1. Michael Schumacher, Ferrari
2. Rubens Barrichello
3. Jenson Button
A pálya leírás:
A pálya hossza: 5411 m Körök száma: 57 Maximális emelkedő: 3.60% Maximális lejtés: 5.60% Kanyarok száma /hivatalos adat/: 12 Ebből 5 bal, 7 jobb Várható köridő: 1’33” A Rajt egyenes hossza: 1090 m
Az első időmérő edzés végeredménye:
Hely.
Versenyző
Csapat
Idő
Kör
1.
R. Schumacher
BMW-Williams
1:29.968
3
2.
J-P. Montoya
BMW-Williams
1:30.247
3
3.
K. Raikkönen
McLaren Mercedes
1:30.353
3
4.
M. Schumacher
Ferrari
1:30.751
3
5.
O. Panis
Toyota
1:31.001
3
6.
F. Alonso
Renault
1:31.040
3
7.
J. Trulli
Renault
1:31.103
3
8.
J. Button
BAR Honda
1:31.131
3
9.
T. Sato
BAR Honda
1:31.135
3
10.
G. Fisichella
Sauber Petronas
1:31.203
3
11.
R. Barrichello
Ferrari
1:31.283
3
12.
C. Da Matta
Toyota
1:31.329
3
13.
D. Coulthard
McLaren Mercedes
1:31.364
3
14.
C. Klien
Jaguar Cosworth
1:31.868
3
15.
M.Webber
Jaguar Cosworth
1:31.945
3
16.
F. Massa
Sauber Petronas
1:32.152
3
17.
N. Heidfeld
Jordan Cosworth
1:32.640
3
18.
G. Pantano
Jordan Cosworth
1:33.598
3
19.
G. Bruni
Minardi Cosworth
1:34.879
-
20.
Z. Baumgartner
Minardi Cosworth
1:35.632
-
A második időmérő vége, így a rajtsorrend vasárnap:
Hely.
Versenyző
Csapat
Idő
Kör
1.
M. Schumacher
Ferrari
1:30.139
3
2.
R. Barrichello
Ferrari
1:30.530
3
3.
J-P. Montoya
BMW-Williams
1:30.581
3
4.
R. Schumacher
BMW-Williams
1:30.633
3
5.
T. Sato
BAR Honda
1:30.827
3
6.
J. Button
BAR Honda
1:30.856
3
7.
J. Trulli
Renault
1:30.971
3
8.
O. Panis
Toyota
1:31.686
3
9.
C. Da Matta
Toyota
1:31.717
3
10.
D. Coulthard
McLaren Mercedes
1:31.719
3
11.
G. Fisichella
Sauber Petronas
1:31.731
3
12.
C. Klien
Jaguar Cosworth
1:32.332
3
13.
F. Massa
Sauber Petronas
1:32.536
3
14.
M.Webber
Jaguar Cosworth
1:32.625
3
15.
N. Heidfeld
Jordan Cosworth
1:33.506
3
16.
G. Pantano
Jordan Cosworth
1:34.105
3
17.
F. Alonso
Renault
1:34.130
3
18.
G. Bruni
Minardi Cosworth
1:34.584
3
19.
Z. Baumgartner
Minardi Cosworth
1:35.787
3
20.
K. Raikkönen
McLaren Mercedes
-
1
Kimi Räikkönen kocsijában, miután a szabadedzésen kigyulladt, motort cseréltek. Ezért a versenyt csak az időmérőn elért eredményének megfelelő pozíciónál tíz hellyel hátrébb kezdhette volna. Heidfeld autójában is kellett motort cserélni, ezért Ő is megkapta a büntetést. Ám valószínűleg Zsolt autójával is történhetett valami, mert a legfrissebb információk szerint Heidfeld a 18. Baumgartner a 19. és Raikönnen a 20. helyről rajtolhat.
A verseny leírása:
Rajt előtt nem sokkal esett az eső és burús volt az ég. A levegő és az aszfalt hőmérséklete jóval a korábbi napok alatt volt. Ez alapvetően a Bridgestont használó csapatoknak kedvez. A három motorcserés versenyző végül a rajtrácsot választotta. A felvezető körre Bruni autója nem tudott elindulni, így Ő a boxból kell rajtoljon.
1. kör
A rajtot mindenki jól kapta el. Bár MS és RB nagyot kellett fékezzen az első kanyarnál, simán fordulta a mezőny az első bahraini verseny első kanyarját. Néhány kanyarral később RS megelőzte JT-t, majd volt egy kis viaskodás hátrébb is, de az első kört nagyobb gond nélkül megúszta mindenki. A kör végén a sorrend: MS, RB, JPM, TS, RS, JT, JB, OP. KR már a 14. helyre jött fel. FA a kör végén bement a boxba egy kis orrplasztikára.
2. kör
Már beállt egy kicsit a mezőny. Az első nyolc nem változott, de Klien elkezdte nyomni KR-t.
3. kör
CK többször is próbálkozik KR-nel, de sikertelenül. JPM már 5.8 mp-re van MS-től a harmadik helyen. A nyolcadik OP 11-re. KR nem tud előrébb jutni, sőt, folyamatosan védenie kell pozícióját CK-től.
4. kör
A kör végén CK megint megpróbálkozik az előzéssel, de akár csak korábban, megint csak pillanatokra sikerül. Azért szép jelenet. JPM újabb 2 mp-et kap MS-től.
5. kör
Izgalmat csak az hozott, hogy RS felért közvetlenül TS mögé és látható, hogy nem hagyja ennyiben. JPM már több mint 9, míg a nyolcadik OP már közel 18 mp-re van MS-től.
6. kör
Nem történt semmi. Ha csak azt nem számítjuk, hogy MS most nem növelte újabb 2 mp-cel az előnyét.
7. kör
A kör első kanyarjában RS a belső íven bemegy TS mellé. Ez viszont azt jelenti, hogy a következő balos kanyarban Ő került kívülre. RS az ív közepén becsukta a kaput, aminek Ő szenvedte meg az eredményét, mivel kicsúszott és meg is sérült az autója, ezért lassult és a kör végén a boxba kellett hajtania. A felügyelők jelezték később, hogy az esetet ki fogják vizsgálni.
8. kör
Az első kerékcserét CdM ejti meg. Ez tervezett volt, szemben RS baleset miatti cseréjével.
9. kör
Talán jelképes esetnek lehettünk tanúi: ég a McLaren. KR alatt, három versenyből harmadszor adja meg magát az autó. Mivel RS és OP kiállt a boxba, végre változott az első nyolc helyzete: MS, RB, JPM, TS, JT, JB, MW, DC a sorrend. Bár a kör végén MS és a Ferrari is megkezdi a kerékcseréjét. A hatodik helyre jön vissza! Mögötte MW és DC is kereket cserélt. Egyszerre jöttek vissza, aminek egy páros autózás és egy újabb feladat a felügyelőknek lett az eredménye.
RB is kijön egy cserére. Már MS cseréjénél is látható volt, s most RB-nél is, hogy a korábbi idők gyakorlatától eltérően, fölényük teljes tudatában, most nem szinte letámadták a boxot, hanem szépen begurultak. RB cseréje közben érkezett meg JPM is. RB-nél hibázott a csapat, így neki kicsit több időt kellett a boxban töltenie, majd induláskor kissé közel került az éppen beérkező JT-hoz. Újabb eset a felügyelőknek...
25. kör
JT is boxol egyet.
26. kör
JPM és JB is a boxban.
27. kör
RB is a boxban.
28. kör
Semmi említésre méltó.
29. kör
FA támadja MW-t. MW nem adja könnyen és egyszer eljátsza azt is, amit pont FA művelt tavaly DC-vel és MS-ral. Váratlanul fékez!
30. kör
FA tovább üldözi MW-t. FA rendre jobban gyorsít ki a kanyarokból. Egy hosszú egyenesben már éppen mellé indul, amikor MW is vonalat vált - és megint elkapja a lábát a gázról. FA integet. Nem tudom, hogy méregből, vagy csak gratulált MW-nek, hogy milyen jó tanuló.
31. kör
Végre sikerül. FA megelőzi MW-t.
32. kör
TS hátsó vezetőszárnyának kilépő éle, akárcsak Malájziában, most is kezdi elhagyni magát.
33. kör
RS úgy előzi GF-t, hogy közben a két autó összeér és GF megpördül. TS üldözi DC-t.
34. kör
Az üldözés a célegyenes végi kettős kanyarban meghozta eredményét. Mindketten nagyon fair módon viselkedtek. Ez ma úgy látszik megjegyzendő.
35. kör
Semmi.
36. kör
RS üldözi OP-t, aki hibázik megint, de ez most nem kerül semmibe.
37. kör
RS tovább üldözi OP-t, meglepő módon azonban nem bír vele. Bár ebben talán közrejátszik az is, hogy a TS-val való ütközést biztos megsínylette az autója.
38. kör
Megkezdődnek az újabb kerékcserék.
39. kör
DC, JPM is cserél.
40. kör
A kerékcseréken kívűl semmi.
41. kör
Ebben a körben is vannak kerékcserék.
43. kör
Ebben a körben még kerékcsere sem volt. Csak a végén RB megy ki a boxba.
44. kör
FA utoléri TS-t.
45. kör
FA üldözi TS-t.
46. kör
JB közelebb kerül JPM-hoz.
47. kör
FA előzni próbálja TS-t, de nem jön össze. A sorrend: MS, RB, JPM, JB, JT, TS, FA, DC. JB azonban egyre közelebb JPM-hez. Gond van a Williams-nél?
48. kör
BZS Minardija feladta a küzdelmet. KR-en kívűl Ő az egyetlen kieső.
49. kör
JPM körönként több mp-cel lassab JB-nál. Az első előzési kisérlet nem sikerült, azonban kicsit később simán elmegy JB. JPM autójával baj van.
50. kör
JPM-t JT is megelőzi. JPM közel 10 mp-cel megy lassabban mint MS.
51. kör
FA közvetlenül TS nyomában továbbra is. DC a boxban, a csapat tanácstalan, majd visszaengedik - de csak azért, hogy a boxutca végén végleg leparkoljon. Az eddigi három kiesőből kettő McLaren.
52. kör
Nem történt semmi.
53. kör
JPM még ötödik.
54. kör
JPM-át megelőzi TS, FA is.
55. kör
Már RS is JPM előtt.
56. kör
JPM megkapja a körét MS-től.
57. kör
Vége. MS megszerezte élete 73. futamgyőzelmét. Mögötte a további sorrend: RB, JB, JT, TS, FA, RS, MW, OP, CdM, GF, FM, JPM!, CK, HN, GP, GB. Csak hárman nem fejezték be a versenyt. A két McLaren és BZS a Minardival.
A futam eredményei:
Hely.
Versenyző
Istálló
Motor
Idő
Körök
1.
M. Schumacher
Ferrari
Ferrari
01:28:34
57
2.
R. Barrichello
Ferrari
Ferrari
01:28:36
57
3.
J. Button
BAR
Honda
01:29:01
57
4.
J. Trulli
Toyota
Toyota
01:29:07
57
5.
T. Sato
BAR
Honda
01:29:27
57
6.
F. Alonso
Renault
Renault
01:29:28
57
7.
R. Schumacher
Williams
BMW
01:29:33
57
8.
M. Webber
Jaguar
Cosworth
00:00:00
56
9.
O. Panis
Toyota
Toyota
00:00:00
56
10.
C. Da Matta
Toyota
Toyota
00:00:00
56
11.
G. Fisichella
Sauber
Petronas
00:00:00
56
12.
F. Massa
Sauber
Petronas
00:00:00
56
13.
J-P. Montoya
Williams
BMW
00:00:00
56
14.
C. Klien
Jaguar
Cosworth
00:00:00
56
15.
N. Heidfeld
Jordan
Cosworth
00:00:00
56
16.
G. Pantano
Jordan
Cosworth
00:00:00
55
17.
G. Bruni
Minardi
Cosworth
00:00:00
52
18.
D. Coulthard
McLaren
Mercedes
00:00:00
50
19.
Zs. Baumgartner
Minardi
Cosworth
00:00:00
44
20.
K. Raikkonen
McLaren
Mercedes
00:00:00
7
!F. ALONSO 28 p.
G. Fisichella 14p.
K. Räikkönen 14 p.
J. Button 11 p.
M. Schumacher 11 p.
J. P. Montoya 9 p.
R. Schumacher 7 p.
N. Heidfeld 5 p.
J. Villeneuve 5 p.
F. Massa 4 p.
M. Webber 3 p.
N. Rosberg 2 p.
R. Barrichello 2 p.
C. Klien 1 p.
D. Coulthard 1 p.
S. Speed 0 p.
!!RENAULT 42 p.!!
Mclaren 23 p.
Ferrari 15 p.
Honda 13 p.
BMW 10 p.
Toyota 7 p.
Williams 5 p.
Red Bull 2 p.
Renault F1 France 1-15 Avenne Du Président Kennedy 91177 Viry-Chátillon France
Renault Formula Ltd Whiteways Technical Centre Enstone,Chipping Norton Oxon OX 7 4 EE England