1. Michael Schumacher, Ferrari
2. Jenson Button, BAR
3. Juan Pablo Montoya, Williams
A pálya leírása:
Pálya hossza: 4933 m Kanyarok száma: 16 Ebből 10 bal és 6 jobb Legnagyobb emelkedés: 7,81 % Legnagyobb lejtés: 6,22 % a Rajt egyenes hossza: 358 m
Az első időmérő edzés végeredménye:
Poz.
Versenyző
Csapat
Motor
G.
Idő
Diff.
Kör
1.
MONTOYA
Williams
BMW
M
1.19.805
-
3
2.
R.SCHUMACHER
Williams
BMW
M
1.20.423
0.00.618
3
3.
M. SCHUMACHER
Ferrari
B
1.20.440
0.00.635
3
4.
COULTHARD
McLaren
Mercedes
M
1.20.566
0.00.761
3
5.
BUTTON
BAR
Honda
M
1.20.632
0.00.827
3
6.
FISICHELLA
Sauber
Petronas
B
1.20.716
0.00.911
3
7.
BARRICHELLO
Ferrari
B
1.20.927
0.01.122
3
8.
SATO
BAR
Honda
M
1.20.984
0.01.179
3
9.
RAIKKONEN
McLaren
Mercedes
M
1.21.181
0.01.376
3
10.
PANIS
Toyota
M
1.21.231
0.01.426
3
11.
WEBBER
Jaguar
Cosworth
M
1.21.458
0.01.653
3
12.
TRULLI
Renault
M
1.21.669
0.01.864
3
13.
DA MATTA
Toyota
M
1.21.737
0.01.932
3
14.
ALONSO
Renault
M
1.21.799
0.01.994
3
15.
MASSA
Sauber
Petronas
B
1.22.154
0.02.349
3
16.
KLIEN
Jaguar
Cosworth
M
1.22.246
0.02.441
3
17.
HEIDFELD
Jordan
Ford
B
1.23.055
0.03.250
3
18.
PANTANO
Jordan
Ford
B
1.24.643
0.04.838
3
19.
BRUNI
Minardi
Cosworth
B
1.26.463
0.06.658
3
20.
BAUMGARTNER
Minardi
Cosworth
B
1.27.319
0.07.514
3
A második időmérő vége, így a rajtsorrend vasárnap:
Poz.
Versenyző
Csapat
Motor
G.
Idő
Diff.
Kör
1.
BUTTON
BAR
Honda
M
1.19.753
-
3
2.
M. SCHUMACHER
Ferrari
B
1.20.011
0.00.258
3
3.
MONTOYA
Williams
BMW
M
1.20.212
0.00.459
3
4.
BARRICHELLO
Ferrari
B
1.20.451
0.00.698
3
5.
R.SCHUMACHER
Williams
BMW
M
1.20.538
0.00.785
3
6.
ALONSO
Renault
M
1.20.895
0.01.142
3
7.
SATO
BAR
Honda
M
1.20.913
0.01.160
3
8.
WEBBER
Jaguar
Cosworth
M
1.20.921
0.01.168
3
9.
TRULLI
Renault
M
1.21.034
0.01.281
3
10.
DA MATTA
Toyota
M
1.21.087
0.01.334
3
11.
COULTHARD
McLaren
Mercedes
M
1.21.091
0.01.338
3
12.
MASSA
Sauber
Petronas
B
1.21.532
0.01.779
3
13.
PANIS
Toyota
M
1.21.558
0.01.805
3
14.
KLIEN
Jaguar
Cosworth
M
1.21.949
0.02.196
3
15.
PANTANO
Jordan
Ford
B
1.23.352
0.03.599
3
16.
HEIDFELD
Jordan
Ford
B
1.23.488
0.03.735
3
17.
BRUNI
Minardi
Cosworth
B
1.26.899
0.07.146
3
18.
BAUMGARTNER
Minardi
Cosworth
B
1.46.299
0.26.546
3
19.
FISICHELLA
Sauber
Petronas
B
-
-
0
20.
RAIKKONEN
McLaren
Mercedes
M
-
-
1
A rajtrácsra mindenki felállt. KR és GF is, akik a szombati második időmérőn nem teljesítettek mért kört. Az első helyről, életében először JB indulhatott, a szombaton kicsit hibázó MS előtt. Mögöttük JPM, RB, RS, FA, TS és MW rajtolhatott.
1. kör
A rajt nem mindenkinek sikerült fényesen. JB szépen eljött a pálya tisztább feléről, esélyt sem adva a porosabb oldalról induló MS-nek. Imola érdekessége, hogy nem mindjárt a rajt utáni kanyar a fontos, hanem csak az első sikán. Ezt egyedül DC nem élte túl egészségesen, miután a féktávon nekiment hátulról JT kerekének, aminek a McLaren első vezetőszárnya bánta kárát. És még szerencséje volt, hogy a kavicságy nem fogta meg. JPM folyamatosan támadta MS-t, s a Tosa kanyarban kívülről mellé is ment, azonban MS kellően kiszélesítette a kanyart, s így JPM a fűre és vissza MS mögé került. A kör végén a sorrend az első nyolc helyen: JB, MS, JPM, TS, RS, RB, JT és MW. KR öt helyet tudott előre jönni.
2. kör
Annyi történt, hogy MS megkezdte JB üldözését és szemlátomást kezdett közeledni hozzá.
3. kör
Semmi különös nem történt, ha csak azt nem tekintjük annak, hogy DC kicsit besokalt és kényszerből levágott pár fűszálat és egy kanyart.
4. kör
Megy a vonat …
5. kör
JB és MS között a különbség 1 mp-en belüli. A nyolcadik MW már 14 mp-re van. Hamar széthullott a mezőny.
6. kör
Láthatóan fejlődött a McLaren. CK most nem tud KR mellé kerülni, csak tisztes távolból követi. Az első nyolc sorrendje változatlan.
7. kör
Továbbra sincs változás az élen. A kilencediktől a sorrned: FA, CdM, FM, OP, GF, KR a sorrend. FM kezdi meg a kerékcseréket, GP meg a kieséseket GF megirigyelte DC fűnyírását.
8. kör
JPM és MW is kereket cserél. JPM cseréjének végén érkezett MW a boxutcába, s kissé közel kerültek egymáshoz.
9. kör
JB is kimegy a boxba. 9.7 mp alatt tankolnak neki. RS is kimegy és OP is. Aztán szép sorban majd mindenki.
10. kör
MS nem megy még ki. Viszont TS és RB egyszerre mennek ki. RB 7.2, TS láthatóan kicsit több ideig maradt a boxban.
11. kör
MS is kimegy, azaz két kört tudott menni tisztán és 1,9 mp-cel kevesebb időt, azaz csak 7.8 mp-et töltött kint. Mire visszajött már 6 mp körüli előnye volt JB-nal szemben.
12. kör
JT is kimegy de visszajött a helyére. JT, RS, RB és FA szépen egymásra találtak. Kár, hogy mindez a 4-7 helyen.
13. kör
Nem történt semmi.
14. kör
Ebben a körben sem.
15. kör
Egy vágóképen láthattuk amint sem Ross Brawn, sem Jean Todt nem kifejezetten boldog, gondolom RB lehetett az ok, mert MS biztos nem.
16. kör
MS előnye már 10 mp JB-nal szemben. A nyolcadik TS már 34,7 mp-et kapott. A negyedik JT közben sikeresen elszakadt RS-től. A köztük lévő távolság pár kör alatt 3 mp-cel növekedett.
17. kör
Egy kör alatt JB 1, de TS 3 mp-et kapott MS-től. Hatalmas újra a Ferrari és MS fölénye. NH kellemes piruette adott elő, ám vissza tudott jönni, nem kis szerencsével. Baumgartner Zsolt a csapattársa, a hazai pályát élvező Bruni elé került.
18. kör
A távolságok tovább nőttek, más semmi.
19. kör
TS-ra feljött GF és KR is. DC kerékcserén. Neki ez már a második, mert az orrcsere alkalmával az első körben is kapott benzint és új kerekeket is. GF is a boxban.
20. kör
Semmi érdemleges. BZS 0,4-0,5 mp-cel gyorsabb GB-nál.
21. kör
KR megejti első kerékcseréjét. És még mindig bírja a Mercedes motor.
22. kör
22 kör után JB hátránya 14, a nyolcadik TS-é 48 mp. No comment.
23. kör
Palik Laci a közeli képen keveri össze CK-t és Jaguarjat GB Minardijával. Erre is csak azt lehet mondani: No comment. GB Minardija megadta magát.
24. kör
Semmi.
25. kör
Megkezdődik a második forduló a kerékcseréknél. Többek között JPM is kiment. MS lekörözi KR-t! Ja, DC már korábban megkapta ezt a kört. JB is kerékcserén és 8.4 mp-et tölt kint.
26. kör
MS is kimegy, Ő 7.5 mp alatt tankol. Azaz láthatóan sokkal többet fogyaszt a Honda motor.
27. kör
JT, RS, RB és FA továbbra is szépen vonatoznak. RS kiszáll a vonatból egy boxlátogatás erejeig. RS-rel együtt. RS éppen csak, hogy megtartja pozicoóját RB előtt.
28. kör
Semmi.
29. kör
MS lekörözi a két Toyotát. FA kerékcserén. Csak RB mögé, azaz eredeti helyére tud visszajönni.
30. kör
JT is cserél és csak RS mögé, de RB elé tud visszajönni.
31. kör
FA megérkezik közvetlenül RB mögé.
32. kör
JB tartja a 14 mp körüli hátrányt, de TS már 58 mp-re van MS-től.
33. kör
CdM egy áthajtásos büntetést kapott. Majd Ő is nyír egy kis füvet.
34. kör
Semmi.
35. kör
MS kicsit odalépett. JB 16.4 mp, TS már 1:03,5 perc hátrányban.
JB is a boxban egy 8.2 mp-es tankolással, miközben MS és RB egymás mögött - igaz, kör különbséggel. RS is a boxban
45. kör
MS is a boxban, 6.8 mp-ig. A három tankolás során JB autójába kb 5 mp-cel tankoltak tovább.
46. kör
JT is a boxban és RB elé jön vissza az eredeti helyére. Már csak FA nem volt kint az elejéből.
47. kör
Semmi.
48. kör
FA is kerékcserén, 6 mp és JT elé jön vissza, azaz nem csak RB-t, hanem még JT-t is megelőzte a boxban.
49. kör
Semmi.
50. kör
FA támadta RS-t, aki nem akart engedni, amiből ütközés lett és RS kipördül, s ezzel visszaesett RB mögé. NH Jordanje megadta magát.
51. kör
KR képtelen elszakadni GF Sauberjétől, akit CK követ tisztes távolból. FA is lekörözi DC-t.
52. kör
Semmi.
53. kör
Ebben sem történt semmi.
54. kör
RB-nek talán szóltak, hogy autóverseny van, mert elkezdte támadgatni JT-t.
55. kör
RB továbbra is csak támadgatja JT-t, de semmi komoly.
56. kör
TS autója elfüstölt. Ezzel KR az idén első alkalommal pontszerző helyen.
57. kör
Semmi.
58. kör
Semmi.
59. kör
RB továbbra is csak alibi támadásokat intéz JT ellen. FA viszont megérkezett JPM mögé, itt nagyobb harc várható, mint amit RB egész verseny alatt produkált.
60. kör
JPM azonban nem gondolja, hogy Őt itt most meg kéne előzni, ezért Ő is egy kicsit odatesz.
61. kör
Már csak egy kör.
62. kör
MS hibátlan versenyzéssel megszerzi élete 74., az idei évben száz százalékos teljesítménnyel a negyedik futamgyőzelmét. JB lett a második, Őket JPM, FA, JT, RB, RS és KR követi a pontszerző helyeken.
A futam eredményei:
Hely.
Versenyző
Istálló
Motor
Idő
Körök
1.
M. Schumacher
Ferrari
Ferrari
01:26:20
62
2.
J. Button
BAR
Honda
01:26:29
62
3.
J-P. Montoya
Williams
BMW
01:26:41
62
4.
F. Alonso
Renault
Renault
01:26:43
62
5.
J. Trulli
Toyota
Toyota
01:26:56
62
6.
R. Barrichello
Ferrari
Ferrari
01:26:56
62
7.
R. Schumacher
Williams
BMW
01:27:15
62
8.
K. Raikkonen
McLaren
Mercedes
00:00:00
61
9.
G. Fisichella
Sauber
Petronas
00:00:00
61
10.
F. Massa
Sauber
Petronas
00:00:00
61
11.
O. Panis
Toyota
Toyota
00:00:00
61
12.
D. Coulthard
McLaren
Mercedes
00:00:00
61
13.
M. Webber
Jaguar
Cosworth
00:00:00
61
14.
C. Klien
Jaguar
Cosworth
00:00:00
60
15.
Zs. Baumgartner
Minardi
Cosworth
00:00:00
58
16.
T. Sato
BAR
Honda
00:00:00
56
17.
N. Heidfeld
Jordan
Cosworth
00:00:00
48
18.
C. Da Matta
Toyota
Toyota
00:00:00
32
19.
G. Bruni
Minardi
Cosworth
00:00:00
22
20.
G. Pantano
Jordan
Cosworth
00:00:00
6
!F. ALONSO 28 p.
G. Fisichella 14p.
K. Räikkönen 14 p.
J. Button 11 p.
M. Schumacher 11 p.
J. P. Montoya 9 p.
R. Schumacher 7 p.
N. Heidfeld 5 p.
J. Villeneuve 5 p.
F. Massa 4 p.
M. Webber 3 p.
N. Rosberg 2 p.
R. Barrichello 2 p.
C. Klien 1 p.
D. Coulthard 1 p.
S. Speed 0 p.
!!RENAULT 42 p.!!
Mclaren 23 p.
Ferrari 15 p.
Honda 13 p.
BMW 10 p.
Toyota 7 p.
Williams 5 p.
Red Bull 2 p.
Renault F1 France 1-15 Avenne Du Président Kennedy 91177 Viry-Chátillon France
Renault Formula Ltd Whiteways Technical Centre Enstone,Chipping Norton Oxon OX 7 4 EE England