Egy kis statisztika és érdekességek a Kanada Nagydíj történelméből
Legtöbb győzelem – vezetők: 6 M. Schumacher (D) 2003, 2002, 2000, 1998, 1997, 1994. 3 Nelson Piquet (BR), 1991, 1984, 1982
Legtöbb győzelem – csapatok: 10 Ferrari: 2003, 2002, 2000, 1998, 1997, 1995, 1985, 1983, 1978, 1970. 8 McLaren: 1999, 1992, 1990, 1988, 1976, 1974, 1973, 1968. 7 Williams: 2001, 1996, 1993, 1989, 1986, 1980, 1979.
Legtöbb pont vezetők: 80 Michael Schumacher (D)
Legtöbb pont – csapat: 191 Ferrari
Legtöbb pole pozíció – vezetők: 6 Michael Schumacher (D), 2001, 2000, 1999, 1997, 1995, 1994
Legtöbb pole pozíció – csapat: 8 McLaren, 1998, 1992, 1990, 1989, 1988, 1976, 1974, 1972
Legtöbbször láthattuk a dobogón – vezetők: 9 Michael Schumacher (D) 1. - 2003, 2002, 2000, 1998, 1997, 1994 2nd - 1993, 1992 5 Jean Alesi (F), 1. -1995; 2. -1997; 3. -1996, 1994, 1992 5 Nelson Piquet (BR), 1. -1991, 1982, 1980; 2. -1990; 3. -1986 5 Alain Prost (F), 1. -1993; 2. -1988, 1986; 3. -1985, 1984
Legtöbb pontszerző hely – vezetők: 10 Michael Schumacher (D)
Legtöbb alkalom a dobogón – csapat: 26 Ferrari, 1st - 10x; 2nd - 7x; 3rd - 9x
Legtöbb pontszerző hely – csapat: 39 McLaren
Legtöbb rajthozállás – vezetők: 16 Ricardo Patrese (I), 1977 - 1995 között
Legtöbb rajthozállás – csapatok: 35 Ferrari és McLaren
Legtöbb kör vezető helyen - vezető: 392 Michael Schumacher (D)
Legtöbb kör vezető helyen - csapat: 702 Ferrari
Legfiatalabb győztes: Jacky Ickx (B), 1969, 24 év, 8 hónap és 29 nap
Legidősebb győztes: Jack Brabham (AUS), 1967, 41 év, 4 hónap és 25 nap
Ezen a versenyen szerezte karrierje első győzelmét: Jean Alesi (F), 1995; Thierry Boutsen (B), 1989; Gilles Villeneuve (CDN), 1978
Ezen a versenyen szerezte karrierje utolsó győzelmét: Nelson Piquet (BR), 1991; Jacques Laffite (F), 1981; Peter Revson (USA), 1973
Vezető, aki a legtöbb csapat szinében indult: 9 Andrea de Cesaris (I), (Alfa Roméo, McLaren, Ligier, Minardi, Rial, Dallara, Jordan, Tyrrell, Sauber)
A legjobb vezető-csapat összeállítás: Michael Schumacher (D) & Ferrari, 56 pont
Pole pozíció-leggyorsabb kör-győzelem: Jacky Ickx (B), 1969 Alan Jones (AUS), 1979 Ayrton Senna (BR), 1988
Pole pozício - leggyorsabb kör - rajt-cél győzelem: Nelson Piquet (BR), 1984 Michael Schumacher (D), 1994
Legtöbb kettős-győzelem: 3 Ferrari - 2000 (Schumacher/Barrichello); 1985 (Alboreto/Johansson); 1970 (Ickx/Regazzoni) 3 Brabham - 1982 (Piquet/Patrese), 1969 (Ickx/Brabham),1967 (Brabham/Hulme) 2 Williams - 1989 (Boutsen/Patrese), 1980 (Jones/Reuteman)
Hazai versenyzők: Jacques Villeneuve (1996 to 2002); Gilles Villeneuve (1978 to 1981); Bill Brack (1968, 1969, 1972); Al Pease (1967, 1969); Eppie Wietzes (1967, 1974); George Eaton (1970, 1971); John Cordts (1969)
Apa és fia: Graham (1967 to 1974) és Damon Hill (1993 to 1999) Wilson (1972 & 1973) és Christian Fittipaldi (1992 to 1994) Mario (1971 to 1981) és Michael Andretti (1993) Gilles (1978 to 1981) és Jacques Villeneuve (1996 to 2002)
Testvérek: Michael és Ralf Schumacher (1997-2003)
További érdekességek: A Tyrrel csapat 1970-ben, az első évadjában, itt szerezte első pole pozícióját.
1973-ban hat versenyző is állt vezető helyen: Ronnie Peterson 2 kör; Niki Lauda (A) 17 kör; Emerson Fittipaldi (BR) 13 kör; Jackie Stewart (GB) 1 lap; Jean-Pierre Beltoise (F) 6 kör; Jackie Oliver (GB) 7 kör; Peter Revson (USA) 2 kör.
1976-ban mindössze 4-en fejezték be a versenyt az elrajtolt 24 versenyzőből.
1978-ban, Gilles Villeneuve, hazai pályán, itt szerezte első győzelmét. Ezen a napon Montearlban a levegő hőmérséklete 0 fok volt.
1979-ben, 15 nemzet versenyzője állt a Kanada Grand Prix rajtrácsán : Argentína, Ausztrália, Belgium, Brazilia, Kanada, Franciaország, Németország, Írország, Olaszország, Mexikó, Hollandia, Dél-Afrika, Svájc, Anglia és USA.
1980-ban, itt lett világbajnok Alan Jones (AUS)
1995 Június 11, Jean Alesi a születésnapján szerzi meg első győzelmét a Formula 1-ben.
Az első időmérő edzés
Poz. |
Versenyző |
Csapat |
Motor |
G. |
Idő |
Diff. |
Kör |
1. |
R.SCHUMACHER |
Williams |
BMW |
M |
1'12"441 |
- |
3 |
2. |
MONTOYA |
Williams |
BMW |
M |
1'12"746 |
0'00"305 |
3 |
3. |
ALONSO |
Renault |
Renault |
M |
1'12"826 |
0'00"385 |
3 |
4. |
SATO |
BAR |
Honda |
M |
1'12"989 |
0'00"548 |
3 |
5. |
TRULLI |
Renault |
Renault |
M |
1'13"149 |
0'00"708 |
3 |
6. |
COULTHARD |
McLaren |
Mercedes |
M |
1'13"206 |
0'00"765 |
3 |
7. |
BUTTON |
BAR |
Honda |
M |
1'13"333 |
0'00"892 |
3 |
8. |
M.SCHUMACHER |
Ferrari |
Ferrari |
B |
1'13"463 |
0'01"022 |
3 |
9. |
RAIKKONEN |
McLaren |
Mercedes |
M |
1'13"602 |
0'01"161 |
3 |
10. |
FISICHELLA |
Sauber |
Petronas |
B |
1'13"663 |
0'01"222 |
3 |
11. |
BARRICHELLO |
Ferrari |
Ferrari |
B |
1'13"782 |
0'01"341 |
3 |
12. |
DA MATTA |
Toyota |
Toyota |
M |
1'13"807 |
0'01"366 |
3 |
13. |
PANIS |
Toyota |
Toyota |
M |
1'14"166 |
0'01"725 |
3 |
14. |
MASSA |
Sauber |
Petronas |
B |
1'14"392 |
0'01"951 |
3 |
15. |
WEBBER |
Jaguar |
Cosworth |
M |
1'14"715 |
0'02"274 |
3 |
16. |
KLIEN |
Jaguar |
Cosworth |
M |
1'14"751 |
0'02"310 |
3 |
17. |
HEIDFELD |
Jordan |
Ford |
B |
1'15"657 |
0'03"216 |
3 |
18. |
GLOCK |
Jordan |
Ford |
B |
1'16"865 |
0'04"424 |
3 |
19. |
BAUMGARTNER |
Minardi |
Cosworth |
B |
1'17"903 |
0'05"462 |
3 |
20. |
BRUNI |
Minardi |
Cosworth |
B |
- |
- |
0 |
A második időmérő edzés
Poz. |
Versenyző |
Csapat |
Motor |
G. |
Idő |
Diff. |
Kör |
1. |
R.SCHUMACHER |
Williams |
BMW |
M |
1'12"275 |
- |
3 |
2. |
BUTTON |
BAR |
Honda |
M |
1'12"341 |
0'00"066 |
3 |
3. |
TRULLI |
Renault |
Renault |
M |
1'13"023 |
0'00"748 |
3 |
4. |
MONTOYA |
Williams |
BMW |
M |
1'13"072 |
0'00"797 |
3 |
5. |
ALONSO |
Renault |
Renault |
M |
1'13"308 |
0'01"033 |
3 |
6. |
M.SCHUMACHER |
Ferrari |
Ferrari |
B |
1'13"355 |
0'01"080 |
3 |
7. |
BARRICHELLO |
Ferrari |
Ferrari |
B |
1'13"562 |
0'01"287 |
3 |
8. |
RAIKKONEN |
McLaren |
Mercedes |
M |
1'13"595 |
0'01"320 |
3 |
9. |
COULTHARD |
McLaren |
Mercedes |
M |
1'13"681 |
0'01"406 |
3 |
10. |
KLIEN |
Jaguar |
Cosworth |
M |
1'14"532 |
0'02"257 |
3 |
11. |
FISICHELLA |
Sauber |
Petronas |
B |
1'14"674 |
0'02"399 |
3 |
12. |
DA MATTA |
Toyota |
Toyota |
M |
1'14"851 |
0'02"576 |
3 |
13. |
PANIS |
Toyota |
Toyota |
M |
1'14"891 |
0'02"616 |
3 |
14. |
WEBBER |
Jaguar |
Cosworth |
M |
1'15"148 |
0'02"873 |
3 |
15. |
HEIDFELD |
Jordan |
Ford |
B |
1'15"321 |
0'03"046 |
3 |
16. |
GLOCK |
Jordan |
Ford |
B |
1'16"323 |
0'04"048 |
3 |
17. |
SATO |
BAR |
Honda |
M |
1'17"004 |
0'04"729 |
3 |
18. |
BAUMGARTNER |
Minardi |
Cosworth |
B |
1'17"064 |
0'04"789 |
3 |
19. |
MASSA |
Sauber |
Petronas |
B |
- |
- |
0 |
20. |
BRUNI |
Minardi |
Cosworth |
B |
- |
- |
0 | |