Monte- Carlo
§ritus§ 2004.10.20. 16:58
1. Jarno Trulli, Renault
2. Jenson Button, BAR
3. R. Barrichello, Ferrari
A pálya leírása:
Pálya hossza: 3340 m Körök száma: 78 Kanyarok száma: 16 Ebből bal és jobb Legnagyobb emelkedés: % Legnagyobb lejtés: % A Rajt egyenes hossza: m
Az első időmérő edzés
Poz. |
Versenyző |
Csapat |
Motor |
G. |
Idő |
Diff. |
Kör |
1. |
R.SCHUMACHER |
Williams |
BMW |
M |
1'14"483 |
- |
3 |
2. |
RAIKKONEN |
McLaren |
Mercedes |
M |
1'14"659 |
0'00"176 |
3 |
3. |
COULTHARD |
McLaren |
Mercedes |
M |
1'14"728 |
0'00"245 |
3 |
4. |
BUTTON |
BAR |
Honda |
M |
1'14"799 |
0'00"316 |
3 |
5. |
FISICHELLA |
Sauber |
Petronas |
B |
1'14"814 |
0'00"331 |
3 |
6. |
ALONSO |
Renault |
Renault |
M |
1'14"816 |
0'00"333 |
3 |
7. |
SATO |
BAR |
Honda |
M |
1'14"931 |
0'00"448 |
3 |
8. |
TRULLI |
Renault |
Renault |
M |
1'14"993 |
0'00"510 |
3 |
9. |
MONTOYA |
Williams |
BMW |
M |
1'15"029 |
0'00"546 |
3 |
10. |
PANIS |
Toyota |
Toyota |
M |
1'15"125 |
0'00"642 |
3 |
11. |
BARRICHELLO |
Ferrari |
Ferrari |
B |
1'15"329 |
0'00"846 |
3 |
12. |
MASSA |
Sauber |
Petronas |
B |
1'15"436 |
0'00"953 |
3 |
13. |
DA MATTA |
Toyota |
Toyota |
M |
1'15"738 |
0'01"255 |
3 |
14. |
M.SCHUMACHER |
Ferrari |
Ferrari |
B |
1'15"927 |
0'01"444 |
3 |
15. |
WEBBER |
Jaguar |
Cosworth |
M |
1'16"161 |
0'01"678 |
3 |
16. |
KLIEN |
Jaguar |
Cosworth |
M |
1'16"379 |
0'01"896 |
3 |
17. |
HEIDFELD |
Jordan |
Ford |
B |
1'16"914 |
0'02"431 |
3 |
18. |
PANTANO |
Jordan |
Ford |
B |
1'17"674 |
0'03"191 |
3 |
19. |
BAUMGARTNER |
Minardi |
Cosworth |
B |
1'20"468 |
0'05"985 |
3 |
20. |
BRUNI |
Minardi |
Cosworth |
B |
1'20"740 |
0'06"257 |
3 |
A második időmérő edzés
Poz. |
Versenyző |
Csapat |
Motor |
G. |
Idő |
Diff. |
Kör |
1. |
TRULLI |
Renault |
Renault |
M |
1'13"985 |
- |
3 |
2. |
R.SCHUMACHER |
Williams |
BMW |
M |
1'14"345 |
0'00"360 |
3 |
3. |
BUTTON |
BAR |
Honda |
M |
1'14"396 |
0'00"411 |
3 |
4. |
ALONSO |
Renault |
Renault |
M |
1'14"408 |
0'00"423 |
3 |
5. |
M.SCHUMACHER |
Ferrari |
Ferrari |
B |
1'14"516 |
0'00"531 |
3 |
6. |
RAIKKONEN |
McLaren |
Mercedes |
M |
1'14"592 |
0'00"607 |
3 |
7. |
BARRICHELLO |
Ferrari |
Ferrari |
B |
1'14"716 |
0'00"731 |
3 |
8. |
SATO |
BAR |
Honda |
M |
1'14"827 |
0'00"842 |
3 |
9. |
COULTHARD |
McLaren |
Mercedes |
M |
1'14"951 |
0'00"966 |
3 |
10. |
MONTOYA |
Williams |
BMW |
M |
1'15"039 |
0'01"054 |
3 |
11. |
FISICHELLA |
Sauber |
Petronas |
B |
1'15"352 |
0'01"367 |
3 |
12. |
WEBBER |
Jaguar |
Cosworth |
M |
1'15"725 |
0'01"740 |
3 |
13. |
PANIS |
Toyota |
Toyota |
M |
1'15"859 |
0'01"874 |
3 |
14. |
KLIEN |
Jaguar |
Cosworth |
M |
1'15"919 |
0'01"934 |
3 |
15. |
DA |
MATTA |
Toyota |
M |
1'16"169 |
0'02"184 |
3 |
16. |
MASSA |
Sauber |
Petronas |
B |
1'16"248 |
0'02"263 |
3 |
17. |
HEIDFELD |
Jordan |
Ford |
B |
1'16"488 |
0'02"503 |
3 |
18. |
PANTANO |
Jordan |
Ford |
B |
1'17"443 |
0'03"458 |
3 |
19. |
BAUMGARTNER |
Minardi |
Cosworth |
B |
1'20"060 |
0'06"075 |
3 |
20. |
BRUNI |
Minardi |
Cosworth |
B |
1'20"115 |
0'06"130 |
3 |
Bár Ralf Schumacher a második időmárő edzésen a 2. helyezést érte el, az autójában a szabadedzések ideje alatt történt motorcsere miatt csak tíz hellyel hátrébb állhatott fel a rajtrácsra. Érdekes megjegyezni azt is, hogy Webbernek az egész autóját kicserélték a motor kivételével, mégsem sújtottál ilyen büntetéssel.
|
|
A rajt érdekesnek igérkezett, mivel a mindenképpen favoritnak tekintendő MS csak a 4. helyről rajtolhatott. A felvezető kör rendben lement, de ahogy feláltak a fiúk a rajtrácsra OP hibát jelzett, ezért leállították a ceremóniát és új rajtot rendeltek el. 5 perc múlva jött a következő felvezető kör ami már rendben lement a rajttal együtt. A verseny azonban az eredeti 78 helyett már csak 77 körös lett. OP-t kitolták a boxutcába és onnét rajtolt el a mezőny után. A rajtott Sato fantasztikusan kapta el /vagy esetleg kiugrott?/ Minden esetre nagy meglepetés volt, hogy MS nem hogy előrébb nem tudott jönni a rajtnál, hanem TS és KR is megelőzte. Igaz, volt ebben egy kis pofozkodás is. TS-MS-KR között.
|
1. kör |
Kilen már az első körben, senkitől sem zavartatva összetörte a Jaguart, így az Ő versenyének máris vége lett. Az első kört JT, FA, JB, TS, KR, MS, RB, JPM, MW, GF, CDM, RS, FM, NH, GP sorrendben teljesítették.
|
2. kör |
TS motorja elkezdett füstölni, s ennek köszönhetően elég rendesen feltartotta a mögöttes versenyzőket. Két kör alatt már több mint 6 mp lett a hátránya a vezető JT-val szemben.
|
3. kör |
TS motorja megadta magát és ennek egy nagyon sűrű fehér füsttel adott nyomatékot. A közvetlenül mögötte haladók szerencsésnek mondhatták magukat, hogy sikerült egy balesetet elkerülni, de mindenki lelassított - egy GF kivételével, aki beletrafált DC autójába, s azon eldobbantva "tetővel" a szalagkorláton landolt. Ezzel DC versenyének is vége lett. Szerencsére GF sem sérült meg, pedig elég veszélyes volt az eset.
|
4. kör |
Bejött a SafetyCar.
|
5. kör |
SC |
6. kör |
SC |
7. kör |
Elengedik a mezőnyt. JPM azonnal megelőzte RB-t .
|
8. kör |
Némi meglepetés, hogy KR tartani tudja a lépést a többiekkel. Még csak véletlenül sem mondható, hogy feltartaná a mögötte haladó MS-t, sőt MS- JPM próbálja szorongatni.
|
9. kör |
A sorrend: JA, FA, JB, KR, MS, JPM, RB, MW
|
10. kör |
A sorrend változatlan.
|
11. kör |
MS már közel 7 mp-re Trullitól. Mindenki arra számít, hogy a két Renault viszonylag hamar kijön tankolni.
|
12. kör |
Vonat.
|
13. kör |
MW Jaguarja is megadta magát. JPM a boxban.
|
14. kör |
MS hátránya 7.7 mp. Pantano is feladja a versenyt.
|
15. kör |
MW Jaguarja is megadta magát. JPM a boxban.
|
16. kör |
A McLaren azonban még bírja és KR is az MS által gyakorolt nyomást.
|
17. kör |
JB a boxban.
|
18. kör |
Bruni versenyének is vége. KR a boxban.
|
19. kör |
RB a boxban. Előbb mint a Renault-k!
|
20. kör |
MS megkezdi a felzárkózást, egyre gyorsabb köröket autózva.
|
21. kör |
MS újabb leggyorsabb kört fut.
|
22. kör |
Minden szem MS-en, aki egyre gyorsul.
|
23. kör |
JT a boxban. Meddig lesz még kint MS?
|
24. kör |
FA is a boxban. MS most az első helyen!
|
25. kör |
Megdőltek az elméletek: MS is a boxban. Akik azt várták, hogy MS 4-5 körrel tovább marad kint a Renault-knál, most csalódniuk kellett.
|
26. kör |
Az első cserék annyi változást hoztak, hogy MS a 3.helyre jött fel, megelőzve JB-t.
|
27. kör |
JPM nem bír NH Jordanjével.
|
28. kör |
Küzdelmek a helyi pozíciókért
|
29. kör |
Raikkonen begurul a boxba és befejezi a versenyt.
|
30. kör |
Montoyának végre sikerül megelőznie Heidfeldet annak egy pillanatnyi megcsúszása után.
|
31. kör |
Sorrend: Trulli, Alonso, M. Schumacher, Button, Barrichello, Da Matta, Montoya, Heidfeld, Trulli lekörözi Massat, aki a célegyenesben engedi el.
|
32. kör |
Heidfeld a Mirabo kanyar előtt elengedi Trullit. Ezzel a 8. már le van körözve. Schumacher, aki Trullit és Alonsot üldözi, az alagútban nem tudja megelőzni Heidfeldet. Végül a célegyenesben sikerül ezt a lekörözést végrehajtani.
|
33. kör |
Trulli és a harmadik helyen autózó Schumacher között a különbség 6,1 mp. 1 mp.-et vesztett MS a Renault-kkal szemben a lekörözésekben.
|
34. kör |
Schumacher és az őt követő Button közti különbség 3,5 mp. és növekszik, ha csak lassan is. Sorrend az első 8 helyen: Trulli, Alonso M. Schumacher, Button, Barrichello, Da Matta, Montoya, Massa. Mindenki egy kerékcserén volt. Massa megelőzte Heidfeldet. Már csak 12-en vannak versenyben
|
35. kör |
Schumacher és Button közt a különbség változatlanul 3,5 mp. Trulli most 1 másodperccel gyorsabb, mint Schumacher
|
36. kör |
Button 0,3 tizedet hoz Schumacheren, a különbség most 3,1 mp.
|
37. kör |
A sorrend az első nyolc helyen változatlan. már csak 12-es vannak versenyben, Baumgartner Zs. a 12., egyedül Heidfeld volt kétszer a boxban.
|
38. kör |
Button 0,6 mp.-cel csökkentette előnyét Schumacherrel szemben, a különbség most 2,8 mp.
|
39. kör |
MS most 0,5 mp.-et adott Button-nek. Szektoronként változik a köztük levő távolság. Nagy kérdés, a Renault-k bírják-e a hajszát. Ralf Schumacher a 9. helyről kezdi meg a második kerékcseréket.
|
40. kör |
A sorrend változatlan, csendes, de feszült harc folyik a Renault-k és Schumacher közt.
|
41. kör |
Trulli és Alonso közt a különbség 2,1 mp. Schumacher és Button távolsága 2,5 mp.
|
42. kör |
Alonso az alagútban próbálja lekörözni R. Schumachert, aki nem segíti eléggé ebben a spanyolt, így a Renault a palánknak csapódik. Sárga zászló, bejön a Safety Car.
|
43. kör |
Button azonnal kihasználja a SC-t és kijön a boxba. Schumacher ezzel a második helyen van. Trulli is a boxban.
|
44. kör |
Sorrend a SC mögött és a teljesített kiállások száma: M. Schumacher (1) Trulli (2) Button (2) Barrichello (1) Montoya (2) Da Matta (2) Heidfeld (3).
|
45. kör |
Körözés a SC mögött. M. Schumacher mögött a már lekörözött Montoya autózik.
|
46. kör |
Schumacher a SC mögött leamortizálja az autóját. Az alagútban egy nagy fékezés után Montoya mellé kerül, a palánk és MS autója közé, s a két kocsi összeér úgy, hogy MS autójának jobb hátsó kereke ráfut Montoya kocsijának bal első kerekére, amitől a Ferrari irányíthatatlanná válik, és a szalagkorlátnak csapódik.
|
47. kör |
Körözés a SC között. Az előző kör eseményeinek kérdései: Mért kellett Schumachernek akkorát fékeznie az alagútban: Mért ment Montoya olyan közel a Ferrarihoz? Mért nem volt elég Schumachernek a pálya háromnegyed szélessége, hogy elkerülje az ütközést?
|
48. kör |
A SC kimegy, folytatódik a verseny Schumacher nélkül. A Ferrari műszaki hibát tagadó későbbi magatartásához lehet, adalék, hogy MS az autóból kiszállva nem Jean Todt-tal beszéli meg először az eseményeket, hanem a versenymérnökével.
|
49. kör |
Sorrend az első nyolc helyen: Trulli (2) Button (2) Barrichello (1) Montoya (2 - körhátrány) Da Matta (2) Massa (2) Heidfeld (3) M. Schumacher (out).
|
50. kör |
Az első két helyen autózó Trulli és Button közt a különbség 6 mp.
|
51. kör |
Trulli 0,7 mp.-et ad Button-nek, s mivel már csak 10-en vannak versenyben, felélednek a remények, hogy Baumgartner Zs. akár pontot is szerezhet.
|
52. kör |
Da Mattának jelzik, hogy a kék zászló figyelmen kívül hagyása miatt három körön belül át kell hajtania a boxutcán.
|
53. kör |
Sorrend az első nyolc helyen és az időhátrány: Trulli, Button (6,2) Barrichello (16,3) Montoya (1k.) Da Matta (1k.) Heidfeld (1k.) R. Schumacher (2k.)
|
54. kör |
Trulli és Button közt a távolság stagnál, most 6,1 mp.
|
55. kör |
Körözés a tizedmásodpercekért. Felmerül utólag a lehetősége, hogy MS, ha nem esik ki, akár futamot is nyerhetett volna, mondván, hogy 17 kört bírt volna még az autójában levő üzemanyaggal. Tény, hogy a kiesése pillanatában 21 kör óta a pályán levő Ferrari még 17 kört kellett volna kibírjon üzemanyaggal és gumival, miközben az ellenfelek sokkal frissebb gumikon és ugyancsak fogyó üzemanyag-mennyiséggel kellett volna teljesítsék ugyanezt a versenytávot.
|
56. kör |
Barrichello a boxban.
|
57. kör |
Továbbra is Trulli vezet az 5,2 mp-re levő Button előtt.
|
58. kör |
Tizedmásodperceket változnak az időkülönbségek az élen. Trulli és Button közt most 5,5 mp.
|
59. kör |
Sorrend és a boxkiállások száma az első nyolc helyen: Trulli (2) Button (2) Barrichello (2) Montoya (2) Massa (2) Da Matta (3) Heidfeld (3) R. Schumacher (2)
|
60. kör |
Trulli és Button távolsága most 4,8 mp. Sorrend az időkülönbségekkel: Trulli, Button (4,8) Barrichello (46,4) Montoya (1k) Massa (1k) Da Matta (1k) Heidfeld (1k) R. Schumacher (2k)
|
61. kör |
Újabb kör változatlan sorrenddel. Mindenki a tőle telhető precizitással próbál tenni a minél jobb köridőkért.
|
62. kör |
Button legnagyobb sebessége az alagútból kijövet 298,5 km/h.
|
63. kör |
Button is lekörözi, a helyét Trulli mögött kitartóan őrző Montoyát.
|
64. kör |
Sorrend az első nyolc helyen változatlan. Button megelőzve Montoyát, elkezd felzárkózni Trullira.
|
65. kör |
Button kitartó hajszával igyekszik közelebb kerülni Trullihoz, kísérleteit azonban egyelőre nem sok siker koronázza. Az olasz versenyző hibátlan vezetéssel őrzi pozíciójának biztonságos távolságát.
|
66. kör |
Különbség az élen 5,1 mp.
|
67. kör |
| | |