Melbourne
§ritus§ 2004.10.20. 16:31
1. Michael Schumacher, Ferrari
2. Rubens Barrichello, Ferrari
3. FERNANDO ALONSO, Renault
Az év első versenye leginkább a felkészülési időszak munkájának első visszaigazolását van hivatva biztosítani a csapatok számára, s egyben némi előrejelzés a kialakulóban levő erőviszonyokról. Nyugodtan elmondható, hogy a tesztidőszakban mindenki kitett magáért. A nagyok közül a BMW-Williams teljesen új konstrukciós megoldással állt ki, a McLaren Mercedes pedig a tavalyi MP4/18-al megkezdett irányvonalat követte. Ezek a kísérletek a tesztelések bizonyos szakaszaiban hozni is látszottak az eredményeket, később azonban a McLaren pl. megbízhatósági problémákkal küszködött, s mára már egyre nyilvánvalóbb, hogy a motorjuk teljesítménye sem kielégítő. A Ferrari nem folyamodott látványos változtatásokhoz, inkább a hagyományos konstrukción végzett finomhangolásokat. A feltörekvő csapatok közül a BAR és a Renault is ígéretes alakításokat mutatott a tesztidőszakban. Ez főként igaz a Bridgestone-ról Michelin gumikra váltó BAR-Hondára. Általános vélekedés szerint a Toyota kicsit sötét ló, nem lehet tudni, mi várható tőle. A Sauber az új "egy motor, egy hétvége" szabálynak köszönhetően hozzájutott egy majdnem teljes múlt évi Ferrarihoz, amelynek motorja az idei követelményekhez lett igazítva. Az úja szabállyal a Minardi is jól járt, amelynek vezető ülésében idén, első magyar forma1-es versenyzőként Baumgartner Zsolt foglalhat helyet. Talán az egyetlen csapat, akinek csak a hátránya erősödött a Jordan. Ilyen előzmények után jutottunk el a 2004-es év első szabadedzéséhez, március 5.-én pénteken.
Az első igazi megméretés, az időmérők eredménye:
Hely. |
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Kör |
1. |
M. Schumacher |
Ferrari |
1:24.408 |
3 |
2. |
R. Barrichello |
Ferrari |
+ 0.074 |
3 |
3. |
J-P. Montoya |
BMW-Williams |
+ .590 |
3 |
4. |
J. Button |
BAR Honda |
+ 0.590 |
3 |
5. |
F. Alonso |
Renault |
+ 1.291 |
3 |
6. |
M. Webber |
Jaguar Cosworth |
+ 1.397 |
3 |
7. |
T. Sato |
BAR Honda |
+ 1.443 |
3 |
8. |
R. Schumacher |
BMW-Williams |
+ .517 |
3 |
9. |
J. Trulli |
Renault |
+ 1.882 |
3 |
10. |
K. Raikkönen |
McLaren Mercedes |
+ 1.889 |
3 |
11. |
F. Massa |
Sauber Petronas |
+ 2.657 |
3 |
12. |
D. Coulthard |
McLaren Mercedes |
+ 2.886 |
3 |
13. |
C. Da Matta |
Toyota |
+ 3.415 |
3 |
14. |
G. Fisichella |
Sauber Petronas |
+ 3.437 |
3 |
15. |
N. Heidfeld |
Jordan Cosworth |
+ 3.770 |
3 |
16. |
G. Pantano |
Jordan Cosworth |
+ 5.732 |
3 |
17. |
Z. Baumgartner |
Minardi Cosworth |
+ 6.273 |
3 |
18. |
O. Panis |
Toyota |
- |
3 |
19. |
C. Klien |
Jaguar Cosworth |
- |
3 |
20. |
G. Bruni |
Minardi Cosworth |
- |
3 |
Rajt
A rajtot nagyon jól kapta el a két Ferrari és a két Renault. M. Schumacher és Barrichello rögtön elhúzott. Alonso megpróbált kibújni Montoya mögül, aki elsőre visszeverte a támadást, kicsit a fűre kényszerítve Alonsot, de aztán az első kanyarba elfékezve magát már Ő sodródott ki, s ezzel több pozíciót vesztett. Pár kanyarral később az M. Schumacher, Barrichello, Alonso,Button, Trulli, R. Schumacher, Montoya, Webber, Sato, Coulthard volt az első tíz sorrendje.
|
1. kör |
Bár Kimi megelőzte Massat, ezzel nem került sokkal előkelőbb helyre. A kör végén az első nyolc sorrendje: MS, RB, FA, JB, JT, RS, JPM, MW. Baumgartner az utolsó, 20. helyen autózik |
2. kör |
Az egyetlen esemény, hogy JPM megelőzi csapattársát RS-t. |
3. kör |
A sorrend nem változik. Alonso már 3, a mögötte autózó Button már 6 mp-cel van MS mögött. |
4. kör |
Nincs semmi változás az elejében. |
5. kör |
Továbbra sincs változás az élen, csak a távolságok növekednek. Alonso már 5, Button már közel 10 mp lemaradásban. Webber, a nyolcadik már 15 mp-re MS-től. A kör eseménye, hogy Fisico kezdi gyötörni Heidfeldet. |
6. kör |
MS Alonsoéknak körönként kb 1 mp-et ad, de pl Webber már 2-őt is kap. Tovább folytatódik a harc, GF és NH között. NH még tarja a pozicióját. A 13 da Matta már fél percre van ... |
7. kör |
Barrichello gyorsabb kört megy, mint MS pólja. Más nem történt. |
8. kör |
Továbbra sem történik semmi különös. Mert az, hogy Massa elkezdte támadni Raikkonent, nem meglepetés már. Elkezdődnek a kerékcserék. Elsőnek Fisichella tért be a boxba. |
9. kör |
9. A kör végén Massa megelőzi Raikkonent. Látványosan gyorsabb a Sauber-Ferrari a McLarennél. |
10. kör |
Nem sokkal Massa előzése után Raikkonen McLarenje megadta magát. Valószínűleg a váltó nem bírta tovább. Sokan gondolták, hogy a két Ferrari azért olyan gyors, mert kevés üzemanyaggal vágtak neki a versenynek. Erre Montoya cáfolt rá, aki a nagyok közül elsőnek ment ki tankolni. |
11. kör |
Barrichello is tankol. Valamint Alonso és Button is. RB a kijáratnél majdnem RS elé jön vissza, azonban Ralf keményen tartotta a helyét. |
12. kör |
12. MS is meglátogatja boxot.. Kicsit később Ralf és Trulli is megjelenik a kerékcserén. Ralfnak sikerült gyorsabban, így Jarno elé került. Az első nyolc sorrendje: MS, RB, MW, FA, DC, JB, RS és FM. Webber, Coulthard és Massa még nem volt kerékcserén. |
13. kör |
Webber is belátogat a boxba. Így Trulli visszakerül a nyolcba. |
14. kör |
Massa próbálja előzni Panist, azonban elfékezi magát és megnézi a fű tapadását. Nem az igazi ... |
15. kör |
DC is tankol. |
16. kör |
Zsolt autója megadja magát. Ralf kezdi gyötörni Buttont. A sorrnd: MS, RB, FA, JB, RS, JT, JPM, MW. Sato is megnézi a füvet. Schumacher és Barrilchello között stabilan, már hosszú körök óta 2 mp körüli a különbség. |
17. kör |
MS, RB, FA, JB, RS, JT, JPM, MW az első nyolc sorrendje. A két Ferrarival csak Alonso tudja tartani valamennyire a lépést. Button már több mint 26 mp-re van a vezető Schumachertől. |
18. kör |
MS lekörözi a 16 helyen autózó ifjú osztrákot, Klien-t. Miközben Ralf az egyik Williamsszel már egy ideje Buttont üldözi, Montoya is megérkezik Trulli mögé. |
19. kör |
Massa megforog az egyik kanyarban, de szerencsésen megússza az eseményt és még pozíciót sem veszít. Az első nyolc sorrendje továbbra sem véltozik. |
20. kör |
Továbbra sincs változás az élen. Alonso 10, de Button már több mint 31 mp-re van MS-től. A nyolcadik Webber meg már 40-re. |
21. kör |
JPM kezdi nézegetni az előzési lehetőséget, de Trulli még tartja magát. |
22. kör |
Panist csak az körözi le, aki éppen arra jár. Nagyon gyenge ma a Toyota. Hogy egy kicsit a többiekről is legyen szó ... A kilencediktől a sorrend a következő: DC, Sato, Massa, Heidfeld, da Matta, Fisichella, Klien, Pantano, Panis, Bruni. Eddig csak Raikkonen és Baumgartner esett ki. |
23. kör |
Montoya még mindig nem bír el Trullival. A célegyenesben látszik, hogy a bivalyerősnek tartott BMW motor semmit nem tud hozni a Renault korszerűtlennek mondott motorján. A Renault-val Trulli simán tartja a lépést Montoya Williamsével. Lassan Webber azért kezd mögéjük érni. |
24. kör |
Miközben Alonso az egyik Renault-val a boxba látogat, JPM próbálkozásait végül siker koronázza, és megelőzi Trulli Renault-ját. Alonso Button és Ralf Schumacher közé jön vissza. Az első nyolc sorrnedje tehát MS, RB, JB, FA, RS, JPM, JT, MW. |
25. kör |
Sato senkitől nem zavartatva újra megtekinti a füvet. |
26. kör |
A sorrend nem változott az első nyolcban. Hátrébb annyi történt, hogy Panishoz hasonlóan da Matta is kezd lassulni és már Klien is megelőzte. |
27. kör |
Button és Montoya is a boxban. A sorrend: MS, RB, FA, RS, JT, MW, JB, JPM. Ám Webber sem bírja tovább, Ő is kereket cserél. |
28. kör |
RS is a boxban. |
29. kör |
Az első Ferrari, Barrichello is a boxban. Michael Schumacher megfutja a leggyorsabb kört. Ideje 1’24”125 mp, ami 3 mp-cel jobb Raikkonen tavalyi idejénél!!! Ilyen gyorsan ezen a pályán még soha senki nem ment végig! |
30. kör |
MS is kereket cserél. És simán RB elé jön vissza. Miközben az eleje befejezte a második kerékcserét – kivéve DC-t – a sorrend a következő lett: MS, RB, FA, RS, JB, JPM, JT, DC. |
31. kör |
Webber autója sem bírta tovább. Ez azonban az első nyolc sorrendjét most nem befolyásolta. Az egyetlen esemény, hogy a szokásoktól eltérően a Ferrari boxban senki nem aludt el... |
32. kör |
Nem történt semmi. |
33. kör |
Fisichella és Heidfeld megint egymásra talált. Szoros vívásban sikerült Fisicónak előznie, miközben a két autó egy kicsit talán össze is ért. |
34. kör |
Az élen továbbra sincs semmi változás, ha csak az nem, hogy Alonso is egyre jobban kezd leszakadni. |
35. kör |
Montoya most már Buttont kezdi szorongatni. |
36. kör |
Miközben JPM és JB szépen vonatoznak egy mp-en belül egymástól, DC megejti második és egyben utolsó kerékcseréjét. |
37. kör |
Akárcsak Nyugaton, a helyzet itt az élen is változatlan. Csak Montoya gyötri egyre erőszakosabban Buttont. |
38. kör |
Nincs semmi változás. |
39. kör |
Montoya nem bírja tovább és nagyon erőszakosan, a mondhatni kedvenc helyén, megelőzi Buttont, akinek kissé a fűre is ki kell mennie. Hmmmm... A sorrend tehát kicsit változott. MS, RB, FA, RS, JPM, JB, JT, DC. |
40. kör |
Barrichello és Alonso között a különbség már majdnem 22 mp. Miközben Ralf már több mint 31 mp-re van Alonsotól. Lassan Michael És Rubens között is 16 mp-re nőtt a különbség. DC már megkapta a körét és rövidesen Trulli is erre a sorsra jut valószínűleg. A kör végén Alonso is letudja utolsó kerékcseréjét. Előnyére Ralffal szemben mi sem jellemzőbb, hogy simán a saját eddigi helyére jön vissza. |
41. kör |
Massa is meglátogatja a füvet. Korábban már egyszer már megforgott, azaz nem minden esemény nélkül zajlott az élete. Trulli is megkapta a kört Schumachertől. |
42. kör |
Nincs változás. |
43. kör |
Button is a boxban. |
44. kör |
Barrichello is a boxban és várják Montoyat is. |
45. kör |
Michael is a boxban. És szinte vele egy időben Montoya is. Csak éppen MS egy körrel előrébb tart. Ráadásul JPM JH kereke rakoncátlankodik is, így majdnem a boxban kapja meg a körét Montoya. |
46. kör |
Ralf Schumacher is letudja utolsó kerékcseréjét. Miután az elejében mindenki befejezte a cseréket, a következő sorrend állt össze: MS, RB, FA, RS, JPM, JB, JT, DC. Közben Heidfeld a boxban kicsit elüti a szerelőit, s ez akkora sokk lehetett neki és az autónak, hogy miután elhagyta a boxutcát, mindjárt félre is állt és befelyezte a versenyt. A kocsi kuplugja felmondta a szolgálatot. Vele egyidőben a pálya egy másik pontján megadta magát egy Ferrari-motor. Massa állt félre a Sauberral. Montoya, aki az ötödik helyen megy 1.20.823-ra van MS-től, aki folyamatosa 1.25 körüli időket megy. Azaz, alig négy másodpercre van Montoya a lekörözéstől. Mögötte Button is már körhátrányban van. Már Barrichello is 21 mp-re van Michaeltől. |
47. kör |
Unalmas körözés. |
48. kör |
Szintén. |
49. kör |
Most Montoya nézelődik egyet a füvön. |
50. kör |
MS kezd visszavenni. Már 5 mp-re van Montoya mögött. |
51. kör |
MS most egy másodperccel megint közelebb ment JPM-hoz. Sato BAR-jan hátsó terelőszárnya kezdi elhagyni magát. |
52. kör |
MS újabb egy másodperccel közelebb került JPM lekörözéséhez. |
53. kör |
RB már 24, FA pedig 53 mp-re van MS mögött. |
54. kör |
MS látványosan visszavett a tempóból. Egy kör alatt 2 mp-cel volt lassabb JPM-nál. |
55. kör |
MS visszaadta a kört Buttonnak. |
56. kör |
MS tovább lassul. |
57. kör |
RB már csak 14 mp-re, míg Alonso csak 40-re van MS mögött. |
58. kör |
Michael Schumacher megnyeri a versenyt. Mögötte Barrichello, Alonso, Ralf Schumacher, Montoya, Button, Trulli, Coulthard a pontszerző helyeken |
A futam eredménye:
Hely. |
Versenyző |
Istálló |
Motor |
Idő |
Körök |
1. |
M. Schumacher |
Ferrari |
Ferrari |
01:24:15 |
58 |
2. |
R. Barrichello |
Ferrari |
Ferrari |
01:24:28 |
58 |
3. |
F. Alonso |
Renault |
Renault |
01:24:49 |
58 |
4. |
R. Schumacher |
Williams |
BMW |
01:25:15 |
58 |
5. |
J-P. Montoya |
Williams |
BMW |
01:25:23 |
58 |
6. |
J. Button |
BAR |
Honda |
01:25:25 |
58 |
7. |
J. Trulli |
Toyota |
Toyota |
01:25:40 |
57 |
8. |
D. Coulthard |
McLaren |
Mercedes |
01:25:40 |
57 |
9. |
T. Sato |
BAR |
Honda |
01:25:40 |
57 |
10. |
G. Fisichella |
Sauber |
Petronas |
01:25:40 |
57 |
11. |
C. Klien |
Jaguar |
Cosworth |
01:27:05 |
56 |
12. |
C. Da Matta |
Toyota |
Toyota |
01:27:05 |
56 |
13. |
O. Panis |
Toyota |
Toyota |
01:27:05 |
56 |
14. |
G. Pantano |
Jordan |
Cosworth |
01:27:05 |
55 |
15. |
F. Massa |
Sauber |
Petronas |
00:00:00 |
45 |
16. |
N. Heidfeld |
Jordan |
Cosworth |
00:00:00 |
45 |
17. |
G. Bruni |
Minardi |
Cosworth |
00:00:00 |
43 |
18. |
M. Webber |
Jaguar |
Cosworth |
00:00:00 |
31 |
19. |
Zs. Baumgartner |
Minardi |
Cosworth |
00:00:00 |
15 |
20. |
K. Raikkonen |
McLaren |
Mercedes |
00:00:00 |
10 |
|