289 |
3 |
4. |
BUTTON |
BAR |
Honda |
M |
1'13"995 |
0'00"297 |
3 |
5. |
TRULLI |
Renault |
Renault |
M |
1'14"070 |
0'00"372 |
3 |
6. |
MONTOYA |
Williams |
BMW |
M |
1'14"172 |
0'00"474 |
3 |
7. |
SATO |
BAR |
Honda |
M |
1'14"240 |
0'00"542 |
3 |
8. |
GENE |
Williams |
BMW |
M |
1'14"275 |
0'00"577 |
3 |
9. |
RAIKKONEN |
McLaren |
Mercedes |
M |
1'14"346 |
0'00"648 |
3 |
10. |
BARRICHELLO |
Ferrari |
Ferrari |
B |
1'14"478 |
0'00"780 |
3 |
11. |
DA MATTA |
Toyota |
Toyota |
M |
1'14"553 |
0'00"855 |
3 |
12. |
WEBBER |
Jaguar |
Cosworth |
M |
1'14"798 |
0'01"100 |
3 |
13. |
KLIEN |
Jaguar |
Cosworth |
M |
1'15"065 |
0'01"367 |
3 |
14. |
PANIS |
Toyota |
Toyota |
M |
1'15"130 |
0'01"432 |
3 |
15. |
FISICHELLA |
Sauber |
Petronas |
B |
1'16"177 |
0'02"479 |
3 |
16. |
MASSA |
Sauber |
Petronas |
B |
1'16"200 |
0'02"502 |
3 |
17. |
HEIDFELD |
Jordan |
Ford |
B |
1'16"807 |
0'03"109 |
3 |
18. |
PANTANO |
Jordan |
Ford |
B |
1'17"462 |
0'03"764 |
3 |
19. |
BRUNI |
Minardi |
Cosworth |
B |
1'17"913 |
0'04"215 |
3 |
20. |
BAUMGARTNER |
Minardi |
Cosworth |
B |
1'18"247 |
0'04"549 |
3 |
A verseny 27°-os levegő, 43°-os aszfalthőmérséklet és 30%-os páratartalom mellett kezdődik. Miután Alonso késve indul a felvezető körben, Schumacher visszaengedi maga elé, az eredeti rajtsorrendnek megfelelő helyre. Készülve a rajtra Alonso intenzíven csúsztatva melegíti a kerekeket. Mivel MS nem előzheti meg az ilyen módon lelassult spanyolt, követi a példáját. A képen a "verseny jelenete" (utolsó kör).
. kör |
A teljesen sima rajt ellenére kissé megkeveredik a mezőny. Trulli az ötödik helyről lerajtolja Coulthardot. És kisebb csata után maga mögött hagyja Buttont is. Így egyértelmű nyertese a rajtnak. Egy hellyel szorul hátrébb Button, kettővel Coulthard. A hátsóbb régiókban Räikkönen két helyet jön följebb rajtpozíciójához képest. Montoya megőrizte eredeti helyét. Csakúgy, mint Alonso és Michael Schumacher. Panis beragad a Toyotával. Baumgartner Zsolt nagy lendülettel kerüli ki, s eközben megelőzi Brunit is. |
2. kör |
Alonso és Schumacher finoman kezd elszakadni a mezőnytől. Kettejük távolsága 0,8 mp. |
3. kör |
Sorrend és az időkülönbségek (Alonsohoz képest) az első nyolc helyen: Alonso (-) M. Schumacher (1,2 mp.) Trulli (2,3 mp.) Button (3,2 mp.) Coulthard (4,0 mp.) Montoya (4,9 mp.) Räikkönen (5,4 mp.) Sato (6,1 mp.). Barrichello a 9. Alonsoé a leggyorsabb kör: 1.16.380 |
4. kör |
Alonso és Schumacher távolsága 1,1 mp. Schumacheré a leggyorsabb kör: 1.16.309. |
5. kör |
Panis próbálja meg visszaszerezni elvesztett rajtpozícióját Heidfelddel szemben. Ez egyelőre még nem jár sikerrel. A leggyorsabb kör Alonsoé: 1.16.146. Ez még elmarad Montoya tavalyi körrekordjától, ami 1.15.512 volt. Barrichello feljön közben a 8. helyre, letaszítva Satot a pontszerzők pillanatnyi listájáról. Montoya pillanatnyilag a 6., a másik BMW Williams-szel a Ralf Schumachert helyettesítő Gené pedig a 11. |
6. kör |
Sorrend és az időkülönbségek (Alonsohoz képest) az első nyolc helyen: Alonso (-) M. Schumacher (1,5 mp.) Trulli (3,7 mp.) Button (5,4 mp.) Coulthard (6,5 mp.) Montoya (8,4 mp.) Räikkönen (8,9 mp.) Barrichello (9,4 mp.). Alonso keményen kihasználja a kerékvetőket a pozíciója tartásához. |
7. kör |
A leggyorsabb kör megint Alonsoé: 1.16.054, de ez csak századmásodpercekkel jobb a Schumacher által teljesített köröknél. A 3. és 4. helyen Trulli és Button is nagyjából egy időket mennek. |
8. kör |
Most M. Schumacheré a leggyorsabb kör: 1.15.950. Ketten lassan szakadnak el az Őket követő Trullitól. |
9. kör |
A leggyorsabb kör ismét Schumacheré: 1.15.761 |
10. kör |
Alonso és Schumacher közt a távolság 0,9 mp.-re csökken. Közben Button is megérkezik Trulli mögé. |
11. kör |
Sorrend és az időkülönbségek (Alonsohoz képest) az első nyolc helyen: Alonso (-) M. Schumacher (0,6 mp.) Trulli (6,0 mp.) Button (7,4 mp.) Coulthard (9,5 mp.) Montoya (12,3 mp.) Räikkönen (13,5 mp.) Barrichello (14,4 mp.). |
12. kör |
Ross Brawn egy huszárvágással megoldja, hogy Schumacher tiszta pályán, saját tempóját autózva csökkenthesse lemaradását Alonsoval szemben. Kihívja a németet a boxba. MS 7,4 másodperc után tér vissza a pályára. Gené, Da Matt és Räikkönen is a boxban. Schumacher a 8. helyre jön vissza. |
13. kör |
Coulthard és Barrichello is kimegy kerékcserére. |
14. kör |
A Renault-nál Trulli kezdi a kerékcseréket. A második helyről áll ki. Montoya is a boxban. 7,0 mp.-et tölt a tankolással. Schumacher már a 4. |
15. kör |
Alonso is kijön a boxba. Mindenki azt várta, hogy a Renault-k jönnek ki előbb. Ehelyett Alonso 3 körrel tovább maradt kint, mint MS. E pillanatban Button vezeti a versenyt. Alonso 7,6 mp.-et tölt a boxban. Ekkor azonban Button is kilátogat a boxba. Így Alonso visszajön az első helyre. Schumacher a második helyen autózó Sato mögött van, aki még nem volt kint a boxban. A Ferrari teli tankkal is nagyon jól kiegyensúlyozott, így MS hasonló köröket tudott menni, mint Alonso. A spanyol versenyzőnek ezért a várnál kisebb az előnye, amikor a pályára visszajön. |
16. kör |
Sato a boxban. Ezzel Schumacher már a második. Alonso lekörözi Baumgartner Zsoltot. Webber, aki már volt kint kerékcserén, pillanatnyilag a 4. |
17. kör |
Sato Hondája elkezd füstölni. A BAR versenyzője néhány méter után ki is áll és feladja a versenyt. Sárga zászló van érvényben azon a szakaszon, ahova Sato leparkolta az autóját. |
18. kör |
Montoya a célegyenes kerékvetőjén megforog, ezzel el is veszti 6. helyét. Ezt a pozíciót Barrichello veszi át, míg Massa feljön a 7. helyre, Räikkönen pedig a 8.-ra. |
19. kör |
Sorrend és az időkülönbségek (Alonsohoz képest) az első nyolc helyen: Alonso (-) M. Schumacher (1,9 mp.) Trulli (9,0 mp.) Button (10,4 mp.) Coulthard (14,9 mp.) Barrichello (18,0 mp.) Massa (24,0 mp.) Räikkönen (24,7 mp.). |
20. kör |
Montoya pillanatnyilag a 9. Montoya és Räikkönen távolsága 0,6 mp. Montoya és a mögötte autózó Webber közt viszont csak 0,3 mp. van. Massa aki még nem volt kerékcserén látványosan feltartja a mögötte autózó Räikkönent, Montoyát és Webbert. Így ez a négyes kisebb tömörülést jelent a mezőnyben. |
21. kör |
Räikkönennek sikerül leelőznie Massát. Montoya is azonnal ugyanezzel próbálkozik, bedugja az autója orrát a brazil mellé, de ez a kísérlet most még nem jár sikerrel. Fisichella egy normál kerékcserére a boxban. |
22. kör |
Montoya nagyon ott van Massa mögött. Elég sürgős neki az előzés, mert hátulról Webber szorongatja. Montoya egy újabb kísérletét Webber használja ki és bedugja az autó orrát a kolumbiai mellé. A kör végén Massa kimegy a boxba. 9,3 mp.-et tölt a tankolással. |
23. kör |
Alonso lekörözi Pantanot. Alonso és a harmadik helyen autózó Trulli távolsága 9,1 mp. |
24. kör |
Heidfeld a legkisebb manőverrel engedi el Alonsot, ami az elengedéshez elegendő. |
25. kör |
Alonso és Schumacher távolsága 2,6 mp. |
26. kör |
Montoya megint kilátogat rövid időre a fűre. Schumacher tempót vált. Hátránya Alonsoval szemben már csak 0,9 mp. Panis elengedi Alonsot, Schumacher viszont beragad mögé. Ez Alonsonak némi előnyt jelent. |
27. kör |
MS lekörözi Panist és ezzel megint ott van közvetlenül Alonso mögött. |
28. kör |
Schumacher folyamatosan ott van biztonságos távolságra Alonso mögött, de le se szakad tőle. |
29. kör |
Räikkönen a boxban. Sorrend az első nyolc helyen: Alonso, M. Schumacher, Trulli, Button, Coulthard, Barrichello, Montoya, Webber. Mindenki egyszer volt kerékcserén. A kör végén Schumacher a boxba megy második kerékcseréjére. Ross Brawn másodszor is kiveszi abból a szituációból, amikor valaki miatt nem tudja saját tempóját autózni. |
30. kör |
Coulthard is a boxban. Schumacher az 5. helyre, Barrichello mögé jön vissza. Alonso a kopott kerekekkel már nem bír olyan köröket autózni, hogy kihasználhatná, a könnyebb autó előnyeit. Azért sem, mert Schumacher kevés üzemanyagot kapott a mostani tankolásnál. |
31. kör |
Button a boxban. A harmadik helyről állt ki. |
32. kör |
A Renault-k második kerékcseréjét is Trulli kezdi meg. Barrichello is megejti második kerékcseréjét. Mindketten 7,2 mp.-et töltenek a boxban. Montoya is kilátogat a boxba. Schumacher a friss gumikkal újabb leggyorsabb kört fut: 1.15.479 |
33. kör |
Alonso is kimegy a boxba, a nagy kérdés, vissza tud-e jönni az első helyre. Alonso 6,2 mp. után tér vissza a pályára. Schumacher újabb gyors kört futva (1.15.377) megelőzi a boxból éppen kijövő Alonsot. Az első nyolcból csak a 6. Webber és a 8. Gené volt kint eddig egy kerékcserén, mindenki más kétszer. |
34. kör |
Panis egy normál időtartamú kerékcserét hajt végre. MS 3 mp.-cel vezet Alonso előtt. Gené is a boxban. Sárga zászló hatálya lép életbe a pályán. Baumgartner Zsolt a kavicságyban. |
35. kör |
Sorrend és az időkülönbségek (Schumacherhez képest) az első nyolc helyen: M. Schumacher (-) Alonso (2,3 mp.) Trulli (16,3 mp.) Button (18,4 mp.) Barrichello (20,5 mp.) Coulthard (23,2 mp.) Räikkönen (27,3 mp.) Klien (34,2 mp.). |
36. kör |
MS és Alonso távolsága 2,1 mp. Alonso most gyorsabb, de nem lényegesen. |
37. kör |
Kettejük távolsága folyamatosan változik. Most 2,6 mp. Klien kimegy a boxba, így Montoya ismét a 8. helyre kerül. |
38. kör |
Panist körözi le Barrichello. Palik L. kifejezésével élve, Alonsotól már biztonságos távolságban zajlanak az események. Már nem is látja Schumachert. |
39. kör |
A pálya leglassúbb visszafordítójában Panis kicsit szélesen veszi a kanyart, Alonso ezt kihasználva elhalad mellette. |
40. kör |
Schumacher 4,2 mp.-re növeli előnyét. |
41. kör |
Hajsza az időért. Mivel Schumacher csak kevés benzint kapott, össze kell gyűjtenie a következő boxkiállásáig annyi időt, amivel az első helyre visszajöhet, vagy legalábbis Alonso várható kerékcseréje után visszanyeri vezető pozícióját. |
42. kör |
Trulli és Button távolsága a 3. és 4. helyen, 1,4 mp. Barrichello viszont csak 1 mp.-re követi Buttont. Az első nyolcban mindenki kétszer volt kerékcserén. |
43. kör |
Schumacher ismét a boxban, és ezúttal is csak 6,5 mp.-et tölt ott, tehát megint kevés üzemanyagot kap. Ebben a pillanatban Alonso vezet. |
44. kör |
Alonso lekörözi Massát. |
45. kör |
Alonso és Schumacher távolsága csak 10,5 mp. De az első nyolc is 41 mp.-en belül van. A sort Montoya zárja a 8. helyen. |
46. kör |
Schumacher újabb 0,2 mp.-et hozott az egyre könnyebb autóval versenyző Alonson |
47. kör |
Alonso is kimegy harmadik kerékcseréjére. Ha Alonsonak 8,4 mp.-ig tankoltak 24 körre, Schumachernek pedig 6,5 mp.-ig 28 körre, az csak azt jelentheti, hogy Schumachernek ki kell jönnie még egyszer. |
48. kör |
Schumacher 1 perc 15 mp.-es időket autózik az élen, ami ugyancsak könnyű autót valószínűsít. Előnye 10,1 mp. és nő. Räikkönen is a boxban. 9,3 mp.-ig tankolják az autóját. |
49. kör |
Sorrend az első nyolc helyen: M. Schumacher, Alonso, Trulli, Button, Barrichello, Coulthard, Montoya, Webber. Csak Alonso és Schumacher volt kint kétszer a felsoroltak közül. Coulthard és az egyik Toyota is a boxban. Schumacher és Alonso közt a különbség már 12,2 mp. Schumachernek most kell összegyűjteni egy plusz kiálláshoz elegendő idő maradékát. Ez kb. 16-17 mp. |
50. kör |
Trulli érkezik utolsó kerékcseréjére. |
51. kör |
Heidfeld a boxban. Barrichello közben teljesen megérkezik Button nyakára. Montoya is letudja utolsó tankolását. Schumacher és Alonso távolsága már 13,2 mp. |
52. kör |
Barrichello felhagy Button üldözésével és kimegy a boxba. Azonban az angolt is kerékcserére várják. Webber is a boxban. Schumacher és Alonso távolsága 16,4 mp. |
53. kör |
Sorrend az első nyolc helyen: M. Schumacher, Alonso, Button, Trulli, Barrichello, Coulthard, Räikkönen és Gené. Azonban Button és Gené nem volt még kint a harmadik kerékcserén. A kör végén Button teljesíti is utolsó kerékcseréjét. |
54. kör |
Barrichello egy jó értelemben vett agresszív manőverrel megelőzi a még nem kellően felmelegedett gumikon futó Buttont. Pantanot vizsgálják a versenybírák egy feltételezhető szabálytalanságért, és meg is kapja az áthajtásos büntetését a boxutcai sebességtúllépésért. Barrichello most Trulli mögött nézelődik, keresi a helyet, ahol megelőzhetné. Schumacher és Alonso távolsága most nem változott, továbbra is 16,4 mp. |
55. kör |
Trulli és Barrichello távolsága 0,5 mp. Klien és Gené is a boxban. |
56. kör |
Trulli és Barrichello távolsága most némiképpen növekedett, aktuálisan 0,7 mp. Mindketten elmennek Massa mellett. Massa Buttont is elengedi. |
57. kör |
Schumacher nagyságrendileg 19 mp.-cel vezet Alonso előtt, ami már elegendő
| | |