Sepang
§ritus§ 2004.10.20. 16:35
1. Michael Schumacher, Ferrari
2. Juan Pablo Montoya, Williams
3. Jenson Button, BAR
Malaysiában 1999-ben rendezték az első F1 versenyt.
A pálya 5542 méter hosszú, 15 kanyar nehezíti a versenyzők dolgát és a leghosszabb egyenes 927,5 méteres.. A versenyen elért körrekordot jelenleg Montoya tartja 1:38,049 perces idővel, amit még 2002-ben futott és ami vélhetően idén megdől majd.
Az első időmérő edzés végeredménye:
Hely. |
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Kör |
1. |
F. Alonso |
Renault |
1.33.193 |
3 |
2. |
J. Trulli |
Renault |
1.33.264 |
3 |
3. |
K. Raikkönen |
McLaren Mercedes |
1.33.452 |
3 |
4. |
M. Schumacher |
Ferrari |
1.33.865 |
3 |
5. |
M. Webber |
Jaguar Cosworth |
1.34.016 |
3 |
6. |
R. Barrichello |
Ferrari |
1.34.132 |
3 |
7. |
D. Coulthard |
McLaren Mercedes |
1.34.321 |
3 |
8. |
J. Button |
BAR Honda |
1.34.528 |
3 |
9. |
R. Schumacher |
BMW-Williams |
1.34.777 |
3 |
10. |
G. Fisichella |
Sauber Petronas |
1.34.877 |
3 |
11. |
J-P. Montoya |
BMW-Williams |
1.34.941 |
3 |
12. |
T. Sato |
BAR Honda |
1.34.971 |
3 |
13. |
F. Massa |
Sauber Petronas |
1.35.132 |
3 |
14. |
O. Panis |
Toyota |
1.35.247 |
3 |
15. |
C. Klien |
Jaguar Cosworth |
1.35.618 |
3 |
16. |
C. Da Matta |
Toyota |
1.35.684 |
3 |
17. |
N. Heidfeld |
Jordan Cosworth |
1.36.769 |
3 |
18. |
G. Bruni |
Minardi Cosworth |
1.38.729 |
3 |
19. |
Z. Baumgartner |
Minardi Cosworth |
1.39.805 |
3 |
20. |
G. Pantano |
Jordan Cosworth |
- |
- |
|
A második időmérő vége így a rajtsorrend vasárnap:
Hely. |
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Kör |
1. |
M. Schumacher |
Ferrari |
1.33.074 |
3 |
2. |
M.Webber |
Jaguar Cosworth |
1.33.715 |
3 |
3. |
R. Barrichello |
Ferrari |
1.33.756 |
3 |
4. |
J-P. Montoya |
BMW-Williams |
1.34.054 |
3 |
5. |
K. Raikkönen |
McLaren Mercedes |
1.34.164 |
3 |
6. |
J. Button |
BAR Honda |
1.34.221 |
3 |
7. |
R. Schumacher |
BMW-Williams |
1.34.235 |
3 |
8. |
J. Trulli |
Renault |
1.34.413 |
3 |
9. |
D. Coulthard |
McLaren Mercedes |
1.34.602 |
3 |
10. |
C. Da Matta |
Toyota |
1.34.917 |
3 |
11. |
F. Massa |
Sauber Petronas |
1.35.039 |
3 |
12. |
G. Fisichella |
Sauber Petronas |
1.35.061 |
3 |
13. |
O. Panis |
Toyota |
1.35.617 |
3 |
14. |
N. Heidfeld |
Jordan Cosworth |
1.36.569 |
3 |
15. |
C. Klien |
Jaguar Cosworth |
1.38.158 |
3 |
16. |
G. Bruni |
Minardi Cosworth |
1.38.577 |
3 |
17. |
Z. Baumgartner |
Minardi Cosworth |
1.39.272 |
3 |
18. |
G. Pantano |
Jordan Cosworth |
1.39.902 |
3 |
19. |
F. Alonso |
Renault |
- |
- |
20. |
T. Sato |
BAR Honda |
- |
- |
|
1. kör |
A rajtot MW /vagy a Jaguar?/ nagyon elrontotta és visszaesett a 13-14 helyre. Alonso viszont eszméletlenül ment át a fél mezőnyön. A kör végén a sorrend: MS, RB, JPM, KR, JT, JB, DC, RS, MW, FA, TS, FM, NH, CdM, CK, GF, GB, GP, BZS, OP. |
2. kör |
Sok apró harcot láthattunk, de egy lényegeset is, talán az egész versenyre befolyással, JPM a kicsit megcsúszó RB mellett, simán elmegy, ahogy KR is otthagyta a brazilt. Az eső egy kicsit csöpögni kezd, ezért JPM még MS-nek is a közelébe ért, de csak tiszavirág életű volt ez a közeledés. A McLaren boxban felkészültek egy esetleges gumicserére. A kör végén az első nyolc sorrendje: MS, JPM, KR, RB, JB, JT, DC, RS. Az első körhöz képest csak RB esett vissza két helyet. |
3. kör |
JT és JB vív egy komolyat. Élmény, ahogy oda-vissza előzték egymást. MW és RS is nagyot harcolnak, aminek eredményeként RS kicsit a fűre kényszerült. A kör végén a célegyenesben FA és MW is nagy csatát folytat egymással, MW egy kicsit a falra kényszerítette FA-t, ám a végén FA csak megelőzi MW-t. A sorrend: MS, JPM, KR, RB, JB, JT, DC, FA, MW, RS. |
4. kör |
MW és RS megint egymásra talált. RS első szárny valószínűleg hozzáérhetett MW jobb hátsó kerekéhez, mert a következő kanyarban MW Jaguárján már az a kerék elengedte a levegőt. |
5. kör |
Sato látogatta meg a kavicságyat, ám szerencsére viszza tudott jönni. Az elejénben a sorrend nem változott. |
6. kör |
A sorrend továbbra sem változott. Hat kör alatt MS mintegy 4.3 mp-es előnyre tudott szert tenni JPM előtt, míg a nyolcadik Alonso kb 19 mp-re követte a vezető Ferrarit. |
7. kör |
A középmezőnyben Heidfeld derekasan tartja a pozicióját a Toyoták, CK és GF előtt. |
8. kör |
Az évadban először lehettünk tanúi, egy új szabálynak. MW egy korábbi akcióját a versenybírák olyannak ítélték, amit majd a verseny után elemezni kell, s esetleg büntetést kaphat érte. Talán a negyedik kör kezdetén, még a célegyenesben végrehajtott akcióját nem nézték jó szemmel /amikor Alonsot akarta kissé a falhoz paszírozni /? |
9. kör |
Fisichella kezdte meg a kerékcseréket. /Korábban, defektje kapcsán már MW is kapott új gumikat és természetesen egy nem tervezett üzemanyagot is. Szegény embert az ág is húzza. MW a kerékcserénél gyorsan ment a boxutcában, ezért áthajtásos büntetést kapott./ MS az első, aki az elejéből kerékcserére vonul. Szinte vele együtt Coulthard, Alonso és Massa is cserél. A sorrend így: JPM, KR, RB, JB, JT, RS, MS, NH az első nyolc helyen. |
10. kör |
A kör végén KR, RB, és JT és kimegy cserére. Legjobban Trullinak sikerül, aki a boxban megelőzi Barrichellot, így elméletben két helyet jött előre. |
11. kör |
JPM, JB, RS, MS, KR, JT, RB, NH a sorrend, de az első három még nem cserélt kereket. A kör végén azonban ez már nem igaz, mert RS is kimegy a boxba. |
12. kör |
JPM, miközben megadja az első kört BZS-nak, a kör végén szintén kimegy kerékcserére. Szintén kimegy Button is. |
13. kör |
A kerékcseréről a pályára visszaérkező Button aranyos kis harcba keveredik Trullival. Egy-kétszer oda-vissza előzgették egymást, aminek a végén Trulli foglalt el jobb helyet. Gyönyörű volt. Miután már csak Sato nem volt kint új kerekekért és benzinért, a sorrend helyreállt: MS, JPM, KR, JT, JB, RB, TS, DC, FA és RS az első tíz. |
14. kör |
Kicsit talán szorosabb a verseny, mint az előző futamon, a nyolcadik DC 21 mp-re van a vezető M. Schumachertől. Nyolc körrel korábban az akkor nyolcadik Alonso 19 mp-re volt. A verseny előtt talán titkos favoritnak is tekintett MW a defektnek és büntetésének /is/ köszönhetően megkapja a körét MS-tól. |
15. kör |
Sato is kimegy a boxba, így Alonso feljön a nyolcadik helyre. Érdekes volt látni Alonsot. Két kör alatt feljött a nyolcadik helyre, közvetlenül DC mögé, azonban ott nagyon beragadt. |
16. kör |
Eltérő taktika! Miközben Heidfeld már kétszer is volt tankolni, addig a szintén Jordanes Pantano még egyszer sem! KR nem hogy elszakadni nem tud, a közben egymással bajlódó JT-JB párostól, de még csökken is közöttük a távolság. |
17. kör |
A középmezőnyben láthatunk kisebb csatákat. Pantano még mindig nem ment a boxba. Itt-ott egy kicsit csöpög az eső. Ilyenkor JPM kicsit megközelíti MS-t, de vélhetően csak MS biztonságosabb autózásának köszönhetően. A korábbi 6-7 mp-es előnyét 3-4 mp-re is „ledta”. |
18. kör |
JT egyre jobban megközelíti KR-t. |
19. kör |
Mint kiderült, neki már nagyon könnyű volt az autója, ki is ment a boxba. |
20. kör |
A sorrend: MS, JPM, KR, JB, RB, DC, FA, RS. JT a kilencedik helyre jött vissza. |
21. kör |
Nem történt semmi izgalmas. |
22. kör |
Most sem. |
23. kör |
FA végre megelőzi DC-t. Éppen húsz kör kellett neki ehhez. |
24. kör |
FA és DC egyszerre jönnek ki kerékcserére. DC normális időt töltött a boxban, míg FA közel HAT mp-cel többet, ami azt sejtette, hogy esetleg ez lesz a utolsó cseréje. |
25. kör |
A sorrend: MS, JPM, KR, JB, RB, RS, JT, FM. |
26. kör |
KR is kimegy tankolni. MW pech sorozata egy kavicságyas kicsúszással fejeződött be. |
27. kör |
MS is megejti második cseréjét. Közvetlenül utána JPM és JB is kimegy. Kijövet Button KR elé került. RB és RS még csak egyszer voltak kint. Így a sorrend jelenleg: RB, MS, JPM, RS, JB, KR, JT és DC. |
28. kör |
Most már azért szétrázódott a mezőny. Az éppen élen álló RB és a nyolcadik DC között már kb 36 mp a különbség. |
29. kör |
Megvan az első műszaki hiba miatti kieső, Ralf Schumacher személyében. A motorja adta meg magát. Miközben a boxban már várták a kerékcserére. RB kijön a boxba. FM szerint BZS feltartotta, s ezt mint láthattuk, némi kis kézmozdulatokkal adta BZS tudtára. |
30. kör |
Bemutatót láthattunk MS vezetési stílusából. Nekem nagyon tetszett, hogy – egy kivétellel – a felfelé váltáskor 18350 és 18450 között váltott mindig. Nagyon precíz! |
31. kör |
Nem történt semmi. |
32. kör |
Baumgartnerre akkora hatással volt Massa mutogatása, hogy MS-t úgy engedte el, hogy még a fűre is kiment... |
33. kör |
Megint egy „unalmas” kör. |
34. kör |
NH autója kezdi megadni magát. Láthattuk és hallhattuk, hogy küszködött a váltóval. |
35. kör |
Sokat elárul Czolner Gyula ismereteiről, hogy a „sokat elárul a Jordanről, hogy a sok sponzor helyen a 2004-et reklámozzák, hogy abban az évben vagyunk” mondat elhangozhatott. Igaz, senki nem helyesbített. A Jordan a Bahrain-i versenyt reklámozza, ami 204.04.04-én, azaz 04 04 04 időpontban lesz. Hmmm. |
36. kör |
Sato is kimegy a második cserére a boxba. |
37. kör |
NH feladja a versenyt. A vezető MS és a hetedik DC között stabilizálódott egyelőre a 35-36 mp-es különbség. |
38. kör |
Láthattuk a fordulatszám csúcsot. JB egy alkalommal 19254-nél váltott! |
39. kör |
A sorrend változatlan: MS, JPM, JB, KR, RB, JT, DC, FA. DC már harmadszor is kint volt, ám ezt nem láthattuk. |
40. kör |
JPM is megejti harmadik cseréjét. JPM az ötödik helyre jön vissza. Jelenleg JB a második! |
41. kör |
KR autója is megadta magát. Két versenyből másodszor... Idegállapotára jellemző lehet, hogy az egyébként Iceman-nek nevezett finn elég durván ellökte magától az Őt a veszélyes zónából elterelni szándékozó pályabírót. |
42. kör |
Nem történik semmi, csak Massa rövidít egyet a pályán, a füvön keresztül. |
43. kör |
RB nagyon ügyesen és szinte észrevétlenül tartja fel JPM-et. A korábbi 4-6 mp szépen felkúszik 9-10 mp-re. |
44. kör |
Megint megrázta magát az eleje. MS és a most már hatodik DC között 45 mp lett e különbség. A nyolcadik Sato már perc felett van. A kör végén RB is kimegy utolsó kerékcseréjére. |
45. kör |
Miután már mindenki túl van az erre a napra tervezett cseréken, a sorrend: MS, JPM, JB, RB, DC, FA, TS. FA és TS csak két kerékcserét végzett. |
46. kör |
DC is kissé szélesre vett egy kanyart, de simán visszajött. |
47. kör |
Panis kijön a boxutcába, de nem tudni miért. Nem volt tervezett kerékcsere, lett viszont sebesség túllépés. Ezért később egy áthajtásos büntetést kap. Minden esetre hevesen integetett a csapat vezetése felé, s nem igazán udvariasan! |
48. kör |
Kis zavar a kommentátorok között Panis akciója kapcsán. Jól elvitatkoztak ezen. |
49. kör |
RB is kicsit szélesre vett egy kanyar kijáratott. Megjelent a képernyőn OP áthajtásos büntetése. Ez újabb zavart keltett a kommentátorok között. |
50. kör |
OP bejön a büntetésre ezzel aztán végkép őrületbe kergetve a műsorvezetőket ... |
51. kör |
Kezdenek spórolni a fiúk. DC már percre került MS-től. GB is elhagyja a pályát, de Ő is simán visszajön. |
52. kör |
MS már csak véletlenül pörgeti a motort 18000 fölé. A BAR csapatnál egyre nagyobb az izgalom. JB továbbra is harmadik és már csak 4 kör van hátra. |
53. kör |
Fokozódik az izgalom a BAR csapatnál, mivel három körrel a vége előtt Sato motorja megadta magát. |
54. kör |
Nem történik semmi különös. |
55. kör |
Már csak egyetlen kör van hátra. |
56. kör |
És vége. Michael Schumacher teljesen megérdemelten megnyeri a versenyt. Mögötte a sorrend nem változik: JPM, JB, RB, JT, DC, FA és Sato kiesésével Massa a pontszerző helyeken. |
A futam eredményei:
Hely. |
Versenyző |
Istálló |
Motor |
Idő |
Körök |
1. |
M. Schumacher |
Ferrari |
Ferrari |
01:31:07 |
56 |
2. |
J-P. Montoya |
Williams |
BMW |
01:31:12 |
56 |
3. |
J. Button |
BAR |
Honda |
01:31:19 |
56 |
4. |
R. Barrichello |
Ferrari |
Ferrari |
01:31:21 |
56 |
5. |
J. Trulli |
Toyota |
Toyota |
01:31:44 |
56 |
6. |
D. Coulthard |
McLaren |
Mercedes |
01:32:01 |
56 |
7. |
F. Alonso |
Renault |
Renault |
01:32:15 |
56 |
8. |
F. Massa |
Sauber |
Petronas |
00:00:00 |
55 |
9. |
C. Da Matta |
Toyota |
Toyota |
00:00:00 |
55 |
10. |
C. Klien |
Jaguar |
Cosworth |
00:00:00 |
55 |
11. |
G. Fisichella |
Sauber |
Petronas |
00:00:00 |
55 |
12. |
O. Panis |
Toyota |
Toyota |
00:00:00 |
55 |
13. |
G. Pantano |
Jordan |
Cosworth |
00:00:00 |
54 |
14. |
G. Bruni |
Minardi |
Cosworth |
00:00:00 |
53 |
15. |
T. Sato |
BAR |
Honda |
00:00:00 |
52 |
16. |
Zs. Baumgartner |
Minardi |
Cosworth |
00:00:00 |
52 |
17. |
K. Raikkonen |
McLaren |
Mercedes |
00:00:00 |
40 |
18. |
N. Heidfeld |
Jordan |
Cosworth |
00:00:00 |
34 |
19. |
R. Schumacher |
Williams |
BMW |
00:00:00 |
27 |
20. |
M. Webber |
Jaguar |
Cosworth |
00:00:00 |
23 |
|